More stories

Hudson’s Bay gaat voor een all-channel aanbod van fysiek en online

Het Canadese Hudson’s Bay bevestigt vanochtend dat het de komende 24 maanden twintig Nederlandse warenhuizen wil openen, al dan niet in voormalige V&D panden. Daarnaast wil men vol inzetten op een omnichannelformule.

Retail

‘Amazon zoekt mensen en grond in Nederland’

E-commercegigant Amazon zou, zo klinkt het gerucht, lokaal mensen werven in Nederland en op zoek zijn naar grond om op te bouwen.

E-commerce platforms

Rechter blokkeert fusie Staples en Office Depot

De Amerikaanse rechter blokkeert de miljardenfusie tussen leveranciers van kantoormaterialen Staples en Office Depot uit Venlo.

Retail

Online omzet detailhandel groeit 20 procent in maart

Webwinkels verkochten in de maand maart 20 procent meer dan een jaar geleden. Pure players boeken op dit punt betere resultaten dan fysieke retailers die ook een digitale pui hebben.

Retail

Minister Kamp wil nieuwe aanpak leegstand winkels

Het kabinet neemt extra maatregelen om de toenemende leegstand van winkels in binnensteden aan te pakken. Dat meldt het AD vanochtend. Door de toenemende concurrentie van internet dreigen steeds meer winkels te verdwijnen.

Retail

Waarom SEOshop omnichannel ging en de visie op e-commerce

In de ontwikkeling naar een omnichannel product stond het Nederlandse e-commerceplatform SEOshop vorig jaar voor een belangrijke keuze: zelf een kassaproduct voor de fysieke retail ontwikkelen of een marktspeler kopen? Het Canadese Lightspeed POS bood een derde optie en nam het bedrijf afgelopen zomer over.

E-commerce platforms

Apple mag winkels in India openen

Apple mag eigen winkels in India openen. De Indiase regering is bereid om voor het Amerikaanse bedrijf een uitzondering te maken.

Retail

IKEA test mobiel zelfscannen in Franse winkel

Klanten bij een Franse IKEA kunnen al tijdens het shoppen met hun mobieltje hun aankopen scannen zodat de tijd aan de kassa aanzienlijk wordt verkort.

Payment

Klarna brengt achteraf betalen naar fysieke winkels

Het Zweedse betaalbedrijf Klarna gaat achteraf betalen technisch mogelijk maken bij fysieke winkels. De eerste stappen daartoe worden later deze maand nog gezet.

Payment

NY Times partnert met maker maaltijdboxen

De zeven miljoen maandelijkse lezers van NYT Cooking kunnen vanaf deze zomer in de site en app klikken om de ingrediënten van recepten thuis te ontvangen.

Retail

Coop claimt inzet snelste zelfscanners

Supermarkt Coop introduceert de komende maanden zelfscanners in zijn winkels en start met de techniek in Coop Culemborg.

Retail

Coolblue opent twee nieuwe fysieke winkels

Coolblue opent volgens directeur Pieter Zwart dit jaar nog twee à drie nieuwe fysieke winkels in grote steden.

Retail

ING: Online aandeel binnen diverse productgroepen stijgt flink door

Waar winkelstraten zuchten onder toenemende leegstand, ruiken (pure) webshops hun kansen. De cijfers over de eerste twee maanden van 2016 lijken dit te bevestigen, concludeert ING in zijn Vooruitzicht Detailhandel.

Retail

Internetbaas Roy van Keulen weg bij Maxeda

Roy van Keulen stapt op bij Maxeda DIY Group, de uitbater van bekende winkelmerken als Praxis, Brico en Formido.

Retail

Zalando: webshop of techgigant?

Zalando is de afgelopen jaren enorm gegroeid. Het bedrijf uit Berlijn begon in 2008 met het online verkopen van schoenen uit een klein kantoortje in Duitsland en telt acht jaar later meer dan tienduizend werknemers op een omzet van ongeveer drie miljard euro. Inmiddels is Zalando actief in veertien landen met een gigantisch assortiment van schoenen, sportartikelen, kleren en accessoires. Er wordt echter pas sinds 2014 winst gemaakt in het bedrijf. Hoe zit dat precies?

Retail