More stories

Blokker gaat experimenteren met dynamische prijzen

Blokker Holding doet de eerste ervaringen op met dynamic pricing. Dat zegt Antoine Brouwer van Blokker-online dochter Nextail in het nieuwe nummer van Twinkle.

Retail

Björn Borg levert online orders binnen een uur

Kledingmerk Björn Borg gaat tegen rond kerstmis online bestellingen binnen een uur aan huis afleveren bij de klant.

Retail

Winkels BAS Group failliet, maar blijven open

De curator heeft de surseance van betaling van de winkeldochters van BAS Group omgezet in een faillissement om te voorkomen dat de schulden verder oplopen. De winkels van Centre, MyCom en Dixons blijven open.

Retail

Albert Heijn opent volledige zelfscan supermarkt

Albert Heijn opent vandaag een volledig zelfscan- en pin supermarkt aan de Weteringschans in Amsterdam. Klanten kunnen in deze winkel kiezen voor verschillende vormen van zelfscannen.

E-commerce

Hot: wie gaat de online bezorgoorlog winnen?

Slechts anderhalf tot twee procent van alle boodschappen in ons land wordt online verkocht. Toch zijn we wereldwijd een van de snelst groeiende markten voor e-grocery. Mede dankzij forse investeringen in ophaalpunten en nieuwe bezorgformules. Wat betekent dit voor het Nederlandse speelveld?

E-commerce

De drang naar efficiëntie in retail-logistiek: ook sociaal duurzaam?

Dankzij ICT-en algoritme-gedreven technologie wordt retail-logistiek steeds slimmer en efficiënter. Maar is die drang naar efficiëntie ook sociaal duurzaam? Hoe vinden we een balans tussen steeds verder geautomatiseerde processen en de factor mens?

Retail

Shop2market slaat ‘nieuwe weg’ in

Technologiebedrijf Shop2market migreert zijn klanten naar een nieuw product dat niet zozeer om productfeeds gaat maar om winstmaximalisatie.

Retail

DigitasLBi steekt Springfield in het nieuw

DigitasLBi heeft een wereldwijd contract getekend met het Spaanse retailconcern Grupo Cortefiel. Van diens merken wordt eerst Springfield, ook in Nederland actief, in het nieuw gestoken. Daarna de rest.

Retail

Travelteq snijdt tussenhandel weg, gaat puur online

De Nederlandse maker van luxe reistassen Travelteq stopt met fysieke verkoopkanalen en legt zich toe op honderd procent online verkoop op de consumentenmarkt.

Retail

Interview: hoe FonQ dé online speler wil worden

Online warenhuis FonQ wil dé online speler worden voor wonen, koken en lifestyle. De afgelopen maanden heeft FonQ heftig geadverteerd op tv. “Dat kan niet alleen maar online zijn, dat moet je ook above the line zijn en tv is daar het middel voor”, vertelt directeur Patrick Kerssemakers.

E-commerce

Omzet Home24 verdubbelt tot 120 miljoen euro

Online meubelwinkel Home24 heeft zijn omzet in het afgelopen halfjaar met 98 procent zien toenemen tot 118 miljoen euro.

Retail

MyCom België failliet

De BAS Group heeft vandaag het faillissement aangevraagd voor MyCom België. De vier winkels in België en de webwinkels zijn meteen gesloten. 21 medewerkers dreigen hun baan te verliezen.

E-commerce

Subsidie voor tweejarig onderzoek naar collectieve marketing van winkelgebieden

Het lectoraat Online Ondernemen van de Hogeschool van Amsterdam heeft in samenwerking met een aantal partners onlangs een subsidie ontvangen voor onderzoek naar de collectieve marketing van winkelgebieden.

E-commerce

Online omzet Nike: +46 procent

De online omzet van sportmerk Nike is afgelopen jaar met 46 procent gestegen, zegt de topman zonder nadere details daarbij te geven.

Retail

Oprichter BAS Group wil bedrijf terugkopen

Steven Bakker, de oprichter van BAS Group, wil zijn bedrijf terugkopen van de huidige eigenaren. Dat schrijft FD vanochtend. BAS Group vroeg vrijdag uitstel van betaling aan voor al zijn dochters MyCom, Dixons en iCentre.

E-commerce