More stories

Een derde omzet Under Armour uit eigen kanalen

Fabrikant van sportkleding Under Armour realiseert een derde van zijn verkopen via eigen kanalen als e-commerce, factory outlets en brand stores. Die kanalen groeien qua omzet sneller dan die van derden.

Fashion

Deliveroo van start in Breda

Deliveroo zet zijn expansie in Nederland voort met de opening van lokale bezorgactiviteiten in Breda. De tiende stad op deze markt, de tweede in zuid-Nederland.

Food

Media Markt stopt klantgegevens in apart bedrijf

Het moederbedrijf van Media Markt en Saturn richt een nieuwe dochteronderneming op die klantgegevens van de retailbedrijven online gaat exploiteren voor reclamedoeleinden.

Programmatic

Opvallende retailtrends van de NRF-conferentie in New York

De toonaangevende jaarlijkse retailconferentie NRF is net achter de rug in New York. Wij waren erbij en zetten een aantal opvallende trends op een rij, zoals de hybride retailer, authenticiteit op social media en robotisering in voorraadbeheer.

Retail

Fabrikanten ‘Doe Het Zelf’-items snelste groeiers

Fabrikanten van Doe Het Zelf-merken als Bison, Stanley en Rittal behoren internationaal tot de bedrijven die hun online verkopen het hardst zien groeien.

PIM

Nieuwe CEO voor Home Depot

Office Depot krijgt een nieuwe CEO afkomstig van Lenovo, de Chinese fabrikant van smartphones en laptops. Gerry Smith vervangt Robert Smith die met pensioen gaat.

Retail

Ticketscript: ‘Snellere Europese groei met Eventbrite’

Directeur Frans Jonker van Ticketscript wordt bij Eventbrite baas Europa. “Deze hele deal is gericht op schaalvergroting en groeiversnelling. We gaan verder expanderen in Europa.”

Entertainment

‘Kleinere webshops focussen op prijsbeleid’

Kleine en middelgrote webshops in Nederland krijgen steeds meer oog voor prijs als marketingmiddel. “Niet per se de laagste prijs, wel de prijs die voor hen het best is”, aldus Burç Tanir van technologiebedrijf Prisync.

Retail

Wat er fout gaat met leren en werken in ‘onlife retail’

Als je retailers vraagt naar hun grootste zorgen voor de toekomst, dan is de kans groot dat in de top drie van uitdagingen ‘retailtalent’ staat. In de Verenigde Staten stond het in een research van de NRF, de National Retail Federation, zelfs bovenaan de lijst. Hoe staat het ermee in Nederland?

Retail

‘Apple Store in winkelgebied Brugge’

Brugge is mogelijk de volgende Belgische stad die een Apple Store krijgt. Het bedrijf zou een pand aan de Steenstraat hebben gekocht. De nieuwe winkel wordt volgend jaar geopend.

Retail

Zooplus overtreft omzetverwachting 2016

De Europees werkende online dierenwinkel Zooplus sluit het jaar 2016 af met een omzet van 908 miljoen euro, 28 procent meer dan het jaar ervoor.

Retail

Personalized commerce: hét buzzwoord op NRF’s Big Show

Het is eigenlijk niks nieuws. Je klant kennen. Je klant op een persoonlijke manier tegemoet treden. Je klant met excellente service bedienen. Je klant benaderen en rekening houden waar een klant zich bevindt. Personalisatie is een van de belangrijkste trends van 2017. Het is het buzzword dat ik overal hoorde op NRF’s Big Show in New York. 

Customer Experience

Google Store Visits: wat levert online inzet op aan offline omzet?

Nederlanders hebben in 2015 voor ruim 16,26 miljard euro online gekocht. De cijfers over 2016 zijn nog niet bekend maar Thuiswinkel.org voorspelde eind 2016 dat de online omzet uitkomt op 19,63 miljard euro, een stijging van 21 procent. (Bron: Thuiswinkel.org). Maar nog steeds vinden meer dan 90 procent van de aankopen plaats in de fysieke winkel. Eén van de uitdagingen waar adverteerders met fysieke winkels mee te maken hebben is: wat levert mijn onlinemedia-investering aan offline omzet op?

Attributie

Voetbalshop.nl start crowdfundingsactie, al klein miljoen binnen

Voetbalshop.nl, een onderneming van oud-medewerkers van Booking.com, is een crowdfundingsactie gestart voor 1,5 miljoen euro. De eerste 7,5 ton was binnen zes uur binnen.

Retail

Media Markt gaat elektronica verhuren

Media Markt gaat elektronica verhuren op maandbasis, met de optie tot aankoop, en sluit daartoe een samenwerking met fintechbedrijf Grover. Dat is ook in Nederland actief, al draait de proef momenteel enkel in Duitsland.

Retail