More stories

Hoe Bloom Makery naar d2c gaat, en daarbij meer personaliseert

Soms moet je op het diepste moment van de crisis juist vol gas geven. Bloom Makery vertelt hoe het online direct aan de klant ging leveren.

Data

Schaalbaar Internationaal groeien met E-commerce: hoe doe je dat?

Dit is het moment om internationaal te gaan met je webwinkel. Maar hoe zorg je voor schaalbare groei in Europa?

E-commerce
Premium

Slaven Mandic naar Blokker spin-off CASA

Slaven Mandic verlaat Mediahuis voor een positie in het management van CASA, een winkelketen in het domein Home & Living.

Retail

De impact van marketinginspanningen meten: een andere kijk op attributiemodellen 

Meten op de laatste click geeft een vertekend beeld. Het is beter om te kijken naar het complete pad – van eerste touchpoint tot conversie.

Online marketing

Het beïnvloeden van online consumentengedrag met psychologie

Wat is de rol van psychologie bij het optimaliseren van je website en het beïnvloeden van consumentengedrag?

Customer Engagement

Welke impact heeft de lockdown op de woon- en tuinbranche?

Woonwinkels en tuincentra moesten door de lockdowns hun bedrijfsmodel aanpassen. Bijvoorbeeld door een makkelijk online betaalproces en Augmented Reality.

Payment

Omgaan met hypes in e-commerce

Er is veel innovatie in de wereld van de digitale retail. Maar hoe herken je echte innovatie, en wat is hype in e-commerce?

Digital Transformation

Waarom een marketplace bijdraagt aan meer groei

Het aantal online marketplaces stijgt, mede door de lockdowns. Uit onderzoek blijkt dat vooral retailers met een eigen marketplace snel zijn gegroeid.

Marketplaces

Met omnichannel klantenservice van vraag naar dialoog

De lockdowns zorgen voor extra drukte bij de klantenservice. Een omnichannel platform kan zorgen voor een beter beeld van de klant.

Customer Service

Hoe corona het retour-gedrag van consumenten veranderde

Online shopping groeide sterk in 2020, dus ook het aantal retourzendingen. Het retour-percentage daalde echter. Drie oorzaken.

Sustainability

Hoe overleef je online als merk of lokale retailer?

Het retaillandschap is drastisch veranderd en door corona is er nog meer urgentie voor retailers om online aanwezig te zijn. Maar ja, hoe?

E-commerce

Onderzoek: boodschappen doen wordt nooit meer hetzelfde

Veel traditionele supermarktgangers maakten door corona voor het eerst kennis met online boodschappen. Feiten en cijfers over (online) boodschappen doen in Nederland.  

Coronacrisis

Hoe zet je livestreams in bij online verkoop? – Inspiratie uit China

China is koploper als het gaat om het inzetten van livestreams bij online verkoop. Wat zijn de belangrijkste lessen tot nu toe?

Customer Experience

De belangrijkste lessons learned over verkoop via marktplaatsen

Wat komt er kijken bij het verkopen via marketplaces, en waar moet je rekening mee houden? De paneldiscussie gaat in op deze vragen.

E-commerce
Premium

Belgische retail: Winkelen op afspraak is een ramp

Winkelen op afspraak zorgt voor een dramatische situatie in de Belgische winkelstraten. Uit een rondvraag van handelsorganisatie Comeos blijkt dat de winkels die getroffen zijn door de nieuwe maatregelen, afgelopen zaterdag gemiddeld 60 tot 85 procent minder omzet hebben gerealiseerd.

Coronacrisis