More stories

Ook Italië heeft nu supermarkt van de toekomst

Amazon opende maandag een supermarkt van de toekomst, en Coop Italia volgde dinsdag met een eigen vestiging in Milaan. Deze supermarkt, ontwikkeld samen met Accenture, was vorig jaar al eens op de Expo Milano in Italië te zien.

Food

Gary Murray (AdBirds): ‘Zo ga je om met kanaalconflicten’

Gary Murray van AdBirds praat over de uitdaging voor merken om klanten direct te gaan benaderen: “Kanaalconflict is een groot probleem voor merken. Veel van de grote merken begonnen als groothandel, gingen naar retail en maakten vrij recent pas de overstap naar e-commerce. Uiteindelijk maakt het voor de consument niets uit, zolang de boodschap maar consistent blijft.”

Retail

De‘Longhi Group: B2C voor meer klantinzichten

Alberto Billato van De’Longhi Group vertelt over de uitdagingen die komen bij het openen van een B2C-kanaal naast een bestaand B2B-kanaal: “Intern en bij onze retailers was er de zorg dat het zou leiden tot kannibalisatie. Maar we concurreren niet op prijs. We willen onze klanten meer verkoopkanalen en een betere service bieden.”

Retail

fonQ zonder winkel toch zichtbaar in winkelstraten

fonQ is een van de eerste bedrijven die mediaruimte inkoopt bij de honderd digitale beeldschermen in de etalages van Bruna. Daardoor wordt is de online shop deze dagen erg zichtbaar in de Nederlandse winkelstraten.

Online advertising

Speelgoedwinkels hebben het zwaar

Als er al veel speelgoed is verkocht voor Sinterklaas, is dat vermoedelijk niet via fysieke speelgoedwinkels gegaan. In de eerste negen maanden van 2016 nam de omzet met bijna 2 procent af ten opzichte van een jaar eerder, aldus CBS.

Retail

BTW op digitale boeken en kranten kan omlaag

De Europese Commissie stelt nieuwe internationale BTW-regels voor waardoor in Nederland de belasting op digitale boeken en kranten omlaag kan.

Retail

Europa met nieuwe BTW-regels voor e-commerce

De Europese Commissie voert nieuwe BTW-regels in die internationale e-commerce moeten stroomlijnen. Belasting wordt geheven in het land van de koper en er komt een centraal portaal voor afhandeling van internationale BTW-zaken.

Cross Border

Home24 koopt specialist in ‘re-commerce’

Online meubelwinkel Home24 heeft de Duitse re-commercepartij Returbo overgenomen. Het bedrijf koopt tweedehands artikelen op en brengt ze na refurbishing weer terug in omloop.

Duitsland

Blokker voert eigen label ook online

Klanten van Blokker kunnen vanaf nu producten met het Blokker label zowel in de winkels als online kopen. De eigen merk producten zijn zichtbaar in een aantal categorieën, zoals party-artikelen, kaarsen, servetten, bestek en keukentextiel.

Retail

Amazon adverteert groot op NU.nl

Amazon wil de wind uit de zeilen nemen van bol.com en Coolblue en adverteert daarom groot op NU.nl. Belangstellenden worden naar de Nederlandstalige versie van Amazon Duitsland gelokt met korting.

Retail

122 miljoen shoppers op Cyber Monday

Vandaag gaan nog eens 122 miljoen Amerikanen online om te shoppen, veel voor kerstboodschappen. Cyber Monday, zoals vandaag wordt genoemd, gaat niet mee in de groei-explosie die Black Friday liet zien.

Retail

Beddenfabrikant Auping opent eigen webwinkel

Beddenfabrikant Koninklijke Auping heeft haar eerste webwinkel geopend als onderdeel van een omnichannel e-commerce strategie.

Retail

Martijn Cornelissen chief digital officer bij leapp

Martijn Cornelissen is aangesteld als Chief Digital Officer bij retailer leapp. Cornelissen komt van Rituals, waar hij de afgelopen vier jaar de functie van Global E-Commerce Manager bekleedde.

Retail

Spreadshirt: 95 miljoen euro omzet

E-commerce- en designplatform Spreadshirt, dat gepersonaliseerde t-shirts verkoopt, sluit dit jaar af met een omzet van rond de 95 miljoen euro.

Retail

Nederland en Duitsland brengen AO groei

De Engelse online elektronicawinkel AO ziet de omzet van zijn nieuwe Nederlandse en Duitse filialen verdubbelen.

Retail