Commercial Ads op Snapchat
Snapchat is sinds oktober bezig in Nederland met het testen van Commercial Ads. Schoen- en kledingmerk Dr. Martens bijt het spits af.
Snapchat is sinds oktober bezig in Nederland met het testen van Commercial Ads. Schoen- en kledingmerk Dr. Martens bijt het spits af.
Aan Bas Willemse, manager E-commerce de taak om een nieuw fundament neer te zetten voor modemerk BALR. “Mijn vakgebied wordt vaak platgeslagen tot sales en cijfers onderaan de streep. We bouwen juist aan een verhaal en een merk.”
Het gaat minder slecht met de fysieke retail dan je overal hoort. Wijkwinkelcentra en speciaalzaken doen het goed. En de winkelstraat blijft lokken.
Instagram en Facebook genereren via hun gebruikers petabytes aan content per dag. Hoe gebruik je deze user generated content (UGC) in e-commerce?
De online omzet was in oktober 48,1 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Webwinkels hebben 42,5 procent meer omgezet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers) groeide met 55,9 procent, zo meldt het CBS maandag.
Met slimme, duurzame en gepersonaliseerde verpakkingen kun je je onderscheiden van de concurrent. Welke verpakkingen springen eruit in 2021?
Autoriteit is in Nederland niet direct een positief woord. Maar het uitdragen van je expertise kan wel degelijk potentiële klanten over de streep trekken. Drie aansprekende voorbeelden.
BCC is weer in Nederlandse handen nu het Franse Fnac Darty alle aandelen voor een symbolisch bedrag heeft verkocht aan Mirage Retail Group.
Angel-investeerder Mark Collée wist met Oxboard uit te groeien tot marktleider. ‘Ik stapte in toen de concurrentie al in de speelgoedwinkels lag en Oxboard z’n kansen gemist had.’
Retouren horen weliswaar bij online winkelen maar een reductie van 10% is zeker haalbaar. Het recept? Betere begeleiding van klanten.
“Net wanneer je de Millennials begint te begrijpen, verschijnt Generatie Z als het grootste cohort wereldwijd”, met deze zin wordt de introductie van deze whitepaper geopend. Deze zin is waarschijnlijk herkenbaar voor elke online retailer. Gen Z is opgegroeid in en onzekere wereld en de online én offline invloed van deze groep digital natives reikt ver. Toch zijn millennials geen oud nieuws. Zij zijn namelijk nog steeds een zeer invloedrijke en koopkrachtige doelgroep. De overeenkomstige kenmerken tussen deze twee groepen zijn dat ze ‘altijd AAN staan’ en beiden zijn opgegroeid in het digitale tijdperk. Millennials en Generatie Z zijn ook hyper-bewust: ze zijn op de hoogte van het instabiele politieke klimaat, de vluchtelingencrisis en alle highlights uit het leven van hun peers en idolen. Wat betekent dit alles voor de online ervaring die webshops bieden?
New Customer Acquisition Goals kent een waarde toe aan conversies van nieuwe klanten in Google Smart Shopping. Hoe werkt het?
Hoe voorkom je dat de levering van je bestellingen stokt tijdens de drukke feestdagen? Switchen tussen bezorgdiensten kan uitkomst bieden.
JD.com zoekt onder meer een winkelmanager in Amsterdam die minstens vijf jaar ervaring heeft met supermarkten. Uit de tekst van de vacature valt op te maken dat de Chinese gigant plannen heeft voor offline retail in Nederland.
Steeds meer merken kiezen voor het rechtstreeks verkopen aan de eindconsument om zelf data te vergaren, voor meer merkbeleving of om minder in te leveren op marge. Veel merken onderschatten echter de waarde van hun bestaande verkoopkanalen en het financiële risico dat ze lopen wanneer hun verkooppartners ontevreden zijn. Wat is de beste kanaalmix? Hoe voorkom je kanaalconflicten? Daar krijg je antwoord op in deze whitepaper.