Hoe ASICS door neuro-usability onderzoek de conversie met 40 procent zag stijgen
Onderzoek naar je usability verdient zichzelf terug. Sportmerk ASICS zag een spectaculaire stijging van de conversie van hun Shoe Finder-tool.
Onderzoek naar je usability verdient zichzelf terug. Sportmerk ASICS zag een spectaculaire stijging van de conversie van hun Shoe Finder-tool.
Hoe zorg je voor een perfecte gepersonaliseerde winkelervaring bij online klanten? En hoe houd je verschuivingen in hun patronen bij?
De stijging van de onlinebestedingen met 52 procent in de week rond Black Friday (23 tot en met 29 november) waren stevig, maar blijven mogelijk toch nog achter bij de verwachtingen. Dat concludeert ABN uit eigen transactiedata.
Voor de omschakeling naar fossielvrij zet energiebedrijf Vattenfall grootschalig digitale innovaties in. Jorissa Neutelings, head of digital innovation & IT over Vattenfalls chatbots en energie-apps.
In e-commerce en innovatie zijn hypes een vast onderdeel. Maar hoe herken je echte innovatie? Tips om om te gaan met hypes in digitale retail.
Deze Kerst zal anders zijn dan anders. Uit een onderzoek onder 1.000 Nederlanders gblijkt hoe anders: 45% van de Kerstuitgaven gaat naar online. En ook 65-plussers gaan online inkopen doen.
Pinterest verschuift langzaam van inspiratieplatform naar koopkanaal. Vijf tips om je bedrijfsaccount te optimaliseren en je bereik te vergroten.
Aan online klanten geen gebrek, maar op tijd en secuur leveren is lastiger. Drie trends op het gebied van aftersales, customer service en aflevering.
November en december zijn de maanden van de grote omzetklappers. En dat merk je ook bij de klantenservice. Hoe bereid je je voor op die drukte?
Snapchat is sinds oktober bezig in Nederland met het testen van Commercial Ads. Schoen- en kledingmerk Dr. Martens bijt het spits af.
Aan Bas Willemse, manager E-commerce de taak om een nieuw fundament neer te zetten voor modemerk BALR. “Mijn vakgebied wordt vaak platgeslagen tot sales en cijfers onderaan de streep. We bouwen juist aan een verhaal en een merk.”
Het gaat minder slecht met de fysieke retail dan je overal hoort. Wijkwinkelcentra en speciaalzaken doen het goed. En de winkelstraat blijft lokken.
Instagram en Facebook genereren via hun gebruikers petabytes aan content per dag. Hoe gebruik je deze user generated content (UGC) in e-commerce?
De online omzet was in oktober 48,1 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Webwinkels hebben 42,5 procent meer omgezet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers) groeide met 55,9 procent, zo meldt het CBS maandag.
Met slimme, duurzame en gepersonaliseerde verpakkingen kun je je onderscheiden van de concurrent. Welke verpakkingen springen eruit in 2021?