More stories

Premium

Online omzet detailhandel stijgt met bijna 86 procent

De detailhandel begon 2021 met een recordgroei van de internetverkopen van bijna 86 procent in het eerste kwartaal ten opzichte van een jaar eerder. Dit meldt het CBS op basis van nieuwe kwartaalcijfers over de detailhandel.

Retail

Instax (Fujifilm) kiest met D2C-aanpak voor eigen klantdata

Kan een merk nog zonder direct-to-consumerstrategie? Instax (Fujifilm) vindt van niet. Vooral vanwege de merkbeleving én de klantdata.

E-commerce platforms

Boost je klantervaring door content en commerce te koppelen

Verbeter de online klantervaring door content en commerce beter te verbinden. Twee routes: je e-commercesysteem óf je webcontent management-systeem.

CMS

Customer Data Platforms: de heilige graal van marketing?

Customer Data Platforms staan in de belangstelling. Zijn ze de ultieme oplossing voor klantgegevens, zoals dit boek stelt? Een recensie.

Strategy

Vier onmisbare trends in de digitale klantervaring in 2021

Ook bij fysieke bedrijven groeit de online verkoop. Maar de verwachtingen van online klanten veranderen ook. Vier trends om in de gaten te houden.

Customer Experience
Premium

Google opent winkel voor eigen hardware in New York

Google gaat eindelijk een winkel openen voor de verkoop zijn hardware in Chelsea, direct onder een van de kantoren van het bedrijf in New York City.

E-commerce
Premium

Online bestedingen flink gewijzigd na heropening winkels

Tuincentra, bouwmarkten en woonwinkels worden sinds de versoepelingen weer volop bezocht. De online ervaring van de retailers kan toch moeilijk tippen aan de fysieke ervaring. Betaalbedrijf Klarna, partner van 16.000 webshops, heeft de effecten onderzocht van de heropening van de winkels en constateert dat veel consumenten in het digitale domein zijn blijven hangen.

E-commerce

Emotional design en de onzichtbare signalen van ons ‘meetbare lichaam’

Mensen herhalen instinctief positieve ervaringen. UX-researchers verzamelen daarom data over de onzichtbare emotionele signalen van ons lichaam.

Web-design

Tracking Prevention bij Apple: de impact op adverteerders en publishers

Apple gaat tracking cookies in apps vanaf iOS 14.5 beperken. Wat zijn de gevolgen en hoe kun je gebruikers overtuigen met cookies in te stemmen?

Tech

Apps in iOS 14.5: een analyse van zo’n 100 promptberichten

In Apple’s iOS 14.5 moeten apps voortaan toestemming vragen voor in-app tracking. Hoe doen ze dat? Een analyse van het woordgebruik in de promptberichten.

Marketing

Hagakure: mooie resultaten voor deze nieuwe Search Ads-structuur

Hagakure is de nieuwe Search Ads-structuur van Google die optimaal inspeelt op Machine Learning. De eerste resultaten zijn veelbelovend.

Online marketing

Doe je voordeel met deze vijf lessen uit vijf jaar e-commerce

Hans Baakman zette een zeer succesvolle webshop met fietsproducten op. Vijf jaar praktijkervaring samengevat in vijf waardevolle lessen.

E-commerce
Premium

Albert Heijn en bol.com doen proef pakketautomaat

Vijf Albert Heijns krijgen pakketautomaten van PostNL geïnstalleerd voor bezorgingen van bol.com die klanten in de supermarkt willen afhalen.

E-commerce

Kledingmerk WAHTS: met standaardoplossingen naar een uniek resultaat

Innoveren ‘from the shelf’ bleek de beste oplossing voor Kledingmerk WAHTS. Het gooide de eigen website om en koos voor een standaardplatform en -apps.

E-commerce platforms

Een headless backend invoeren? Houd dit in gedachten

Headless backend introduceren? Je krijgt te maken met uitdagingen in je bedrijfscultuur en in het kiezen van het juiste platform. Maak de juist afwegingen.

CMS