Robot leest inventaris
De Duitse moderetailer Adler Modemärkte zet een robot in om dagelijkse de inventaris bij te houden. De robot van MetraLabs beschikt dan ook over een RFID-lezer.
De Duitse moderetailer Adler Modemärkte zet een robot in om dagelijkse de inventaris bij te houden. De robot van MetraLabs beschikt dan ook over een RFID-lezer.
Investeerder Waterland neemt een belang in online reisspecialist Otravo, exploitant van onder meer Vliegtickets.nl en World Ticket Center.
De Europees werkende online schoenwinkels Sarenza en Spartoo boeken beiden groeicijfers over 2015, zij het niet zo sterk als hun grootste concurrent Zalando.
De winkelier krijgt te maken met de zogenaamde ‘gig economie’. Taken die nu door vaste krachten worden uitgevoerd, zijn straks het werk van flexibele krachten die op afroep beschikbaar zijn en zo hun geld verdienen.
De winkelketens Perry Sport en Aktiesport zijn definitief failliet verklaard. De winkels en de websites blijven nog zes weken open. Moederbedrijf USG verkeert nog in surseance.
Het moederbedrijf van sportwinkels Perry Sport en Aktiesport heeft uitstel van betaling aangevraagd. Het bedrijf is door het faillissement van […]
Powa Technologies, tot voor kort een zogeheten unicorn, zit sinds eind vorige week in uitstel van betaling.
In 2015 kwamen er achtduizend nieuwe webwinkels bij en sloten er vijfduizend de deuren, zo laten nieuwe cijfers van het CBS zien.
Een nieuw mondiaal CRM-pakket moet horlogemaker Fossil helpen om gericht op klanten te jagen en ze ook uit het fysieke kanaal naar online te trekken.
Hoe groot het effect van een online campagne is op de offline verkopen is vaak niet helemaal duidelijk. De mobiele coupon slaat nu een brug tussen die twee werelden. Met welke ingrediënten houdt de marketeer rekening?
Meer dan een derde van de mobiele aankopen doen Nederlanders op hun telefoon of tablet. Daarmee behoren ze tot de Europese koploper.
Dat smartphones intensief gebruikt worden bij het shoppen, is inmiddels algemeen bekend. Maar weet de retailer eigenlijk wel wat de consument daarbij van hem verwacht? Blijkbaar niet. Want alhoewel 47 procent van de consumenten real-time promoties wil zien, biedt slechts 7 procent van de retailers deze aan.
Google is in Amerika begonnen met thuisbezorging van verse groenten en fruit. Op de onlinemarkt voor dagelijkse boodschappen wordt internationaal gestreden om marktposities.
Steeds meer Amerikaanse webwinkeliers die op Amazon verkopen, stallen hun assortiment ook in de magazijnen van Amazon. Dat kost ze wel extra, maar levert en snelheid en efficiëntie op.
Terwijl schoenenreus Macintosh omvalt, sluit schoenenverkoper vanHaren naar eigen zeggen het ‘succesvolste jaar ooit’ af.