Audience-Based planning zet klantbeleving centraal in merkcommunicatie
Bij audience-based planning staat de klantbeleving centraal. Hoe kun je een dergelijke campagne opzetten en welke informatie is daarvoor nodig?
Bij audience-based planning staat de klantbeleving centraal. Hoe kun je een dergelijke campagne opzetten en welke informatie is daarvoor nodig?
Op steeds meer producten domineren marketplaces met hun domeinautoriteit de zoekmachines. Bedreigend voor resellers, maar voor SEO biedt het juist kansen.
Nederland is een kleine markt, dus internationalisering is key. Toch slaagt nog geen half procent van de pogingen. Hoe vergroot je je kans op succes?
Leer de beginselen van het Facebook advertentie-algoritme. Concrete tips om effectiever te adverteren met gelaagde campagnes.
Klussenplatform Roamler neemt Datlinq over, een Nederlands bedrijf gespecialiseerd in foodretail data. De bedrijven bundelen de krachten op het gebied van dataverzameling, het creëren van inzichten en crowd-based activaties in winkels.
In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele digitale campagne. Dit keer kijken ze naar een ‘kliederige’ merkcampagne van Mobiel.nl.
De Duitse fashion connect-winkel van Bonprix heeft een speciale onderscheiding gekregen tijdens de Store Of The Year Awards. De prijs erkent ‘uitzonderlijke strategieën’ die een echte meerwaarde bieden in vergelijking met klassieke winkelstraten. Directeur Rien Jansen vertelt vanuit Amsterdam over de strategie van de online retailer bij Emerce Retail.
Winkelketen HEMA zag -ook na de eerste lockdown- traditionele shoppers veranderen in online shoppers. En dat vroeg om aanpassingsvermogen van het bedrijf.
Hunkemöller test in Nederland het winkelen via videobellen in geselecteerde filialen. Zo kun je door persoonlijk contact met een lingerie expert je favoriete artikelen zien vanuit het comfort van je eigen huis. Dat vertelt Alexandra Legro (Hunkemöller) op Emerce Retail.
De maker van sportkleding Nike wordt steeds minder afhankelijk van wederverkopers. De eigen kanalen winnen met sprongen terrein. In Europa zag de fabrikant zijn digitale verkopen met 60% stijgen.
De gevolgen van gesloten winkels en het veranderend consumentengedrag kunnen nog moeilijk worden ingeschat. Dat blijkt uit een tafelgesprek op Emerce Retail met directeur Frank Quix van Q&A en retailcollega Aron Lewis van schoenenketen vanHaren.
Op de oude voet retail bedrijven zoals we gewend waren te doen is niet erg slim. Dat zegt Harry Bijl van belangenorganisatie InRetail in een tafelgesprek op Emerce Retail, waarvan de presentaties vanaf 25 maart bekeken kunnen worden. “Ik zeg niet dat we China achterna moeten gaan, maar daar zie je heel verfrissende innovaties.”
Het winkelgedrag van de Nederlandse consument is door COVID permanent veranderd. Retailers die nu nog in hun digitale strategie moeten investeren zijn te laat. Op Emerce Retail lichten Hans Eysing Smeets en Oscar Diele hun visies toe.
Kees Smit Tuinmeubelen claimt de eerste retailer in de branche te zijn die gebruik maakt van digitale prijskaarten. De digitale prijskaarten maken onderdeel uit van de omnichannelstrategie van de keten.