More stories

Volvo gaat vol in online autoverkoop

Volvo zet een nieuwe mondiale marketingstrategie in, waarbij het online verkopen van auto’s een prominente positie krijgt.

Marketing

Achteraf betalen bij fysieke winkels van Open32

Vaste klanten van de kledingzaken Open32 en Blue32 kunnen hoeven niet meer te betalen als ze met hun nieuwe aanwinst de winkel verlaten. De rekening valt twee weken later thuis de deurmat, een betaalmethode die online heel gangbaar is.

e-commerce

Jumbo lanceert nu ook app

Jumbo Supermarkten lanceert vandaag een app voor smartphones en tablets. Via de app kunnen klanten niet alleen overal hun boodschappen bestellen, maar ook winkels zoeken, inspiratie opdoen en boodschappenlijstjes maken.

e-commerce

ReTail wordt MeTail

Fysiek winkelen komt weer ‘im schwung’. Er tekent zich een tweedeling af tussen winkels die technologie succesvol inzetten en bedrijven die dat niet doen. Retailers die technologie met succes toepassen, winnen marktaandeel. Dat voorspellen ABN AMRO en Triggering Minds in een nieuw trendrapport dat vandaag is verschenen.

e-commerce

Google overweegt ‘Koop nu’-knop in Shopping

Google praat in Amerika met retailers over de introductie van een ‘Koop Nu’-knop in de zoekresultaten van zijn productenvergelijker Google Shopping.

e-commerce

Yippie! : automatisch prijsvergelijken tijdens shoppen

Zelf googelen en prijzen vergelijken tijdens het shoppen wordt volgens startup Yippie! iets van het verleden: “Yippie helpt consumenten om slimmer te shoppen. Zodra je een product online bekijkt, komt er automatisch een overzicht met betere prijzen voor dat product”, vertelt co-founder Maurice Kroon van Yippie!.

e-commerce

Jaaromzet webwinkels naar 14 miljard euro

Webwinkels in Nederland zetten dit jaar voor 13,7 miljard euro om. In het nu lopende, vierde, kwartaal komt dat bedrag op 3,9 miljard euro.

e-commerce

Kerstomzet Coolblue: +40 procent

Allesverkoper Coolblue ziet de omzet met veertig procent stijgen ten opzichte van vorig jaar. Naast de PS4 is ook Googles Chromecast een uitgesproken hit onder de kerstboom.

e-commerce

Actiecode.nl brengt mobiele app uit, veel exclusiefs

“We hebben bewust lang gewacht met het uitbrengen een app om voldoende impact te kunnen maken voor retailers“, aldus directeur Jelle van der Bij van Imbull, het bedrijf achter Actiecode.nl.

e-commerce

Hoe retailer ASDA blijft groeien door omnichannel

Een jaar geleden veranderde Engelse retailer ASDA haar strategie: van supermarkt naar omnichannel retailer. “In de Walmart groep waar we onder vallen, zorgen we voor 90 procent van alle groei”, vertelt Chris Conway, senior eCommerce director bij ASDA.

e-commerce

Metro Group investeert in online supermarkt

Het moederbedrijf van MediaMarkt, Metro Group, neemt een belang van 15 procent in Emmas Enkel, een online supermarkt met food en non-food in de schappen.

e-commerce

Retailer iCentre opent Smart Home winkel

Apple Premium Reseller iCentre opent vandaag in Wijchen een proefwinkel die geheel in het teken staat van de Smart Home, het slimme huis.

e-commerce

Redcoon sluit in Denemarken en Frankrijk

Online elektronicawinkel Redcoon, een zusterbedrijf van MediaMarkt, trekt de stekker uit zijn activiteiten in Denemarken en Frankrijk. Te laat aanwezig, te kleine groei.

e-commerce

100 miljoen voor boodschappendienst Instacart

De Amerikaanse Instacart heeft 100 miljoen dollar venture capital opgehaald. De waardering van twee miljard ligt vier keer hoger dan een half jaar geleden.

e-commerce

Apple zoekt personeel voor Apple Store in Brussel

Apple is begonnen met het werven van personeel voor zijn eerste Apple Store in Brussel die najaar 2015 zal worden geopend. Er worden dertien experts gezocht, zo blijkt uit de vacatures die Apple online heeft gezet.

e-commerce