Waarom je vandaag nog aan de slag moet met marketplaces (II)
Hoe kan het dan dat er relatief weinig merken hun weg naar marketplaces hebben gevonden? Het is een wereld van (onaangeraakte) kansen voor merken, dus waar wacht je nog op?
Hoe kan het dan dat er relatief weinig merken hun weg naar marketplaces hebben gevonden? Het is een wereld van (onaangeraakte) kansen voor merken, dus waar wacht je nog op?
De consument verlangt meer digitale service in fysieke winkels. Uit onderzoek blijkt dat men het liefst wifi wil in de winkel en punten sparen via een app.
Retailers wereldwijd zijn van mening dat mobiele technologie één van manieren is om de productiviteit en klanttevredenheid te verhogen, nu en in de toekomst. Dit zorgt ervoor dat retailers op zoek gaan naar mobile device management (MDM) oplossingen. Maar hoe denken IT-beslissers bij retailbedrijven hier zelf over? En wat zijn de belangrijkste technologietrends?
E-mail is en blijft één van de meest lucratieve marketingkanalen. Data wordt met de dag inzichtelijker en e-mailcampagnes persoonlijker.
De consument anno 2020 verwacht dat haar online zoekgedrag feilloos aansluit op de wereld om haar heen. Maar, speel jij daar nu al wel goed op in?
Welk uitzicht heb je liever? Een weidelandschap of een groot distributiecentrum? Je moet wel veel van logistiek houden om voor het laatste te kiezen.
De hoeveelheid data die aan onze grenzen wordt verzameld, is de afgelopen jaren significant toegenomen, zowel te land, ter zee, als in de lucht.
Recentelijk werd de NRF Retail’s Big Show, de grootste retailbeurs in de wereld in NYC weer georganiseerd. Met 38.000 bezoekers […]
Met het toenemend aantal webshops moet je je onderscheiden op gebruiksgemak en klantenservice om de consumenten voor je te winnen.
Als we de voorspellingen van afgelopen jaren mogen geloven is dit het moment dat retailers op serieuze schaal gebruik gaan maken van augmented reality (AR)
Retailers moeten zichzelf opnieuw uitvinden en hun online zichtbaarheid vergroten. Zo’n 55 procent van de consumenten oriënteert zich namelijk vóór een aankoop eerst online. Alleen een onlineverkoopkanaal is echter niet voldoende en bovendien ook kostbaar. Dat stelt ABN AMRO in haar Sectorprognose Retail 2020/2021.
Een product verkoopt beter als het wordt aangeprezen in een livestream. Maar, hoe doe je dat dan?
Na een proefperiode van enkele maanden lanceert start-up Packaly zijn diensten nu voor alle lokale retailers. Online bestellingen worden direct vanuit de magazijnen van winkels en webwinkels per fiets bezorgd in de nabije omgeving.
Nielsen identificeert zeven drijvende krachten die de toekomst van de Europese retailmarkt zullen bepalen. 5G zal volgens het bureau een revolutie teweegbrengen in het Internet of Things voor de detailhandel. Met 5G wordt het Internet of Things bijvoorbeeld eindelijk een mainstream realiteit, waardoor eindgebruikers toegang krijgen tot meer gegevens, zonder vertraging.
Transformeer je webwinkelbedrijf tot een (grotendeels) fysieke speler of gebruik als fysieke winkelier de mogelijkheden voor online zichtbaarheid.