Local SEO: zo staan Nederlandse retailketens ervoor
Highlights van het 2020 Local SEO Benchmark Rapport, dat onderzoekt hoe Nederlandse bedrijven omgaan met Local SEO. Hoofdconclusie: er liggen nog bijzonder veel kansen voor retailketens.
Highlights van het 2020 Local SEO Benchmark Rapport, dat onderzoekt hoe Nederlandse bedrijven omgaan met Local SEO. Hoofdconclusie: er liggen nog bijzonder veel kansen voor retailketens.
John F. Kennedy wordt gecrediteerd voor het populariseren van het citaat: “In de Chinese taal bestaat het woord‘ crisis ’uit twee karakters, de ene vertegenwoordigt gevaar en de andere kans.” Dat beschrijft perfect de huidige samenvloeiing van crises – er is gevaar en er zijn echte menselijke kosten voor de gebeurtenissen, maar er zijn ook enorme kansen. Terwijl miljoenen bedrijven in een neerwaartse spiraal zijn gegooid, hebben veel merken een toenemende vraag van consumenten gezien. Het blijkt dat de landelijke lockdowns consumenten hebben geïnspireerd om hun nieuwe tijd thuis te gebruiken om alles te doen, van het verbeteren van hun milieu en financiën tot het investeren in hun gezondheid en huisdieren.
FNV waarschuwt voor nog meer drukte in distributiecentra, webshops en bij de pakkettensorteercentra van Post.nl nu voor het eerst niet-essentiële winkels minstens vijf weken moeten sluiten. De werkdruk bij de postbedrijven is al hoog en zal met sluiting van de winkels verder toenemen.
Aan marktplaatsen en platformen ging de Black Friday-drukte grotendeels voorbij. Vier stappen om het in 2021 beter te doen.
Dit jaar lanceerden veel grote supermarktketens hun eigen marktplaatsen. En daar kunnen ook kleinere retailers van profiteren. Drie voorbeelden uit Frankrijk, de VS en Latijns-Amerika.
In het 2020 Local SEO Benchmark Rapport namen we de proef op de som en analyseerden we hoe de Nederlandse retailsector ervoor staat. Daarvoor onderzochten we 1200 winkels van 30 bekende retailketens binnen 6 verschillende branches in 5 grote steden verspreid in Nederland. Terwijl dit natuurlijk lang niet alle branches, steden en ketens dekt, geeft het onderzoek wel een goede steekproef van de huidige stand van zaken. Welke branches lopen voor of achter en waar liggen er kansen voor retailketens?
Veel online bedrijven zien een enorme stijging van de vraag naar hun producten en diensten. AI-chatbots kunnen een goed middel zijn om de vragen van al die nieuwe klanten op te vangen.
Onderzoek naar je usability verdient zichzelf terug. Sportmerk ASICS zag een spectaculaire stijging van de conversie van hun Shoe Finder-tool.
Hoe zorg je voor een perfecte gepersonaliseerde winkelervaring bij online klanten? En hoe houd je verschuivingen in hun patronen bij?
De stijging van de onlinebestedingen met 52 procent in de week rond Black Friday (23 tot en met 29 november) waren stevig, maar blijven mogelijk toch nog achter bij de verwachtingen. Dat concludeert ABN uit eigen transactiedata.
Voor de omschakeling naar fossielvrij zet energiebedrijf Vattenfall grootschalig digitale innovaties in. Jorissa Neutelings, head of digital innovation & IT over Vattenfalls chatbots en energie-apps.
In e-commerce en innovatie zijn hypes een vast onderdeel. Maar hoe herken je echte innovatie? Tips om om te gaan met hypes in digitale retail.
Deze Kerst zal anders zijn dan anders. Uit een onderzoek onder 1.000 Nederlanders gblijkt hoe anders: 45% van de Kerstuitgaven gaat naar online. En ook 65-plussers gaan online inkopen doen.
Pinterest verschuift langzaam van inspiratieplatform naar koopkanaal. Vijf tips om je bedrijfsaccount te optimaliseren en je bereik te vergroten.
Aan online klanten geen gebrek, maar op tijd en secuur leveren is lastiger. Drie trends op het gebied van aftersales, customer service en aflevering.