Media Markt investeert in startup Count3r
MediaMarkt investeert in het bedrijf Count3r en gaat daarmee zijn eigen personeel uitrusten met een mobiele app om de klanten in winkels beter te kunnen helpen.
MediaMarkt investeert in het bedrijf Count3r en gaat daarmee zijn eigen personeel uitrusten met een mobiele app om de klanten in winkels beter te kunnen helpen.
Het Europees werkende online budgetwarenhuis Lesara tikte in oktober een omzet van 100 miljoen euro aan, op basis van een ‘run rate’ van een jaar. Het verkooptotaal ligt 175 procent hoger dan een jaar geleden.
Amazon houdt in Amerika deze week een actie waarbij klanten exclusieve deals krijgen als ze met gesproken commando’s shoppen. Koopjesjagers laten voor het eerst het toetsenbord en aanraakscherm van hun telefoon links liggen.
Webwinkels in Nederland zetten dit jaar voor meer dan een miljard euro om in de periode dat Sinterklaas zijn boodschappen doet, aldus schattingen van Thuiswinkel.org.
Wie bedrijfsruimte zegt, zegt langlopende contracten. Daar brengt Storefront verandering in. Het platform biedt ruimtes aan vanaf één dag, geschikt voor retail, op-up stores en soms zelfs events. Managing director Nederland Jort Duijnker vertelt in Top Names over het concept, de mogelijkheden en de toekomstplannen.
In de opkomst van machine learning schuilt een belangrijke belofte: de marketeer hoeft niet meer achter de feiten aan te lopen, de software bepaalt hoeveel een consument en dus de advertentiepositie waard is. Onder de noemer ‘Predictive Search’ heeft Criteo zulke technologie nu opgenomen in het advertentieproduct voor Google Shopping.
bol.com en ah.nl sloten wederom een goed kwartaal af, waarin de omzet 30 procent groeide vergeleken met vorig jaar. Dat blijkt uit de vanochtend gepresenteerde kwartaalcijfers van Ahold Delhaize. Het is voor het eerst dat beide bedrijven gezamenlijk cijfers publiceren.
Webwarenhuis fonQ opent in de aanloop naar kerst een pop-up gift store in Amsterdam met ruim 300 cadeaus. Afgezien van de eigen fonQ showroom is dit de eerste keer dat de webshop aanwezig is in fysieke retail.
Tien jaar na verdwijnen van de Platenbon wordt de legendarische cadeaubon opnieuw gelanceerd, maar dit keer in digitale vorm. Vanaf 24 november kan de Nederlandse consument weer platenbonnen kopen en uitgeven.
Amazon lanceert Unlimited Music in Europa en start de uitrol in Duitsland, Engeland en Oostenrijk. De concurrent voor Spotify is zo geoptimaliseerd dat hij goed samenwerking met Amazon Echo, de muzikale ‘praatpaal’ c.q. persoonlijke assistent.
De eigenaar van de Deense retailer Bestseller.com koopt de meerderheid van de aandelen in online boutiqueplatform Miinto, dat in Nederland met RTL wordt geëxploiteerd.
De online sector realiseerde in september een tien keer sterkere groei dan de offline detailhandel, zo blijkt uit nieuwe cijfers van het CBS.
Eigenlijk is het een Chinees koopfeest, Singles Day, maar Nederlanders blijken de weg naar Chinese koopjessite AliExpress goed te kunnen vinden. Kortingscode.nl verwacht 60 keer meer bezoek van koopjesjagers.
De eerste modefabrikant of -winkel heeft zijn online assortiment bij Zalando geparkeerd. De kleding ligt letterlijk niet meer in het eigen magazijn, maar bij Zalando. Klaar voor snelle verscheping.
Een van de populairste sites rond de feestdagen, Lootjestrekken.nl, heeft zijn dienst geoptimaliseerd voor mobiel gebruik op WhatsApp.