De opkomst van E-commerce in de automobielsector
Had je je vrienden twintig jaar geleden verteld dat je online een auto kocht, had je waarschijnlijk een verbaasde blik gekregen. Hoe anders is dat nu.
Had je je vrienden twintig jaar geleden verteld dat je online een auto kocht, had je waarschijnlijk een verbaasde blik gekregen. Hoe anders is dat nu.
De Nederlandse consument gaf vorig jaar voor 25,8 miljard euro uit aan de aanschaf van producten en diensten via internet. Dat is zeven procent meer dan in 2018. Meer dan veertig procent van de shoppers kocht in het laatste kwartaal iets met zijn mobiel.
Huawei laat zich niet afschrikken door handelsrestricties. Of door het coronavirus. Het Chinese bedrijf opende vorige week zijn eerste winkel in Parijs, tegenover de Opéra Garnier.
Apple Premium Reseller Amac opent eind april een nieuwe winkel in Post Utrecht, het voormalige hoofdpostkantoor aan de Neude in hartje centrum.
Amazon komt (vermoedelijk al komende week) naar Nederland met een retailformule. Bol.com, Wehkamp, Coolblue en Zalando krijgen het zwaar. Om nog maar niet te spreken over de fysieke retail. Sommige onderzoekers voorspellen dat Amazon binnen vijf jaar tien miljard omzet draait. Nu is bol.com met 3,5 miljard euro nog marktleider. Amazon ziet zichzelf helemaal niet als retailer, maar als IT- ondernemer, daar wordt ook de meeste winst gemaakt. Worden wij niet gek gemaakt door onze eigen tunnelvisie, of is er iets anders aan de hand?
De internetomzet was in het vierde kwartaal 14,7 procent hoger. Dat is echter de laagste groei sinds het derde kwartaal van 2014 (8,8 procent), meldt CBS.
In de vestigingen van de (online) muziekwinkel zal de klant zien dat het contact met de medewerkers anders is dan anders vanwege kans op infectie van het coronavirus.
PIM staat voor veel bedrijven in de kinderschoenen, terwijl nieuwe kanalen steeds meer vragen van je productinformatie en hoe je dit geregeld hebt.
Door grote spelers als CoolBlue en Bol.com ligt de lat voor goede gebruikerservaring steeds hoger. De reden voor hun succes? PIM.
Productinformatiemanagement (PIM) is een van de lastigste onderdelen van e-commerce. We zijn veel tijd kwijt met de steeds groter wordende catalogi. Hoe houd je overzicht als je soms wel 100.000 producten online hebt staan?
In het begin van de jaren negentig werden de eerste initiatieven op het gebied van e-commerce gelanceerd. Daaronder de eerste online boekhandel en kort daarna lanceerde Amazon, dat nu een volwaardige online winkel is. Sindsdien zijn zowel de technologie als de verwachtingen van de klant sterk geëvolueerd. Digital commerce – lange tijd de belangrijkste arena voor de retail – is nu van cruciaal belang voor elk zakelijk succes. Vandaag de dag investeert elke industrie in digital commerce om de betrokkenheid van de klant, de mogelijkheden voor zelfbediening en de loyaliteit te verbeteren. Deze toename van de vraag heeft geleid tot een toename van de technologische mogelijkheden en aanbieders van oplossingen voor digital commerce. En dat leidt tot de uitdaging om de juiste e-commerce oplossing te selecteren. Dit eBook beschrijft de vijf belangrijkste valkuilen bij het selecteren en implementeren van een B2B Commerce platform
Elektronicawinkel Coolblue heeft 2019 afgesloten met een omzet van anderhalf miljard euro en drie miljoen euro meer nettowinst, wat het total op 15 miljoen bracht.
Van innovatie naar disruptie, hoe het zakendoen snel verandert. Dat is het thema dat Cor Molenaar, hoogleraar Bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit, volgende maand zal aansnijden op Emerce Retail in Maarssen.
Stel: je bent digital marketeer. Je werkt voor een retailer. Grote kans dat zo’n 90% van alle aankopen niet in […]
Hoe kan het dan dat er relatief weinig merken hun weg naar marketplaces hebben gevonden? Het is een wereld van (onaangeraakte) kansen voor merken, dus waar wacht je nog op?