More stories

Haal meer uit je database met segmentatie en profielverrijking

Tegenwoordig draait e-mailmarketing om meer dan het verzenden van e-mails alleen. Het onderhouden en verrijken van databases behoort vandaag de dag tot het takenpakket van elke moderne E-mail Marketeer of Campaign Manager. Daarnaast beschikken veel organisatie beschikken over (rote of zelfs enorme e-maildatabases vol waardevolle inzichten, die je met wat analysewerk in kunt zetten om je e-mailmarketing naar een hoger niveau te tillen. Deze whitepaper beschrijft hoe je dit in drie stappen kunt doen.

B2B Digital
Premium

Muziekwinkel Bax begint met Private Shopping

Muziekwinkel Bax Music begint met Private Shopping. De klant kan een persoonlijke afspraak maken buiten de reguliere openingstijden, zodat er alle tijd en ruimte is voor de nodige productvoorlichting.

Retail
Premium

Online omzet in september bijna 35 procent hoger

De online omzet in Nederland was in september 34,8 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Webwinkels (als hoofdactiviteit verkoop via internet) hebben 29,6 procent meer omgezet. Dat meldt het CBS vandaag.

E-commerce

Vier tips om je klanttevredenheid op peil te houden tijdens (onverwachte) piekmomenten

Een goede voorbereiding is het halve werk. Dat is een waarheid als een koe, maar dit gezegde drukt je ook met de neus op de feiten. Want wat is een goede voorbereiding? Natuurlijk draait het bij de voorbereiding op een piekperiode in de e-commerce om voldoende voorraad op het juiste moment beschikbaar hebben. Maar als dat de enige focus is, laat je toch een paar mooie kansen liggen om de omzet te verhogen. Juist tijdens piekmomenten kun je de verwachting van klanten overtreffen en ze zo binden aan jouw merk.

E-commerce

E-commerce platformen in de nabije toekomst

Onder leiding van Ronald ter Voert (Emerce) gaan Huub Vermeulen (bol.com) en Alexander Graf (Spryker) met elkaar in gesprek over e-commerce platforms in de nabije toekomst. Zij geven antwoord op de belangrijkste vragen. Hoe ziet het B2B-landschap eruit in termen van platformen? En over 5 tot 10 jaar? Zal het landschap volledig veranderen? Hoe kunnen retailers en platformen samen groeien? Hoe kunnen marktplaatsen worden ingebed in een succesvolle kanaalstrategie? Is er ruimte voor meerdere platformen in één markt. En wat is er in Nederland veranderd door de markttoegang van Amazon? Hoe kun je relevant blijven voor je lokale klanten en partners?

B2B Digital

Marketplaces inzetten? Een aantal belangrijke vragen en keuzes vooraf

Wie erover denkt om één of meerdere marketplaces in te zetten voor de verkoop, stuit op een aantal belangrijke vragen en keuzes.

Marketplaces
Premium

Kledingkast voor digitale fashion

Om de massa kennis te laten maken met virtuele mode ontwikkelden The Fabricant en Your Majesty LEEL.

Retail
Premium

Eén op vijf Nederlanders geeft voorkeur aan online shoppen voor consumentenproducten

Nu consumenten steeds vaker gebruikmaken van het online kanaal, heeft dit gevolgen voor het bezoek in de winkelstraten: 35 procent van de Nederlanders zegt van plan te zijn (veel) minder naar winkels te gaan. Daartegenover staat dat 7 procent van de consumenten juist denkt meer naar de winkel te gaan. Per saldo is 28 procent van plan minder vaak naar een fysieke winkel te gaan, terwijl dit in 2018 nog voor 21 procent gold. Dat blijkt uit herhaald onderzoek dat ABN AMRO in 2015, 2018 en 2020 door Q&A Research & Consultancy onder ruim 1.500 Nederlanders heeft laten verrichten.

Retail

Met deze vijf tips zorg je voor een succesvol feestdagenseizoen

De coronacrisis heeft tot nu toe een flinke impact gehad op de Nederlandse retailsector en met deze kennis beloven er drukke e-commercetijden aan te komen.

Retail

Vijf irritaties tijdens shoppen via mobiel

De smartphone wordt door twee derde van de online shoppers gebruikt om online aankopen te doen. Maar niet elke online shopervaring is even prettig.

Mobile

Zes manieren om Amazon-Business te verslaan

Concurreren met Amazon Business lijkt misschien ontmoedigend, maar er zijn manieren om een kosteneffectieve e-commerce ervaring op je eigen terrein aan te bieden die de Amazon-uitdaging kan aangaan.

E-commerce platforms

Een gelukkig 2021: bereid je onderneming voor op digitale feestdagen

De zomer ligt alweer even achter ons en het einde van het jaar nadert. Normaliter staan deze laatste maanden gelijk aan meer drukte.

E-commerce platforms

Best practices van IDC voor het selecteren van een PIM

In dit webinar deelt Jordan Jewell (IDC) zijn visie op het selecteren van een PIM-systeem en deelt hij best practices en tips. Hij geeft antwoord op de belangrijkste vragen. Hoe beoordeel je de toegevoegde waarde van een PIM voor je organisatie? Hoe ziet een goed scenario voor het adopteren van een PIM eruit? En hoe selecteer je uit alle beschikbare tools de beste oplossing voor je wensen behoeften?

E-commerce

Product niet leverbaar, maar toch een aankoop?

Stel je voor dat in jouw webshop bepaalde producten zo schaars worden dat ze (tijdelijk) helemaal niet meer leverbaar zijn? Gemiste kans! Tenminste dat zou je zeggen. In dit artikel vertel ik hoe je toch kan converteren, zonder een product op voorraad te hebben.

Strategy
Premium

ECL! Stella: Wij worden nooit een puur e-commerce merk

“We worden nooit een puur e-commerce bedrijf,” zegt Rianne Bark van Stella Fietsen op E-Commerce Live! dat komende maandag online gratis is te volgen. “Online is belangrijk voor oriëntatie en de aftersales, maar onze klanten komen graag naar de winkel en gaan vaak met een andere fiets weg dan ze hadden uitgezocht.”

Retail