More stories

Ralph Lauren opent e-commercehub in Dublin

Modemerk Ralph Lauren opent een internetafdeling in Ierland met tien man die verantwoordelijk wordt voor het faciliteren van de mondiale digitale ontwikkelingen.

Retail

Zooplus groeit eerste kwartaal 28 procent

De Europees werkende online dierenwinkel Zooplus groeide in het eerste kwartaal met 28 procent tot 217 miljoen euro omzet. De verkoopgroei komt vooral uit handel in basisproduct dierenvoer, iets waarvoor klanten terug blijven komen.

Retail

Zalando Lounge lanceert mobiele apps

De besloten winkelclub Zalando Lounge, een plek voor koopjesjagers, brengt mobiele apps voor iOS en Android uit.

Retail

Greenhouse Group met retailklanten in virtual reality

Greenhouse Group tuigt met een aantal klanten de eerste campagnes op om virtual reality en retail met elkaar te koppelen. “Vooral om de toegevoegde waarde voor de consument te ontdekken”, zegt Labs-hoofd Menno Zevenbergen.

Virtual reality

Blokkers Cook&Co alleen nog online verder

Winkelbedrijf Blokker gaat kookwinkelketen Cook&Co sluiten. De artikelen kunnen alleen nog online worden besteld.

Retail

Duitsland is meer dan Zalando alleen: de omzetmachines in e-business

De Duitse economie bestaat uit meer vernieuwende bedrijven dan alleen Zalando. De afgelopen jaren hebben vele bedrijven zich ontpopt tot omzetmachine of zijn ze veelbelovend vanwege hun aangetrokken kapitaal.

Duitsland

Retailomzet uit Google Shopping: +52%

De interesse voor Google Shopping neemt na de feestmaanden eind 2015 niet af. In het eerste kwartaal van 2015 zien Amerikaanse webwinkels de omzet uit Shopping met 52 procent toenemen ten opzichte van begin 2015.

Online advertising

Wolford kiest voor Emakina Nederland

Digital bureau Emakina Nederland won de pitch om creatie en strategie te gaan verzorgen voor het internationale Wolford, maker van luxe been- en lijfmode.

Digital Agencies

‘Opkomst mega-marktplaatsen probleem voor veel retailers’

De consolidatie in e-commerce en de opkomst van mega-marktplaatsen dwingt retailers na te denken over een separaat Product Information Management systeem (PIM). Dat zegt Bram Hoekman, CTO van XSARUS – ontwikkelaar van e-commerceomgevingen.

PIM

Blokker investeert 100 miljoen in radicale vernieuwing

Blokker neemt de hele organisatie en het uiterlijk van al zijn winkels grondig op de schop. De verscherpte focus brengt behalve investeringen ter waarde van 100 miljoen euro ook 390 ontslagen met zich mee.

Retail

Omzet HelloFresh naar 300 miljoen

De bezorger van maaltijddozen HelloFresh heeft vorig jaar een enorme groeisprong gemaakt. De omzet ging van 69,6 miljoen in 2014 naar 305 miljoen in 2015, een plus van 338 procent.

Retail

Omzet meubelwinkel Home24 in 2015: 234 miljoen euro

De Europees werkende online meubelwinkel Home24 groeide, qua omzet, in 2015 met 46 procent tot 234 miljoen euro.

Retail

Overnames Vente Privée in Italië, Spanje en Zwitserland

Winkelclub Vente Privée breidt zijn Europese marktpositie uit met de overname van Privalia en Eboutic.

Retail

Online opkoper oude elektronica start in Nederland

In Duitsland en Frankrijk is reBuy al een bekende verschijning. Het bedrijf kocht voor meer dan 150 miljoen euro aan oude elektronica op. Nu gaat het ook in Nederland van start.

Retail

Omzet fonQ in 2015: 66 miljoen euro

Online warenhuis fonQ boekte afgelopen jaar een omzet van 66 miljoen euro, een toename van 35 procent ten opzichte van vorig jaar. Directeur Patric Kerssemakers hoopt in 2016 meer nadruk te kunnen leggen op het genereren van buitenlandse omzetstromen.

Retail