More stories

Het corona-effect op het e-commerce landschap

Hoe heeft corona het e-commerce-landschap beïnvloed en wat staat ons de komende jaren te wachten? GFK deelt de belangrijkste inzichten.

Coronacrisis

De retailer van de toekomst is een technologiebedrijf

Dit whitepaper gaat over de voordelen van prescriptive low-code en geeft een nieuwe kijk op retailsoftware.

Retail

De verschuiving van CMS naar DXP: is het CMS verouderd?

Een Digital Experience Platform (DXP) kan de beperkingen van een CMS ondervangen. Maar wat is DXP precies? En hoe kun je het inzetten in je organisatie?

Digital Experience Platform

Hoe Simpel.nl alles uit de kast trekt om websitebezoekers te overtuigen

In ons customer experience onderzoek kwam de website van Simpel.nl als beste sim-only aanbieder uit de bus. Drie elementen op de site van Simpel.nl die klanten overtuigen en over de streep te trekken.

Customer Experience

Boost online resultaten met bewezen gedragspsychologie

Gedragspsychologie speelt een belangrijke rol bij online conversie en klantbeleving. Hoe passen Coolblue, Amazon en Bol.com dit toe?

Customer Experience

Optimaliseer je webshop met ervaringen vanuit de winkelstraat

Nederland telt op dit moment 50.000+ webshops en dit aantal groeit rap. Hoe onderscheid je je in deze jungle?

Customer Engagement

Blijf agile in een snel veranderende wereld

Digitaal volwassen bedrijven hebben meer kans de crisis goed te doorstaan. Hoe blijf je agile in een snel veranderende markt?

Digital Transformation

Hoe maak je van je eigen webshop je belangrijkste omzetkanaal?

Veel merken dansen naar de pijpen van de grote marketplaces. Hoe herpak je de controle en maak je van je webshop je belangrijkste omzetkanaal?

E-commerce

Web Accessibility: iedereen moet kunnen meedoen – maar hoe?

Toegankelijkheid van websites – niemand is er op tegen. Maar hoe regel je Web Accessibility, zodat iedereen online mee kan doen?

Customer Experience

Het effect van corona op retailers en e-tailers

E-commerce heeft de laatste tijd een enorme boost gekregen. Welke kansen biedt dit voor zowel retailes als e-tailers?

Customer Experience

Hoe Bloom Makery naar d2c gaat, en daarbij meer personaliseert

Soms moet je op het diepste moment van de crisis juist vol gas geven. Bloom Makery vertelt hoe het online direct aan de klant ging leveren.

Data

Schaalbaar Internationaal groeien met E-commerce: hoe doe je dat?

Dit is het moment om internationaal te gaan met je webwinkel. Maar hoe zorg je voor schaalbare groei in Europa?

E-commerce
Premium

Slaven Mandic naar Blokker spin-off CASA

Slaven Mandic verlaat Mediahuis voor een positie in het management van CASA, een winkelketen in het domein Home & Living.

Retail

De impact van marketinginspanningen meten: een andere kijk op attributiemodellen 

Meten op de laatste click geeft een vertekend beeld. Het is beter om te kijken naar het complete pad – van eerste touchpoint tot conversie.

Online marketing

Het beïnvloeden van online consumentengedrag met psychologie

Wat is de rol van psychologie bij het optimaliseren van je website en het beïnvloeden van consumentengedrag?

Customer Engagement