Personalisatie als oplossing voor topdrukte
De online decemberdrukte zette enorme druk op de logistiek. Slimmere keuzes met behulp van data, analytics en personalisatie zijn hard nodig.
De online decemberdrukte zette enorme druk op de logistiek. Slimmere keuzes met behulp van data, analytics en personalisatie zijn hard nodig.
Te veel e-commerce sites bestaan uit louter een overload aan producten. Gevolg: klanten haken af. Storytelling kan ze toch over de streep te trekken.
Sinds 1 januari is Bol.com overgegaan op een nieuw platform voor Sponsored Products. Een compleet stappenplan om je campagnes in te richten.
Online of telefonisch bestellen en afhalen bij de voordeur van het filiaal in de wijk. Dat is volgens belangenorganisatie INretail het enige werkbare scenario voor retailers om in business te blijven nu een lockdownverlenging dreigt.
In opdracht van Adyen heeft het Britse Centre for Economics and Business Research (CEBR) een analyse gemaakt van de huidige situatie voor bedrijven in de retail- levensmiddelen- en drankensector over de hele wereld. Het onderwerp ‘Unified Commerce’ staat centraal. Voor het onderzoek zijn meer dan 25.000 consumenten in heel Europa, de Verenigde Staten, Azië-Pacific en Brazilië geïnterviewd. Ook zijn lokale merken zoals Domino’s Pizza, Joe & The Juice, Score, Henri Willig, Bagels & Beans en CameraNU gevraagd naar hun best practices.
Goed in de omzet op je SEA-campagnes duiken, levert verrassende inzichten op. Waarop je adverteert, is namelijk niet altijd wat je verkoopt.
Retail media wordt een cruciaal onderdeel van advertentiestrategieën. Voor merken om zichtbaar te blijven en voor retailers vanwege de extra inkomsten.
Technologiebedrijf Packaly, dat winkels met snelle bezorgingen helpt, heeft nieuwe groeigeld opgehaald. Dat wordt gebruikt om het team te verdubbelen en in meer Nederlandse steden te kunnen starten.
Amazon wordt in Nederland steeds groter. Hoe optimaliseer je je content voor Amazon en zorg je ervoor dat je producten goed vindbaar zijn?
Online retailers hebben er sinds corona een nieuwe doelgroep bij: 55-plussers. Wat betekent dit voor winkeliers en hun communicatie?
De online omzet was in november 55,5 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder, zo meldt het CBS donderdag. Webwinkels (als hoofdactiviteit verkoop via internet) hebben 43,9 procent meer omgezet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers) groeide met 72,2 procent.
Al die verpakkingen, bestelbusjes en retouren: kan dat niet wat duurzamer? Workshop helpt je op weg.
De Nederlandse Apple Stores zijn weer toegankelijk. Klanten kunnen er terecht voor reparaties, maar alleen op afspraak.
Het jaar 2020 heeft grote veranderingen in het consumentengedrag teweeggebracht en voor 2021 is de verwachting dat die trends nog versnellen.
De belangrijkste verkoopcijfers van de afgelopen Black Friday en de lessons learned voor 2021.