More stories

11 e-commerce trends die je tegenkomt op de Webwinkel Vakdagen

De Webwinkel Vakdagen vormen deze week weer een van de grootste e-commerce events van de Benelux. Deze 11 e-commercetrends kun je tegenkomen op de beurs. 

E-commerce

Strategisch e-mailplan Kees Smit Tuinmeubelen verviervoudigt omzet

Door een nieuwe strategie heeft Kees Smit Tuinmeubelen in krap twee jaar tijd de omzet uit e-mailmarketing zien verviervoudigen. Door eerst het zogenoemde ROPO-effect (Research Online, Purchase Offline) in kaart te brengen, is nu goed duidelijk hoe effectief de verschillende e-mailcampagnes zijn. En wat de nieuwe strategie doet voor de verkoop.

E-mailmarketing

Magento, het fundament van een moderne e-commercestack

Inmiddels is e-commerce de standaard, generatie Z ziet het verschil niet meer tussen online en offline. Voor online retailers is het daarom nog belangrijker om het juiste e-commerceplatform te kiezen. Maar hoe selecteer je een toekomstbesteding systeem? Deze whitepaper biedt handvatten voor het updaten of vervangen van je huidige Magento platform.

E-commerce

Zo vertaalt Amac de persoonlijke klantbenadering online door

Een omzetgroei van 64 procent, online een plus van 50 procent. Amac, de grootste Apple Premium Reseller van het land, groeit hard dankzij de omnichannel-formule. Centraal hierin staat de focus op hospitality. Persoonlijke aandacht die Amac niet alleen in de winkels biedt, maar door middel van marketing automation ook online doorvoert. De vier fasen die het hiervoor doorliep op een rij.

Marketing automation

Verbouwing Apple Store Amsterdam lijkt aanstaande

De Apple Store in Amsterdam wordt op korte termijn ingrijpend verbouwd. Er is reeds een aanvraag voor een omgevingsvergunning ingediend voor het adres Leidseplein 25, weet iCulture.

Retail
Premium

AH.nl verlaagt minimum bestelwaarde orders met 30 procent

Klanten van Albert Heijn hoeven iets minder grote orders te plaatsen bij de supermarkt om hun boodschappen thuis te kunnen ontvangen. Het minimum bedrag gaat van zeventig naar vijftig euro.

E-commerce
Premium

Online omzet in november 20 procent hoger

Vanwege de feestdagen was de online omzet in november bijna 20 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Webwinkels hebben bijna 12 procent meer omgezet, zo blijkt uit cijfers van CBS.

Retail

Winkels Delhaize krijgen ophaalpunten voor bol.com

bol.com gaat ophaalpunten vestigen in de Belgische winkels van Delhaize. Voorlopig alleen in Vlaanderen.

Retail

Accepteer je al giftcards in je webshop?

Uit het feestdagenonderzoek van Thuiswinkel.org bleek dat de cadeaukaarten/giftcards hun opmars als populair cadeau tijdens Sinterklaas en vooral Kerstmis ook dit jaar weer doorzetten. Zo is het vierde kwartaal goed voor ongeveer 40% van de totale jaaromzet van cadeaukaarten. Hierbij hebben we het natuurlijk niet meer over de oude papieren bon van vroeger, maar bijvoorbeeld over een pasje dat je ook voor een online aankoop kunt gebruiken. Maar hoe kun je hier nu het beste op inspelen? En waar moet je zoal rekening mee houden als je cadeaukaarten gaat accepteren en/of uitgeven?

Customer Engagement

Computerretailer MyCom sluit weer winkels

Computerretailer MyCom verkeert opnieuw in de problemen. Per direct zijn zeven van de veertien resterende filialen gesloten, waaronder die in Arnhem en Den Bosch.

E-commerce
Premium

Flinders naar 20 miljoen euro omzet in 2018

Online woonwinkel Flinders heeft zijn omzet afgelopen jaar met een derde zien stijgen naar twintig miljoen euro. Komend jaar gaat het zich nadrukkelijker richten op interieurprojecten in het zakelijk segment.

E-commerce
Premium

Faillissement Create2fit aangevraagd

‘Wegens omstandigheden tijdelijk gesloten’, prijkt op de homepage van Televisiewinkel.nl. Create2fit, waar de winkel onder valt, heeft faillissement aangevraagd.

E-commerce
Premium

Stocard in mobiele betalingen ‘eerste helft 2019’

De klantenkaartenapp Stocard wil in de eerste helft van 2019 mobiele betalingen kunnen faciliteren met zijn app.

E-commerce

Klantkennis online retailers dringt retouren sterk terug

Online shoppers gebruiken hun woonkamer als pashokje. Zij bestellen kleding, passen deze, sturen retour wat niet bevalt en houden de rest. Twee op de vijf online kledingbestellingen, gaan al dan niet gedeeltelijk retour. Die retouren vormen een hoofdpijndossier voor winkeliers. Zij staan voor de keuze: met behulp van technologie de klant beter leren begrijpen of een zeer behoudend online beleid voeren.

Fulfillment

Zalando verdubbelt aantal fysieke outlets

In de komende twee jaar opent Zalando in Duitsland zes nieuwe fysieke outletstores, een verdubbeling ten opzichte van het huidige aantal. Buitenlandse outlets worden niet uitgesloten.

Fashion