More stories

Ziggo gaat eigen winkels sluiten

Als gevolg van de eerder week aangekondigde shop-in-shop formule van Ziggo in de Media Markt, gaat de kabelaar een aantal bestaande winkels sluiten. Dat bevestigt het bedrijf aan Mediamagazine.

Retail

Te veel personalisatie benauwt

Met het groeiende aantal consumenten dat mobiel shopt, zetten winkeliers steeds meer gepersonaliseerde middelen in om ze te verleiden. Dat valt niet altijd in goede aarde bij de Amerikaanse consument, meldt Accenture na onderzoek onder warenhuizen.

Conversie

Half miljoen leden voor Media Markt Club – wat de retailer met de data wil

Afgelopen januari ging de Media Markt Club met 60 duizend leden officieel live. Het loyaliteitsprogramma van de retailer blijkt succesvol. Deze week registreert zich clublid nummer 500 duizend. Dat vertelt Dennis Hooijmans – COO van Media Markt.

Customer Loyalty

Ziggo kruipt met shop-in-shop formule in 49 Media Markten

Ziggo opent 49 shop-in-shops in de Media Markt. Daar kunnen klanten terecht met vragen over hun internetverbinding, tv-aansluiting of telefoon.

Retail

Lidl Nederland lanceert webshop

Lidl Nederland heeft vandaag haar Nederlandse webwinkel gelanceerd. Boodschappen moeten nog gewoon in de winkel worden gekocht. De supermarktketen biedt alleen een non-food assortiment aan.

Retail

Zalando vergroot belang in IT-bedrijf

Zalando vergroot zijn belang in softwarebedrijf Anatwine van twintig naar 35 procent en betaalt daar enkele miljoenen euro’s voor.

E-commerce platforms

Een robot op de winkelvloer: Pepper geeft service en verkoopt

Kiezen tussen het ene en het andere product? Productvergelijken is straks niet meer nodig. Een robot geeft het antwoord. Via de veelbesproken chatapps, maar mogelijk ook bij de consument thuis of als aanvulling op de winkelmedewerker.

Customer Service

Juridische strijd rond merk V&D

Ondernemers Marc Vroom en Richard Otto hebben bij de rechtbank een klacht ingediend tegen de curatoren van V&D. Zij hadden de merk- en domeinnamen van het failliete warenhuis willen overnemen, maar zijn ‘volledig buiten het onderhandelingsproces gehouden’. Beiden doen hun beklag bij het AD.

Retail

BCC schrijft rodere cijfers

Elektronicawinkelketen BCC, ook online een grote verkoper, heeft zijn verlies in 2015 met 9,1 miljoen euro zien oplopen.

Retail

Nieuw shoppingportal met bijna-nieuwe producten

De nog-niet-eens-tweedehandsmarkt krijgt er een nieuwe speler bij in de vorm van Retourplaza.nl, een initiatief van Jan Minnee met PostNL.

Fulfillment

Nieuwe managing director Miinto

Marc Kooiman is aangesteld als managing director van het shoppingportal voor fysieke boutiques Miinto.

Retail

Marc Koster terug bij Create2Fit

Marc Koster is weer terug bij het bedrijf dat hij ooit met Tom Coronel begon, bij Create2Fit.

Retail

Leapp test robot op afstand in winkel

Leapp Store Apeldoorn claimt de eerste (Nederlandse) winkel te zijn die een van afstand stuurbare robot in gebruik neemt als verkoopmedewerker.

Retail

Elektronicaketen Scheer & Foppen failliet (update)

Elektronicaketen Scheer & Foppen is failliet verklaard voor de rechtbank van Gelderland. Een overname van de fysieke en digitale winkels bleek niet mogelijk.

Retail

Consument koopt elektronica vaker online

Mensen kopen steeds vaker elektronische apparaten via internet en minder vaak in een winkel. Binnen de detailhandel in consumentenelektronica neemt de online omzet (via webwinkels) toe, terwijl de offline omzet (via winkels) juist afneemt. Dat constateert CBS uit eigen metingen.

Retail