More stories

Premium

Inwoners Randstad besteden bijna 12 procent van hun totale uitgaven bij webwinkels

Van alle bestedingen aan producten in de Randstad komt 11,9 procent terecht bij webwinkels. Omgerekend is dat zo’n 5,2 miljard euro, meer dan alle bestedingen in de winkels van de hele gemeente Amsterdam bij elkaar. Dat bijkt uit het Randstad Koopstromenonderzoek 2016 van I&O Research en DTNP.

Retail

CEO Just Eat kondigt vertrek aan

CEO David Buttress van Just Eat kondigt zijn vertrek aan, omdat hij privézaken in zijn familie met urgentie voorrang moet geven.

Food

bol.com publiceert app augmented reality

bol.com brengt een nieuwe app uit met daarin augmented reality-techniek. Die richt zich specifiek op klanten die bezig zijn met de inrichting van hun woning. In de komende maanden worden ook andere productgroepen voorzien van de AR-optie.

Customer Experience

Investering voor boodschappenhulp Superbuddy

De Zwolse startup Superbuddy heeft 3,5 ton groeigeld opgehaald via crowdfunding en participatiemaatschappij PPM Oost legt hetzelfde bedrag bij. Gezinnen en, bijvoorbeeld, mantelzorgers kunnen met Superbuddy anderen oproepen om hun boodschappen te doen.

Retail

Aandeelhouders akkoord met afsplitsing Media-Saturn

Het Duitse Metro Group splitst zijn Food- en Elektronica-activiteiten. Media Markt, Saturn en Redcoon gaan op in het aparte bedrijf CECONOMY.

Retail

Body & Fit voor tientallen miljoenen euro’s verkocht

Het miljardenbedrijf Glanbia uit Ierland koopt Body & Fit uit Heerenveen voor vele tientallen miljoenen euro’s. De fabrikant koopt kennis en kunde om direct aan de eindconsument te verkopen. De Ieren investeren in het Friese bedrijf om versneld een netwerk van Europese webshops op te tuigen.

Food

VidaXL bouwt distributiecentrum in Venlo

De Europees werkende webshop VidaXL bouwt in Venlo een distributiecentrum van 100.000 m2, naar eigen zeggen het grootste in Nederland.

Logistics

Een derde omzet Under Armour uit eigen kanalen

Fabrikant van sportkleding Under Armour realiseert een derde van zijn verkopen via eigen kanalen als e-commerce, factory outlets en brand stores. Die kanalen groeien qua omzet sneller dan die van derden.

Fashion

Deliveroo van start in Breda

Deliveroo zet zijn expansie in Nederland voort met de opening van lokale bezorgactiviteiten in Breda. De tiende stad op deze markt, de tweede in zuid-Nederland.

Food

Media Markt stopt klantgegevens in apart bedrijf

Het moederbedrijf van Media Markt en Saturn richt een nieuwe dochteronderneming op die klantgegevens van de retailbedrijven online gaat exploiteren voor reclamedoeleinden.

Programmatic

Opvallende retailtrends van de NRF-conferentie in New York

De toonaangevende jaarlijkse retailconferentie NRF is net achter de rug in New York. Wij waren erbij en zetten een aantal opvallende trends op een rij, zoals de hybride retailer, authenticiteit op social media en robotisering in voorraadbeheer.

Retail

Fabrikanten ‘Doe Het Zelf’-items snelste groeiers

Fabrikanten van Doe Het Zelf-merken als Bison, Stanley en Rittal behoren internationaal tot de bedrijven die hun online verkopen het hardst zien groeien.

PIM

Nieuwe CEO voor Home Depot

Office Depot krijgt een nieuwe CEO afkomstig van Lenovo, de Chinese fabrikant van smartphones en laptops. Gerry Smith vervangt Robert Smith die met pensioen gaat.

Retail

Ticketscript: ‘Snellere Europese groei met Eventbrite’

Directeur Frans Jonker van Ticketscript wordt bij Eventbrite baas Europa. “Deze hele deal is gericht op schaalvergroting en groeiversnelling. We gaan verder expanderen in Europa.”

Entertainment

‘Kleinere webshops focussen op prijsbeleid’

Kleine en middelgrote webshops in Nederland krijgen steeds meer oog voor prijs als marketingmiddel. “Niet per se de laagste prijs, wel de prijs die voor hen het best is”, aldus Burç Tanir van technologiebedrijf Prisync.

Retail