More stories

Xiaomi opent eerste fysieke winkel in Nederland

Het Chinese telefoonmerk Xiaomi opent binnenkort zijn eerste eigen winkel in in Nederland. Dat valt af te leiden uit een vacaturesite waar een shopmanager voor de Xiaomi Mi Experience Store wordt gezocht.

Retail

Een holistische visie op onze grenzen

Het woord ‘grens’ roept meestal een beeld op van een specifieke plaats die fungeert als een afscheiding: een toegangspoort voor passagiers of vracht.

Strategy

Waarom je vandaag nog aan de slag moet met marketplaces (I)

Deel één van het drieluik; ‘Waarom jij vandaag nog aan de slag moet met Marketplaces’.

Marketplaces
Premium

Campagnepanel #175: ‘Leuk, maar niet nieuw’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele digitale campagne. Dit keer zet Samsung de fans van Lil’ Kleine in.

Customer Engagement
Premium

Google koopt Europees B2B e-commerceplatform

Google koopt het B2B e-commerceplatform Pointy uit Dublin voor een bedrag van rond de zeventig miljoen euro. Het bedrijf levert hardware waarmee retailers hun voorraden kunnen digitaliseren voor opname in een webwinkel.

Retail
Premium

Consumenten én vakexperts bepalen winnaars Shopping Awards 2020

De Shopping Awards zijn vernieuwd! In de nieuwe opzet van 2020 worden de winnaars van de Shopping Awards bepaald volgens het Songfestival model en het Wisdom of the Crowd principe.

E-commerce

E-commerce trends en ontwikkelingen in 2020

Wie zich in e-commerce begeeft, kan er niet onder uit: de e-commerce trends en ontwikkelingen die voorspelt worden voor het komende jaar.

E-commerce platforms

The Bastard bedient loyale klanten met e-mailcampagne

The Bastard geeft zoveel aan zijn consumenten, dat de Kamado-BBQ’s – en toebehoren – als warme hamburgerbroodjes over de toonbank vliegen bij de dealers.

E-mailmarketing
Premium

Online omzet in november 6,5 procent hoger

De online omzet was in november 6,5 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Webwinkels hebben 7 procent meer omgezet.

E-commerce

In vier stappen een goede user experience creëren op verschillende apparaten

User experience design is de afgelopen vijftien tot twintig jaar een enorm belangrijke factor geworden binnen het medialandschap.

Customer Experience

Voorzitter MKB-Nederland wil gelijk speelveld fysieke winkels en online platforms

MKB Nederland wil een gelijk speelveld tussen fysieke winkels en online platforms. Dat vertelde MKB-Nederland Jacco Vonhof tijdens een uitzending van WNL op NPO Radio1. Vonhof is niet tegen online winkelen of de aanwezigheid van buitenlandse giganten. Online platforms zijn een gegeven.

E-commerce

E-commerce met chocola: food kan juist heel goed online verkocht worden

Chocola verkopen via het internet? En dan ook nog eens de luxe versie? Het lijkt een lastige opgave. Want food en online zijn niet echt een match made in heaven. Chocolatier Neuhaus, uitvinder van de praliné, bewijst inmiddels het tegendeel.

E-commerce
Premium

Coolblue opent winkel in hartje Leiden

Coolblue opent komend najaar zijn tiende fysieke winkel in Nederland. In het centrum van Leiden verschijnt aan de Breestraat, tegenover het stadhuis, een zaak van 600 vierkante meter.

Retail

Duurzaamheid: De groeiende zakelijke kans voor retailers

Criteo heeft in samenwerking met het connected commerce institute een rapport opgesteld waarin alle sectoren worden geïnformeerd en gepromoot voor een “groenere” en meer welvarende retail. Download het rapport nu om erachter te komen hoe retail verandert en wat klanten over de hele wereld zeggen.

E-commerce

De drie belangrijkste datastrategieën voor retailers

Technologiebedrijven gebruiken hun technologische volwassenheid om de retailmarkt te disrupten met een tech-savvy en online-first strategie. Hoe versla je als (traditionele) retailers deze disruptors? Met een moderne datastrategie. Deze whitepaper biedt handvatten en beschrijft de drie belangrijkste datastrategieën voor de moderne retailer.

Data