More stories

Retail-onderzoek: 91% van de retailomzet is fysiek, 9% is online

Zou het gros van de retailbestedingen online gaan plaatsvinden? Uit eerdere publicaties van Thuiswinkel.org leek het wel deze kant op te gaan. In 2015 bedroeg het aandeel online hooguit zeven procent. Thuiswinkel.org stelde het aandeel online naar beneden bij – zij zaten toen al per abuis op achttien procent. In de jaren daarna vloog het aandeel weer alle kanten op. Tijd voor een betrouwbare monitor. 

Retail

Inspelen op piekverkoopmomenten, dit kun je leren van Black Friday

Ingenico en YouGov hebben onderzoek gedaan naar het koopgedrag in Europa tijdens Black Friday. Uit het onderzoek blijkt dat ruim veertig procent van de Nederlanders dit jaar van plan was om online te gaan shoppen op Black Friday. Het onderzoek laat zien dat kleinere winkels zich opmaken voor een strijd om de klanten van de grote merken. Wat kun je leren van Black Friday voor piekverkoopmomenten? 

E-commerce

Amazon Go winkels ook op vliegvelden

Amazon wil zijn kassaloze Amazon Go winkels ook op vliegvelden vestigen. Dat meldt Reuters op basis van ingewijden.

Retail

Albert Heijn bouwt landelijk digitaal schermennetwerk

Albert Heijn bouwt een digitaal schermennetwerk waar de supermarkt zelf maar ook derde partijen hun boodschappen aan shoppers kunnen tonen.

Retail

Hoe haal je zoveel mogelijk uit shoppingevenementen?

Wat je ook vindt van Singles Day, Black Friday, Cyber Monday en lokale retailevenementen als de Glamour Shopping Day – ze winnen aan populariteit bij de consument en dus bieden ze webshops kansen. Hoe kom je goed beslagen ten ijs bij dit soort piekverkoopmomenten?

Conversie

Black Friday: bullshit of buitenkans?

Black Friday is voorbij maar het leek of elke retailer meedeed. Beelden van over elkaar buitelende consumenten in winkels zijn ons bespaard gebleven, al spreken online retailers ook dit jaar weer van een ‘recordomzet’. Black Friday lijkt dus een succes, maar hoe zit het met de marges? Deze typisch Amerikaanse kortingskoorts voegt weinig toe voor de gemiddelde retailer.

Customer Experience

Amac opent zaterdag zijn grootste winkel in Utrecht

Amac opent zaterdag zijn grootste winkel in The Wall Utrecht. De 47e vestiging van Amac wordt tevens een van de grootste winkels van een Apple Premium Reseller ter wereld, zegt Amac CEO Ed Bindels.

Retail

Omnichannel retail: wel of niet doen?

Omnichannel is een buzzwoord in de retail dat enige nuancering behoeft. Ja, omnichannel shoppers geven meer geld uit, maar dat wil niet zeggen dat elke klant zit te wachten op een uniforme beleving in al je kanalen.

Strategy

Blue Tomato opent winkel in Utrecht

De Europees werkende skate-, ski- en surfwebwinkel Blue Tomato heeft een fysieke winkel geopend in hartje Utrecht, zijn eerste in Nederland.

Retail

Zo ziet online winkelen eruit in 2019

Het einde van 2018 is in zicht en er breekt een nieuw jaar vol retailinnovaties aan. Wat staat ons te wachten? Van geavanceerde augmented reality-apps tot interactieve schermen: dit zijn de trends voor online winkelen in 2019.

Customer Experience

Rituals neemt Schiphol over voor campagne

Rituals is een campagne gestart waarbij bezoekers van Schiphol (zowel voor als na de paspoortcontrole) op de producten van het merk worden gewezen. Hiervoor worden digitale en fysieke hulpmiddelen ingezet, zoals pop-up stores, cadeaukaarten en digitale advertenties. De actieperiode is van 1 november tot en met 31 december.

Campagnes

Carrefour test eigen versie Amazon Go

Het Franse Carrefour gaat volgend jaar in eigen land een eigen kassaloze winkelconcept lanceren naar het voorbeeld van Amazon Go. Daarbij zorgen camera’s en gezichtsherkenning voor een volledig geautomatiseerd afrekensysteem.

Retail

Helft van de Nederlanders koopt Sint-cadeaus nog in fysieke winkel

Van de Sinterklaas-vierders kocht 51 procent dit jaar de cadeautjes vooral in fysieke winkels. 26 procent kocht de pakjes vooral online. Dat blijkt uit een enquête van NUpanel onder 4.817 lezers.

Retail

Black Friday en e-mail: Dit viel op in de inbox

De grootste en meest succesvolle Black Friday ooit. Als consument kon je offline en online niet om Black Friday heen. Het aantal iDEAL betalingen lag 72 procent hoger dan normaal, terwijl met pinpassen zestien procent meer werd afgerekend. Wat kunnen e-mailmarketeers leren van Black Friday?

E-mailmarketing

Magento lanceert versie 2.3, gebouwd met de community

Magento introduceert de product launch van haar nieuwste versie, Magento 2.3. We hebben er wat langer op moeten wachten dan we eigenlijk hadden gewild, toch kan de markt nu verder met een kwalitatief hoogstaande release van Magento. Hiermee kan Magento en de community weer verder bouwen aan het succes van de merchants die op Magento 2 zitten. Veel van de nieuwe functionaliteiten zijn door en in samenwerking met de community en partners ontwikkeld en uitgebouwd.

Magento