More stories

Premium

Online omzet Ahold Delhaize groeide 28 procent in 2019

De online omzet van Ahold Delhaize groeide 30 procent in het vierde kwartaal en 28 procent in heel 2019. Alleen al in Nederland ging het om 27,5 procent. Dat blijkt uit de vanochtend gepubliceerde jaarcijfers.

Food

Trends voor duurzame e-commerce in 2020

Duurzaamheid wordt gezien als een van de belangrijke trends binnen e-commerce in 2020.

E-commerce

Starbucks: menselijke interactie blijft leidend

Starbucks is meer dan alleen relatief dure koffie in gepersonaliseerde bekertjes. Het is een van de meest innovatieve retailers ter wereld. Wat ze doen om leidend te blijven.

Customer Loyalty

Warenhuis Macy’s sluit 125 winkels

Warenhuis Macy’s gaat de komende drie jaar 125 van zijn minst renderende winkels sluiten. Dat is een kwart van het totaal. Zo’n 2000 banen komen te vervallen.

Retail
Premium

Mijndomein komt met e-commerceportal Mijnwinkel

Rond het einde van dit kwartaal brengt Mijndomein het nieuwe e-commerceportal Mijnwinkel.nl online. De site wordt vooral een plaats waar lokale ondernemers met een webwinkel zichzelf kunnen presenteren.

E-commerce

Waarom je vandaag nog aan de slag moet met marketplaces (II)

Hoe kan het dan dat er relatief weinig merken hun weg naar marketplaces hebben gevonden? Het is een wereld van (onaangeraakte) kansen voor merken, dus waar wacht je nog op?

Marketplaces
Premium

Winkelbezoeker wil wifi en app voor spaarpunten

De consument verlangt meer digitale service in fysieke winkels. Uit onderzoek blijkt dat men het liefst wifi wil in de winkel en punten sparen via een app.

Tech

Mobiele technologie in retail

Retailers wereldwijd zijn van mening dat mobiele technologie één van manieren is om de productiviteit en klanttevredenheid te verhogen, nu en in de toekomst. Dit zorgt ervoor dat retailers op zoek gaan naar mobile device management (MDM) oplossingen. Maar hoe denken IT-beslissers bij retailbedrijven hier zelf over? En wat zijn de belangrijkste technologietrends?

Mobile

Optimale klantervaring zorgt voor hoge ROI van je e-mailcampagnes

E-mail is en blijft één van de meest lucratieve marketingkanalen. Data wordt met de dag inzichtelijker en e-mailcampagnes persoonlijker.

E-mailmarketing

Wat Amazon niet heeft en jij wel

De consument anno 2020 verwacht dat haar online zoekgedrag feilloos aansluit op de wereld om haar heen. Maar, speel jij daar nu al wel goed op in?

E-commerce platforms

Niet in mijn achtertuin: het distributiecentrum

Welk uitzicht heb je liever? Een weidelandschap of een groot distributiecentrum? Je moet wel veel van logistiek houden om voor het laatste te kiezen.

Logistics

Data omzetten in bruikbare inzichten voor grensbewaking

De hoeveelheid data die aan onze grenzen wordt verzameld, is de afgelopen jaren significant toegenomen, zowel te land, ter zee, als in de lucht.

Data

Inspiratie opdoen op Retail’s Big Show: automatiseren of magisch maken

Recentelijk werd de NRF Retail’s Big Show, de grootste retailbeurs in de wereld in NYC weer georganiseerd. Met 38.000 bezoekers […]

Retail

Snelheid en piekbelasting van je webshop is cruciaal voor conversie

Met het toenemend aantal webshops moet je je onderscheiden op gebruiksgemak en klantenservice om de consumenten voor je te winnen.

Conversie

Jeremiah Albinus (CMO, fonQ): ‘AR wordt net zo standaard als productfoto’s’

Als we de voorspellingen van afgelopen jaren mogen geloven is dit het moment dat retailers op serieuze schaal gebruik gaan maken van augmented reality (AR)

Augmented Reality