More stories

Hoe bereik je het snelst een transitie in de retail?

Meer inzicht en snel kunnen reageren op motivatie en gedrag van consumenten is cruciaal om te overleven in de online retail. Hoe doe je dat?

Digital Transformation

Na Corona: Zo kijk je of het ‘we mogen weer’-retailmoment ook voor jou interessant is

Na Corona: terug naar school en kantoor biedt verkooppartners bij bol.com en Amazon een uniek retailmoment. Hoe kijk je of het ook interessant is voor jou?

Marketplaces
Premium

CBS: Groei internetverkopen neemt af

In het tweede kwartaal van 2021 stegen de internetverkopen van de detailhandel met meer dan 17 procent ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. De recordgroei van de eerste drie maanden van 85 procent wordt echter niet meer gehaald.

Retail

Online groeien: Is je bedrijf in staat om digitaal te transformeren?

Wat zijn de laatste trens en ontwikkelingen in de Nederlandse en internationale retail-markt als het gaat om de digitale transformatie?

Digital Transformation

De naadloze digitale integratie van fysiek en online

Omnichannel bestaat al jaren. Maar hoe laat je alle kanalen met elkaar praten en waarborg je dat overal dezelfde boodschap wordt verspreid?

Innovatie

Website met WordPress of HubSpot? Een vergelijking

Website maken? Wordpress en HubSpot: beiden veel gebruikt als CMS, beiden met voor- en nadelen. In deze vergelijking zetten we die in 7 punten op een rij.

HubSpot

De toekomst van digitale klantervaringen

Nieuwe ontwikkelingen in technologie en consumentengedrag veranderen de manier waarop retailers en merken communiceren en verkopen.

Customer Experience

Verkopen in Europa en Rusland met AliExpress

Over de grens gaan: hoe profiteer je als Nederlands merk door in Europa en Rusland te verkopen met AliExpress?

Cross Border
Premium

Pasloos pinnen aan de winkelkassa in opmars

Er wordt steeds vaker pasloos gepind aan de kassa, met een smartphone, smart watch of wearable. Dat is vooral te danken aan de invoering van Apple Pay (voor iPhones) en Google Pay (voor Android-toestellen), zo concludeert de Betaalvereniging.

Retail

E-commerce-platforms: hoe gaan we nu en straks verkopen?

Platformen worden steeds complexer, merken ontwikkelen vaak vernuftige platformstrategieën én retailers zetten vaker zelf platforms op.

E-commerce

De rol van de fysieke winkel in een omnichannelstrategie

Meer online = minder fysiek winkels? Niet per se. In een volwassen omnichannelstrategie is de fysieke winkel belangrijk voor merkbeleving en uitproberen.

Disruptie

Marketplaces: links laten liggen, de strijd aangaan of juist omarmen?

De ontwikkeling van marketplaces in Nederland is een stroomversnelling gekomen. Hoe bepaal je welke marketplace geschikt is voor jouw organisatie?

E-commerce

Tien essentiële bouwstenen voor het lanceren van een eigen Marketplace

De komende 5 jaar zullen Marketplaces 30% van de wereldwijde omzet voor hun rekening nemen. Hoe zet je als retailer zelf een marktplaats op?

E-commerce
Premium

Apple wacht met opening eerste fysieke Apple Store in India

Apple wacht met de opening van zijn eerste fysieke Apple Store in India vanwege COVID. Het land is zwaar getroffen door de pandemie, met meer dan 30 miljoen gevallen en meer dan 400.000 doden.

E-commerce

Maak van je merk een personality

Wat is dat toch met bepaalde merken? Dat je je ermee verbonden voelt. Op een bijna menselijke manier. Je favoriete merk als een vriend.

Customer Loyalty