More stories

Baas bol.com: Kopen en betalen scheiden

Directeur Daniël Ropers van bol.com zou zijn klanten graag minder vaak een rekening willen sturen. Daartoe zouden ze slechts periodiek al hun aankopen moeten betalen in plaats altijd bij of kort na de aanschaf.

Payment
Premium

Kerstaankopen zorgen voor 50 procent omzetgroei

Webwinkels genereren deze weken voor kerst gemiddeld ruim vijftig procent meer omzet dan in reguliere weken, aldus onderzoek van Thuiswinkel.org. De druk op de kerstperiode is nog hoger dan in de aanloop naar Sinterklaas.

Retail

Verbod op bots bij handel concertkaartjes

Enkel de handtekening van de Amerikaanse president Obama ontbreekt nog voor een verbod op bots die kaartjes weggrissen voor de neuzen van mensen in webshops.

Retail

Apple vestigt winkel in Carnegie bibliotheek

Washington DC wordt de volgende stad waar Apple een opmerkelijke winkel gaat openen. Het bedrijf heeft zijn oog laten vallen op Cargenie Library, een 113 jaar oud gebouw.

Retail

bol.com: 10 miljoen euro media-omzet 2016

Met het verkopen van branded content en exploiteren van reclameruimte op zijn site behaalt bol.com dit jaar een omzet van rond de tien miljoen euro.

Retail

Staples verkoopt Europese activiteiten

Leverancier van kantoorartikelen en webwinkel Staples verkoopt zijn Europese tak aan investeerder Cerberus Capital Management, maar behoudt nog wel een belang van 15 procent. Ook de naam Stapels blijft gehandhaafd.

Retail

Ook Italië heeft nu supermarkt van de toekomst

Amazon opende maandag een supermarkt van de toekomst, en Coop Italia volgde dinsdag met een eigen vestiging in Milaan. Deze supermarkt, ontwikkeld samen met Accenture, was vorig jaar al eens op de Expo Milano in Italië te zien.

Food

Gary Murray (AdBirds): ‘Zo ga je om met kanaalconflicten’

Gary Murray van AdBirds praat over de uitdaging voor merken om klanten direct te gaan benaderen: “Kanaalconflict is een groot probleem voor merken. Veel van de grote merken begonnen als groothandel, gingen naar retail en maakten vrij recent pas de overstap naar e-commerce. Uiteindelijk maakt het voor de consument niets uit, zolang de boodschap maar consistent blijft.”

Retail

De‘Longhi Group: B2C voor meer klantinzichten

Alberto Billato van De’Longhi Group vertelt over de uitdagingen die komen bij het openen van een B2C-kanaal naast een bestaand B2B-kanaal: “Intern en bij onze retailers was er de zorg dat het zou leiden tot kannibalisatie. Maar we concurreren niet op prijs. We willen onze klanten meer verkoopkanalen en een betere service bieden.”

Retail

fonQ zonder winkel toch zichtbaar in winkelstraten

fonQ is een van de eerste bedrijven die mediaruimte inkoopt bij de honderd digitale beeldschermen in de etalages van Bruna. Daardoor wordt is de online shop deze dagen erg zichtbaar in de Nederlandse winkelstraten.

Online advertising

Speelgoedwinkels hebben het zwaar

Als er al veel speelgoed is verkocht voor Sinterklaas, is dat vermoedelijk niet via fysieke speelgoedwinkels gegaan. In de eerste negen maanden van 2016 nam de omzet met bijna 2 procent af ten opzichte van een jaar eerder, aldus CBS.

Retail

BTW op digitale boeken en kranten kan omlaag

De Europese Commissie stelt nieuwe internationale BTW-regels voor waardoor in Nederland de belasting op digitale boeken en kranten omlaag kan.

Retail

Europa met nieuwe BTW-regels voor e-commerce

De Europese Commissie voert nieuwe BTW-regels in die internationale e-commerce moeten stroomlijnen. Belasting wordt geheven in het land van de koper en er komt een centraal portaal voor afhandeling van internationale BTW-zaken.

Cross Border

Home24 koopt specialist in ‘re-commerce’

Online meubelwinkel Home24 heeft de Duitse re-commercepartij Returbo overgenomen. Het bedrijf koopt tweedehands artikelen op en brengt ze na refurbishing weer terug in omloop.

Duitsland

Blokker voert eigen label ook online

Klanten van Blokker kunnen vanaf nu producten met het Blokker label zowel in de winkels als online kopen. De eigen merk producten zijn zichtbaar in een aantal categorieën, zoals party-artikelen, kaarsen, servetten, bestek en keukentextiel.

Retail