More stories

Waarom het tijd is voor een nieuw attributie paradigma

De cookie apocalyps gaat een flinke impact hebben op e-business. Het is tijd om fundamenteel anders na te gaan denken over conversie-attributie.

Online marketing
Premium

Weer topmaand voor online retail

Ook in februari was de online omzet volgens het CBS weer ongekend hoog: 103,7 procent meer dan in dezelfde maand een jaar eerder.

E-commerce
Premium

Europees crossborder e-commerce: 146 miljard in 2020

Internationaal werkende omnichannel retailers en webwinkels realiseerden vorig jaar een gezamenlijke crossborder omzet van 146 miljard euro. IKEA staat bovenaan.

Cross Border

Hoe Covid-19 de groei van e-commerce in een klap met 10 jaar heeft versneld

Covid-19 bleek een tijdmachine voor e-commerce. In minder dan een jaar tijd versnelde de groei met zo’n tien jaar.

Coronacrisis

Hoe ga je aan de slag met influencer marketing?

Wil je influencer marketing inzetten, maar weet je niet hoe te beginnen? Ontdek hoe je in vijf stappen aan de slag kunt met influencer marketing. 

Social

Audience-Based planning zet klantbeleving centraal in merkcommunicatie

Bij audience-based planning staat de klantbeleving centraal. Hoe kun je een dergelijke campagne opzetten en welke informatie is daarvoor nodig?

Customer Experience

Zo pak je als seller juist de SEO-kansen die marketplaces bieden

Op steeds meer producten domineren marketplaces met hun domeinautoriteit de zoekmachines. Bedreigend voor resellers, maar voor SEO biedt het juist kansen. 

SEO

Internationaliseren voor beginners: make or break

Nederland is een kleine markt, dus internationalisering is key. Toch slaagt nog geen half procent van de pogingen. Hoe vergroot je je kans op succes?

Cross Border

Facebooks algoritme: effectief adverteren met gelaagde campagnes

Leer de beginselen van het Facebook advertentie-algoritme. Concrete tips om effectiever te adverteren met gelaagde campagnes.

Facebook Advertising
Premium

Werkplatform Roamler koopt dataverzamelaar Datlinq

Klussenplatform Roamler neemt Datlinq over, een Nederlands bedrijf gespecialiseerd in foodretail data. De bedrijven bundelen de krachten op het gebied van dataverzameling, het creëren van inzichten en crowd-based activaties in winkels.

Retail
Premium

Campagnepanel #182: ‘Simpel en duidelijk’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele digitale campagne. Dit keer kijken ze naar een ‘kliederige’ merkcampagne van Mobiel.nl.

Campagnes
Premium

Emerce Retail: ‘Nederland geschikt voor Fashion Connect Store bonprix’

De Duitse fashion connect-winkel van Bonprix heeft een speciale onderscheiding gekregen tijdens de Store Of The Year Awards. De prijs erkent ‘uitzonderlijke strategieën’ die een echte meerwaarde bieden in vergelijking met klassieke winkelstraten. Directeur Rien Jansen vertelt vanuit Amsterdam over de strategie van de online retailer bij Emerce Retail.

Retail

‘Wekenlang drukker dan Black Friday’: hoe HEMA inspeelde op enorme online groei

Winkelketen HEMA zag -ook na de eerste lockdown- traditionele shoppers veranderen in online shoppers. En dat vroeg om aanpassingsvermogen van het bedrijf. 

Coronacrisis
Premium

Emerce Retail: Hunkemöller test winkelen via videobellen

Hunkemöller test in Nederland het winkelen via videobellen in geselecteerde filialen. Zo kun je door persoonlijk contact met een lingerie expert je favoriete artikelen zien vanuit het comfort van je eigen huis. Dat vertelt Alexandra Legro (Hunkemöller) op Emerce Retail.

Retail