More stories

Home24 koopt specialist in ‘re-commerce’

Online meubelwinkel Home24 heeft de Duitse re-commercepartij Returbo overgenomen. Het bedrijf koopt tweedehands artikelen op en brengt ze na refurbishing weer terug in omloop.

Duitsland

Blokker voert eigen label ook online

Klanten van Blokker kunnen vanaf nu producten met het Blokker label zowel in de winkels als online kopen. De eigen merk producten zijn zichtbaar in een aantal categorieën, zoals party-artikelen, kaarsen, servetten, bestek en keukentextiel.

Retail

Amazon adverteert groot op NU.nl

Amazon wil de wind uit de zeilen nemen van bol.com en Coolblue en adverteert daarom groot op NU.nl. Belangstellenden worden naar de Nederlandstalige versie van Amazon Duitsland gelokt met korting.

Retail

122 miljoen shoppers op Cyber Monday

Vandaag gaan nog eens 122 miljoen Amerikanen online om te shoppen, veel voor kerstboodschappen. Cyber Monday, zoals vandaag wordt genoemd, gaat niet mee in de groei-explosie die Black Friday liet zien.

Retail

Beddenfabrikant Auping opent eigen webwinkel

Beddenfabrikant Koninklijke Auping heeft haar eerste webwinkel geopend als onderdeel van een omnichannel e-commerce strategie.

Retail

Martijn Cornelissen chief digital officer bij leapp

Martijn Cornelissen is aangesteld als Chief Digital Officer bij retailer leapp. Cornelissen komt van Rituals, waar hij de afgelopen vier jaar de functie van Global E-Commerce Manager bekleedde.

Retail

Spreadshirt: 95 miljoen euro omzet

E-commerce- en designplatform Spreadshirt, dat gepersonaliseerde t-shirts verkoopt, sluit dit jaar af met een omzet van rond de 95 miljoen euro.

Retail

Nederland en Duitsland brengen AO groei

De Engelse online elektronicawinkel AO ziet de omzet van zijn nieuwe Nederlandse en Duitse filialen verdubbelen.

Retail

Media Markt investeert in startup Count3r

MediaMarkt investeert in het bedrijf Count3r en gaat daarmee zijn eigen personeel uitrusten met een mobiele app om de klanten in winkels beter te kunnen helpen.

Retail

Lesara naar 100 miljoen euro omzet

Het Europees werkende online budgetwarenhuis Lesara tikte in oktober een omzet van 100 miljoen euro aan, op basis van een ‘run rate’ van een jaar. Het verkooptotaal ligt 175 procent hoger dan een jaar geleden.

Retail

Amazon eindigt jaar met exclusieve ‘voice shopping’-deals

Amazon houdt in Amerika deze week een actie waarbij klanten exclusieve deals krijgen als ze met gesproken commando’s shoppen. Koopjesjagers laten voor het eerst het toetsenbord en aanraakscherm van hun telefoon links liggen.

Retail

Online omzet Sinterklaas: 1+ miljard euro

Webwinkels in Nederland zetten dit jaar voor meer dan een miljard euro om in de periode dat Sinterklaas zijn boodschappen doet, aldus schattingen van Thuiswinkel.org.

Retail

Jort Duijnker (Storefront): ‘Wij zijn de Airbnb voor retailruimte’

Wie bedrijfsruimte zegt, zegt langlopende contracten. Daar brengt Storefront verandering in. Het platform biedt ruimtes aan vanaf één dag, geschikt voor retail, op-up stores en soms zelfs events. Managing director Nederland Jort Duijnker vertelt in Top Names over het concept, de mogelijkheden en de toekomstplannen.

Retail
Premium

Machine learning in marketing: ’49 procent meer omzet Google Shopping’

In de opkomst van machine learning schuilt een belangrijke belofte: de marketeer hoeft niet meer achter de feiten aan te lopen, de software bepaalt hoeveel een consument en dus de advertentiepositie waard is. Onder de noemer ‘Predictive Search’ heeft Criteo zulke technologie nu opgenomen in het advertentieproduct voor Google Shopping.

Marketing automation

Weer flinke groei voor bol en ah.nl

bol.com en ah.nl sloten wederom een goed kwartaal af, waarin de omzet 30 procent groeide vergeleken met vorig jaar. Dat blijkt uit de vanochtend gepresenteerde kwartaalcijfers van Ahold Delhaize. Het is voor het eerst dat beide bedrijven gezamenlijk cijfers publiceren.

Retail