More stories

Welke impact heeft de lockdown op de woon- en tuinbranche?

Woonwinkels en tuincentra moesten door de lockdowns hun bedrijfsmodel aanpassen. Bijvoorbeeld door een makkelijk online betaalproces en Augmented Reality.

Payment

Omgaan met hypes in e-commerce

Er is veel innovatie in de wereld van de digitale retail. Maar hoe herken je echte innovatie, en wat is hype in e-commerce?

Digital Transformation

Waarom een marketplace bijdraagt aan meer groei

Het aantal online marketplaces stijgt, mede door de lockdowns. Uit onderzoek blijkt dat vooral retailers met een eigen marketplace snel zijn gegroeid.

Marketplaces

Met omnichannel klantenservice van vraag naar dialoog

De lockdowns zorgen voor extra drukte bij de klantenservice. Een omnichannel platform kan zorgen voor een beter beeld van de klant.

Customer Service

Hoe corona het retour-gedrag van consumenten veranderde

Online shopping groeide sterk in 2020, dus ook het aantal retourzendingen. Het retour-percentage daalde echter. Drie oorzaken.

Sustainability

Hoe overleef je online als merk of lokale retailer?

Het retaillandschap is drastisch veranderd en door corona is er nog meer urgentie voor retailers om online aanwezig te zijn. Maar ja, hoe?

E-commerce

Onderzoek: boodschappen doen wordt nooit meer hetzelfde

Veel traditionele supermarktgangers maakten door corona voor het eerst kennis met online boodschappen. Feiten en cijfers over (online) boodschappen doen in Nederland.  

Coronacrisis

Hoe zet je livestreams in bij online verkoop? – Inspiratie uit China

China is koploper als het gaat om het inzetten van livestreams bij online verkoop. Wat zijn de belangrijkste lessen tot nu toe?

Customer Experience

De belangrijkste lessons learned over verkoop via marktplaatsen

Wat komt er kijken bij het verkopen via marketplaces, en waar moet je rekening mee houden? De paneldiscussie gaat in op deze vragen.

E-commerce
Premium

Belgische retail: Winkelen op afspraak is een ramp

Winkelen op afspraak zorgt voor een dramatische situatie in de Belgische winkelstraten. Uit een rondvraag van handelsorganisatie Comeos blijkt dat de winkels die getroffen zijn door de nieuwe maatregelen, afgelopen zaterdag gemiddeld 60 tot 85 procent minder omzet hebben gerealiseerd.

Coronacrisis

Waarom het tijd is voor een nieuw attributie paradigma

De cookie apocalyps gaat een flinke impact hebben op e-business. Het is tijd om fundamenteel anders na te gaan denken over conversie-attributie.

Online marketing
Premium

Weer topmaand voor online retail

Ook in februari was de online omzet volgens het CBS weer ongekend hoog: 103,7 procent meer dan in dezelfde maand een jaar eerder.

E-commerce
Premium

Europees crossborder e-commerce: 146 miljard in 2020

Internationaal werkende omnichannel retailers en webwinkels realiseerden vorig jaar een gezamenlijke crossborder omzet van 146 miljard euro. IKEA staat bovenaan.

Cross Border

Hoe Covid-19 de groei van e-commerce in een klap met 10 jaar heeft versneld

Covid-19 bleek een tijdmachine voor e-commerce. In minder dan een jaar tijd versnelde de groei met zo’n tien jaar.

Coronacrisis

Hoe ga je aan de slag met influencer marketing?

Wil je influencer marketing inzetten, maar weet je niet hoe te beginnen? Ontdek hoe je in vijf stappen aan de slag kunt met influencer marketing. 

Social