Albert Heijn stopt met Google Assistent
De digitale butler Google Assistent is niet handig genoeg voor klanten van Albert Heijn om er verder in te investeren.
De digitale butler Google Assistent is niet handig genoeg voor klanten van Albert Heijn om er verder in te investeren.
Local SEO biedt offline retailers nieuwe kansen om zich te onderscheiden en de online consument naar de winkel te trekken. Hoe werkt het?
Een correct uitgevoerde UGC-strategie kan de vindbaarheid en bekendheid van je producten vergroten, de verkoop stimuleren, je bedrijf helpen praten in de taal van uw klanten en je een nieuw touchpoint bieden om een dialoog te creëren. Het kan ook informatie bieden over SEO, inzichten bieden voor productverbeteringen of innovatie, retourpercentages verlagen en ervoor zorgen dat uw klanten een positieve winkelervaring hebben. Om van deze voordelen te kunnen profiteren moet je beschikken over een user-generated content (UGC) platform die aansluit op je specifieke marketing- en zakelijke behoeften.
Vergeet dat dure uitzendbureau en zet job marketing in om je personeelsbestand snel, creatief en efficiënt aan te vullen voor Black Friday.
De invoering van de digitale betaalpas (in 2020 nog) en Click to Pay in 2021 maken het digitale betalingsverkeer makkelijker en veiliger.
FNV roept de detailhandel op om op 27 november Black Friday in zijn geheel over te slaan. Bestuurders Danielle Wiek, Onur Erdem en Linda Vermeulen doen met een ingezonden brief een beroep op het gezond verstand van de werkgevers ‘om de volksgezondheid niet ook in de uitverkoop te zetten.’
De vakbond doelt in eerste instantie op de fysieke retail aangezien in de week rondom Black Friday een veelvoud van het normale aantal consumenten naar de winkels komt.
Toch lijkt FNV ook de online verkoop te willen inperken vanwege de drukte in de distributiecentra.
Er geldt een verplichte 1,5 meter-regel en er is sprake van een gedeeltelijke lockdown. Black Friday is daarmee onverenigbaar, vindt FNV. ‘In heel veel winkels en distributiecentra is zeker ten tijde van zulke drukte het volgen van de coronamaatregelen onmogelijk. Dit gaat absoluut zeer ongewenste situaties opleveren.’
Het valt niet te ontkennen dat de retailbranche één van de meest concurrerende branches is. Het is nu belangrijker dan ooit om naar je klant te luisteren. Het koopgedrag is tijdens COVID-19 drastisch veranderd en bovendien zijn consumenten meer digital-savvy geworden. Meer dan 90 procent van de consumenten geeft aan een voorkeur te hebben voor een gepersonaliseerde winkelervaring, geeft 80 procent aan alles geïnteresseerd zijn in een dergelijke ervaring en is 75 procent actief gefrustreerd als personalisatie ontbreekt. Kortom, het valt niet te ontkennen dat personalisatie in retail een kritische succesfactor voor succes en winstgevendheid is.
Bazaarvoice heeft een wereldwijde enquête gehouden onder ruim 8.000 deelnemers in zes verschillende landen over hun drijfveren en belemmeringen om producten te kopen. In dit eBook zijn de vier belangrijkste veranderingen in koopgedrag geïdentificeerd die naar voren kwamen en waarschijnlijk langdurig zullen blijven na COVID-19. Wereldwijde retailers moeten zowel de wereldwijde als lokale klanttrends volgen. Hoewel veel van de trends globaal wereldwijd kunnen worden toegepast, bestaan er regionale verschillen, met name als gevolg van verschillende regionale lockdowns, de ernst van de lockdown en demografische verschillen in elk land.
Black Friday zorgt voor meer verkopen, maar ook voor meer miskopen. Tips en advies voor retailers om de retourpercentages omlaag te krijgen
Apple gaat haar winkels in het VK niet geheel sluiten ondanks een verplichte lockdown. Klanten kunnen er nog steeds bestellingen ophalen.
De gratis productvertoningen in Google Shopping zijn nu ook beschikbaar in Nederland! Maar wat is het eigenlijk, en wat kun je ermee?
Klantenservice via de telefoon is duur maar zorgt voor een goede klantrelatie. Toch is het mogelijk: dezelfde service tegen minder kosten.
Tijdens dit webinar gaan we in op hoe de webshop van Betersport is gegroeid. Het leren kennen van de klant en op basis van data de juiste persoonlijke aanbevelingen doen was een grote wens van BeterSport. En met zo’n breed assortiment wil je je klant ook graag online assisteren in de zoektocht naar het juiste product. In dit webinar leggen Martijn Bannink van Datatrics en Thomas Evers van Betersport je uit hoe ze dit hebben aangepakt.
Retailers moeten meer hun best gaan doen om de klant naar hun winkel te krijgen. Drie technologieën die daarbij kunnen helpen.
In Nederland zijn in het derde kwartaal bijna 6,5 duizend webwinkels opgericht, in vergelijking met 2019 is dit een toename van het aantal oprichtingen van 47 procent.