More stories

Plein.nl ziet omzet uit e-mailmarketing met 143 procent stijgen door personalisatie

Online speler Plein.nl weet zich door gepersonaliseerde e-mailmarketing te onderscheiden van de grote drogisterijen. Tien dynamische campagnes zorgden direct voor tientallen procenten extra omzet.

Marketing
Premium

Klarna sluit internationale kassadeal met Verifone

Fysieke winkels die PIN-terminals van Verifone gebruiken, kunnen hun klanten ook ná het verlaten van de winkel pas laten betalen. Daartoe werkt Verifone samen met Klarna.

Payment

Kerst 2020: zo profiteer je optimaal met deals en adverteren op Amazon 

Om nog last minute mee te liften op de Kerstdrukte bij Amazon: een compleet stappenplan voor discounts en deals op ’s werelds grootste marketplace. 

Marketplaces
Premium

Ontbreken webwinkel Action doet nu echt pijn

De keten had vandaag al zijn 400 winkels willen heropenen met een aangepast aanbod. Klanten zouden alleen essentiële producten kunnen kopen, zoals shampoo en wc-papier.

E-commerce
Premium

Blokker wil bezorgdienst starten, kabinet dreigt met sluiting grote ketens (update)

Mirage Retail Group, eigenaar van de Blokker winkels, wil zo snel mogelijk de bezorgdienst Blokker Express uitrollen voor het bezorgen door medewerkers aan klanten. Ook hoopt het bedrijf zo snel mogelijk toestemming te krijgen om click & collect in te mogen voeren.

Coronacrisis
Premium

InRetail: sta aankoop afhalen bij winkel toe

Koninklijke INretail, de winkiersvereniging, wil dat het kabinet zo snel mogelijk toestemming geeft om bij de winkelentree op een afgesproken tijdstip vooraf bestelde en betaalde aankopen op te halen.

Retail

Growth marketing best practices voor de moderne marketeer

In een drukke markt vinden ambitieuze bedrijven een manier om door het onkruid te dringen en boven hun concurrentie uit te torenen. Ze bloeien ondanks alle kansen, of het nu de populairste aanbieder van gepersonaliseerde traktaties wordt of de meest erkende ontwerper van outdoorkleding is, hun succes komt vaak voort uit dezelfde basis: een marketingstrategie die groei stimuleert. Dit eBook beschrijft growth marketing best practices voor kleine en middelgrote bedrijven, solopreneurs en ondernemers.

B2B Digital
Premium

Online omzet MediaMarkt, Saturn groeit 44%

De online verkopen bij MediaMarkt en Saturn zijn afgelopen jaar met 44 procent gestegen tot 4,2 miljard euro. Het online aandeel in het verkooptotaal groeide van 13,7 naar 20,2 procent en moet toenemen tot dertig procent over drie jaar.

E-commerce

Local SEO: zo staan Nederlandse retailketens ervoor

Highlights van het 2020 Local SEO Benchmark Rapport, dat onderzoekt hoe Nederlandse bedrijven omgaan met Local SEO. Hoofdconclusie: er liggen nog bijzonder veel kansen voor retailketens. 

SEO

Hoe merken bloeien in een tijd van verandering en onzekerheid

John F. Kennedy wordt gecrediteerd voor het populariseren van het citaat: “In de Chinese taal bestaat het woord‘ crisis ’uit twee karakters, de ene vertegenwoordigt gevaar en de andere kans.” Dat beschrijft perfect de huidige samenvloeiing van crises – er is gevaar en er zijn echte menselijke kosten voor de gebeurtenissen, maar er zijn ook enorme kansen. Terwijl miljoenen bedrijven in een neerwaartse spiraal zijn gegooid, hebben veel merken een toenemende vraag van consumenten gezien. Het blijkt dat de landelijke lockdowns consumenten hebben geïnspireerd om hun nieuwe tijd thuis te gebruiken om alles te doen, van het verbeteren van hun milieu en financiën tot het investeren in hun gezondheid en huisdieren.

Coronacrisis
Premium

FNV waarschuwt voor nog meer drukte in distributiecentra en bij webshops

FNV waarschuwt voor nog meer drukte in distributiecentra, webshops en bij de pakkettensorteercentra van Post.nl nu voor het eerst niet-essentiële winkels minstens vijf weken moeten sluiten. De werkdruk bij de postbedrijven is al hoog en zal met sluiting van de winkels verder toenemen.

Retail

Hoe online marktplaatsen en platformen in 2021 wél kunnen scoren op Black Friday

Aan marktplaatsen en platformen ging de Black Friday-drukte grotendeels voorbij. Vier stappen om het in 2021 beter te doen. 

Marketplaces

Supermarkten maken de overstap naar marktplaatsen

Dit jaar lanceerden veel grote supermarktketens hun eigen marktplaatsen. En daar kunnen ook kleinere retailers van profiteren. Drie voorbeelden uit Frankrijk, de VS en Latijns-Amerika.

E-commerce

Zo staan Nederlandse retailketens ervoor met Local SEO in 2020

In het 2020 Local SEO Benchmark Rapport namen we de proef op de som en analyseerden we hoe de Nederlandse retailsector ervoor staat. Daarvoor onderzochten we 1200 winkels van 30 bekende retailketens binnen 6 verschillende branches in 5 grote steden verspreid in Nederland. Terwijl dit natuurlijk lang niet alle branches, steden en ketens dekt, geeft het onderzoek wel een goede steekproef van de huidige stand van zaken. Welke branches lopen voor of achter en waar liggen er kansen voor retailketens?

Marketing

AI-chatbots: als de vraag de pan uitrijst

Veel online bedrijven zien een enorme stijging van de vraag naar hun producten en diensten. AI-chatbots kunnen een goed middel zijn om de vragen van al die nieuwe klanten op te vangen.

Digital Transformation