More stories

’Betaal later’-oplossing groeit uit tot marketingmiddel

Een betaal-later oplossing wekt niet alleen vertrouwen. Het groeit voor retailers ook uit tot een marketingmiddel door het extra gemak.

Customer Engagement

Tien redenen om online service mee te nemen in je 2021-targets!

De FAQ- en servicepagina’s zijn onder je klanten steevast de meest bekeken pagina’s. Tien redenen om deze service goed te borgen. 

Customer Service

Drie uitdagingen in digital advertising plús oplossingen

Hoe ga je als bedrijf om met digital advertising? Drie uitdagingen en adviezen voor een oplossing.  

Online advertising

Best practices voor personalisatie met Magento Commerce

Deze whitepaper beantwoord de belangrijkste vragen over personalisatie met het Magento Commerce platform. Welke mogelijkheden biedt Magento Commerce zodat je zelf direct aan de slag kan met personalisatie? Hoe gebruik je klantsegmenten en hoe koppel je hier gepersonaliseerde acties aan? Je leest er alles over in deze whitepaper. Daarnaast bevat de whitepaper zes praktijkvoorbeelden van personalisatie met Magento Commerce.

B2B Digital
Premium

Campagnepanel: ‘Het juiste platform’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele digitale campagne. Dit keer een inherent virale campagne op TikTok over de Rubik’s Kubus.

Social

Het toekomstbestendig inrichten van je promotieproces binnen retail

Consumenten houden van acties en kortingen. De promotiedruk voor retailers is daardoor gestegen naar ongekende hoogte. Hoe ga je daar als detailhandelaar mee om? Hoe blijf je de concurrentie voor in deze dynamische markt, zodat je blijvend kunt groeien? Deze whitepaper is voor iedereen in retail die geïnteresseerd is in het promotieproces. Je leest erin hoe je tot een voorspelbaar actieresultaat kunt komen. Wanneer je aan promoties doet, is het van belang dat je inzicht hebt in de effectiviteit ervan. Zo weet je achteraf of het saldo van een actie positief of negatief is. Wat de liftfactor ervan is en of je erin bent geslaagd om (blijvend) kopers aan te trekken.

Campagnes

Optimaliseer je logistieke strategie met deze vier delivery experience trends

Eerder dit jaar verscheen het artikel “Hoe kunnen retailers de bezorgverwachtingen managen van de huidige superconsument?” van Reitse Bosma (Metapack Group). Waar veel bedrijven op een optimale customer experience wordt ook de bezorgervaring een steeds belangrijker wordende succesfactor binnen online retail. Zeker nu in een tijd waarin er meer dan ooit online wordt gewinkeld. Metapack heeft in juni/juli 2019 online onderzoek naar de belangrijkste delivery experience trends en deze inzichten aangevuld met eigen kennis en recent gepubliceerde rapporten van onder andere McKinsey en Accenture. Voor het online onderzoek zijn 8.500 consumenten wereldwijd bevraagd. Het resultaat is het ‘E-ommerce Delivery Benchmark Report 2020’.

E-commerce

Data en personalisatie: hoe Catawiki data inzet van acquisitie tot retentie

Catawiki is een nieuwe fase ingegaan met een verbeterd platform en merk om beter aan te sluiten op de wensen van de doelgroep en de gebruiker door het inzetten van ad-tech oplossingen. De nieuwe merkbeleving is doorvertaald naar data-gedreven advertentiecampagnes met een aangepaste ‘look-and-feel’. Hans Voorn gaat met Marjolein Tepper van Catawiki en Tijmen Willems van Criteo op zoek naar het verhaal achter Catawiki’s rebranding strategie.

Customer Experience

Zes lessen in Customer Experience Management

Investeringen in CXM betalen zich vaak daadwerkelijk terug. Hoe maak je van je klanten ambassadeurs voor je bedrijf? Zes tips.

Customer Experience
Premium

Albert Heijn stopt met Google Assistent

De digitale butler Google Assistent is niet handig genoeg voor klanten van Albert Heijn om er verder in te investeren.

Voice

Meer winkelbezoek met Local SEO

Local SEO biedt offline retailers nieuwe kansen om zich te onderscheiden en de online consument naar de winkel te trekken. Hoe werkt het?

SEO

Het selecteren van een user generated content (UGC) provider

Een correct uitgevoerde UGC-strategie kan de vindbaarheid en bekendheid van je producten vergroten, de verkoop stimuleren, je bedrijf helpen praten in de taal van uw klanten en je een nieuw touchpoint bieden om een ​​dialoog te creëren. Het kan ook informatie bieden over SEO, inzichten bieden voor productverbeteringen of innovatie, retourpercentages verlagen en ervoor zorgen dat uw klanten een positieve winkelervaring hebben. Om van deze voordelen te kunnen profiteren moet je beschikken over een user-generated content (UGC) platform die aansluit op je specifieke marketing- en zakelijke behoeften.

Marketing

Black Friday: werf personeel met je marketingskills

Vergeet dat dure uitzendbureau en zet job marketing in om je personeelsbestand snel, creatief en efficiënt aan te vullen voor Black Friday.  

Recruitment

De digitale betaalpas en Click to Pay: de toekomst van digitaal betalen

De invoering van de digitale betaalpas (in 2020 nog) en Click to Pay in 2021 maken het digitale betalingsverkeer makkelijker en veiliger.  

Payment
Premium

FNV: sla Black Friday over

FNV roept de detailhandel op om op 27 november Black Friday in zijn geheel over te slaan. Bestuurders Danielle Wiek, Onur Erdem en Linda Vermeulen doen met een ingezonden brief een beroep op het gezond verstand van de werkgevers ‘om de volksgezondheid niet ook in de uitverkoop te zetten.’

De vakbond doelt in eerste instantie op de fysieke retail aangezien in de week rondom Black Friday een veelvoud van het normale aantal consumenten naar de winkels komt.

Toch lijkt FNV ook de online verkoop te willen inperken vanwege de drukte in de distributiecentra.

Er geldt een verplichte 1,5 meter-regel en er is sprake van een gedeeltelijke lockdown. Black Friday is daarmee onverenigbaar, vindt FNV. ‘In heel veel winkels en distributiecentra is zeker ten tijde van zulke drukte het volgen van de coronamaatregelen onmogelijk. Dit gaat absoluut zeer ongewenste situaties opleveren.’

Retail