Genomineerden Shopping Awards Vakprijzen bekend
Belsimpel.nl, Bol.com, De Bijenkorf en Coolblue zijn genomineerd voor De Beste Webwinkel van het Jaar bij de jaarlijkse Shopping Awards. Bol.com heeft nog twee andere nominaties.
Belsimpel.nl, Bol.com, De Bijenkorf en Coolblue zijn genomineerd voor De Beste Webwinkel van het Jaar bij de jaarlijkse Shopping Awards. Bol.com heeft nog twee andere nominaties.
BVA Auctions gaat goederen afkomstig uit het faillissement van Neckermann.com Retail B.V. veilen.
Outdoorspecialist Bergfreunde heeft de omzet zien groeien tot 33 miljoen euro en maakt grote stappen.
Retailers worstelen nog met hun omnichannel aanpak, zo blijkt uit onderzoek van Deloitte Digital. Zij moeten een balans zien te vinden tussen efficiëntie voor gratis standaardlevering en flexibiliteit voor de dienstverlening die de consumenten hier bovenop verwachten.
“We hebben door wat wel en niet werkt met beacontechnologie. En locatiegebaseerde reclame op mobieltjes werkt dus niet”, vertelt Ate van der Meer over het vernieuwde beaconplatform Lightcurb.
Klanten van Vodafone kunnen vanaf vandaag contactloos gaan betalen met hun telefoon. Hiertoe heeft de operator een samenwerking gesloten met PayPal.
Online verkoper Fietsenwinkel.nl groeide in 2016 weer met 65 procent en zag de omzet uitkomen tot boven de veertig miljoen euro. In de komende maanden breidt het zijn netwerk van fysieke winkels uit van zeven naar dertig.
De Nederlandse schoenenverkoper Omoda start volgende maand in twee winkels een proef met robots. Die moeten klanten ondersteunen tijdens het winkelen, vertelt marketing- en e-commercemanager Gertie Bin aan RetailWatching.
Action, het bedrijf dat tot nu toe van geen webwinkel wilde weten, heeft een digitale expert binnengehaald. Olger Kistemaker komt van BCC, waar hij tweeënhalf jaar de rol van e-commerce manager vervulde.
Hoe zorg je er als retailer voor dat jouw winkels online, op social media en in navigatiesystemen goed gevonden worden? Dat klanten niet voor een dichte deur staan, een sterke eerste indruk van je merk krijgen en lokaal de interactie kunnen aangaan? Hoortoestellenverkoper Schoonenberg nam de regie. Remy da Thesta vertelt er binnenkort alles over op Emerce eRetail.
Betalingen bij webwinkels met één klik afronden. Dat is wat Klarna met zijn dienst Checkout mogelijk maakt. De betaaloptie bestaat al jaren in het buitenland en wordt nu ook in Nederland geïntroduceerd.
Apple gaat 25 maart een tweede winkel openen aan de Schildergasse van Keulen. De bouw ervan is al twee jaar onderweg.
Sinds oktober 2014 werkt Blokker Holding aan de online positie van de retailmerken via de speciaal daarvoor opgerichte organisatie Nextail. Het is een mooi voorbeeld van hoe een vertrouwd gezicht in de winkelstraat de vertaalslag maakt naar e-commerce, waarbij een relevante, gepersonaliseerde klantbeleving centraal staat.
De Duitse OTTO Group sluit een strategische samenwerking met online media-exploitant Ströer Digital. Die gaat andere adverteerders betere targetingopties leveren met geanonimiseerde consumentgegevens van de e-commercegigant.
Alibaba verwerft voor 177 miljoen dollar een controlerend belang in India’s Paytm, een populaire mobiele betaaldienst en opkomend e-commerceplatform.