More stories

Ford bindt klanten met innovatiehubs

Autofabrikant Ford start een uitgebreid loyaliteitsprogramma, dat in Europa eerst in Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk wordt uitgerold. Ook worden wereldwijd innovatiehuis geopend. Dat vertelde CEO Mark Fields maandag op het Mobile World Congress.

Service Design

Waarom iedereen moet weten wie Peter Thiel is

De kans bestaat dat je al weet dat Peter Thiel samen met Elon Musk mede-oprichter was van PayPal en dat hij als eerste externe partij mocht investeren in Facebook. Of dat hij via zijn investeringsmaatschappij Founders Fund een vinger in de pap heeft bij SpaceX, AirBnB, Spotify, Knewton, Misfit en Asana. Maar hij doet nog zo veel meer.

Disruptie

Wendbaar worden als organisatie? Het begint met de mindset

Een app die dankzij slimme API’s al je rekeningen en creditcards bij verschillende banken in één overzicht laat zien. Waarmee je bovendien sneller, goedkoper en veiliger betaalt, omdat hij gebruikmaakt van blockchain-technologie. Die toekomst is dichterbij dan je denkt. Snel inspelen op deze ontwikkelingen vraagt om een andere manier van werken en organiseren.

Financials

Dropbox opent kantoor in Amsterdam

Dropbox heeft vandaag zijn vierde kantoor in Europa geopend: in Amsterdam. Van daaruit wil het meer zakelijke klanten aan zich binden, publiek dat betaalt om de opslagdienst te mogen gebruiken.

Start-ups

Kunstmatige intelligentie in de financiële wereld: vriend of vijand?

Binnen de robotica behoort kunstmatige intelligentie (AI) tot de meest controversiële onderwerpen. Auteur en computerwetenschapper Ray Kurzweil gelooft dat rond het jaar 2029 computers alles kunnen doen wat wij nu kunnen – maar dan beter. Hoewel de critici het er niet mee eens zijn, lijkt die mogelijkheid steeds dichterbij te komen.

Financials

Schiphol-app met indoor navigatie

De nieuwe app van Schiphol weet tot op vijf meter nauwkeurig waar een reiziger zich bevindt. Bezoekers van de luchthaven krijgen hiermee een persoonlijke navigatie-assistent.

Customer Experience

Vijf diensten die we in 2016 van de verzekeringswereld verwachten

Uit onderzoek van Deloitte blijkt dat Nederlanders grote interesse hebben in digitale verzekeringsdiensten. Op digitaal vlak liggen dan ook enorme kansen voor de verzekeringswereld. PwC verwacht niet voor niets een enorme groei van de wereldwijde onlineverzekeringsmarkt, van 2,5 miljard euro aan jaarlijkse premies in 2014 naar 7,5 miljard in 2020. De sector kan er niet meer omheen: het is nu echt tijd dat ze zich aanpast aan de wensen en behoeften van consumenten. Hier zijn 5 diensten die consumenten in 2016 absoluut van de verzekeringswereld verwachten.

Financials

Online Heroes brengt digitale paskamer uit

De e-commercespecialisten van Online Heroes uit Antwerpen brengen een op RFID gebaseerde digitale paskamer op de markt. Modemerk Sarah Pacini gaat ze installeren in zijn winkels.

Retail

Fabrique: ‘Design thinking for music lovers’

Matthijs Klinkert van Fabrique presenteerde op ‘DDW goes Digital’ Wolfgang, een app die de beleving van klassieke muziek ondersteunt met […]

Digital Design

Achtung!: ‘Making = Winning’

Kees Plattel bouwt als Creative Technologist bij Achtung! de case voor prototyping: “Alle grote organisaties proberen te innoveren. Prototyping stelt je in staat om heel snel gefundeerde beslissingen te nemen. Het is een kwestie van itereren en kiezen wat past.”

Digital Design

De strategische transformatie van Apple, deel 2

In het vorige deel van “De Strategische Transformatie van Apple” zijn we ingegaan op de strategische keuzes welke Apple vanaf 2007 heeft gemaakt. Inmiddels zijn we aangekomen in 2015 en is het tijd te kijken naar het heden en de toekomst van het technologieconcern uit Cupertino. Of moeten we Apple misschien toeschrijven aan een andere branche?

Disruptie

Zesty: de perfecte match tussen eHealth en patiëntgemak

Een doktersassistent die je afspraak in de agenda noteert, nadat je een half uur in de wacht hebt gestaan. Het past niet meer in de tijd waarin we met een klik of tik een bestelling kunnen plaatsen. “Zeker wanneer het op zorg aankomt zou dat wel moeten kunnen”, zegt Algemeen Directeur Zesty Nederland, Sinan Belhawi. Zesty biedt die klik en garandeert bovendien de beste zorg in jouw buurt.

Service Design

eDay 2015: hoe zelfsturende auto’s onze levens gaan veranderen

Terwijl het nieuws bol staat van het dieselschandaal van Volkswagen staat Nils Wollny -hoofd digital business van Audi- op het podium van Eday 2015. Hier gaat het gelukkig niet over de duurzaamheidsleugens van Duitse makelij. Wollny vertelt de zaal over de belofte van zelfsturende auto’s.

Research and development

Hoe digitaliseer je fysieke processen? Drie design principes

In onze drang om alle fysieke processen zo snel mogelijk online te brengen, vergeten we wel eens om de voordelen van beide werelden te combineren. We moeten beseffen dat het simpelweg 1 op 1 overzetten van fysieke, vaak papieren, processen naar het online kanaal nog geen digitalisering is. Het trekt mensen niet aan en ze voelen zich niet betrokken. Waarom digitaliseren we fysieke processen niet op de juiste manier zodat consumenten het wel leuk vinden en zich betrokken voelen?

Service Design

Project Sunroof: Google springt in op toenemende vraag zonnepanelen

Een betere wereld door Google. Dat is wat het technologieconcern met steeds meer projecten poogt te bewerkstelligen. In april kondigde Google nog Project Loon aan waarbij met behulp van bijna duizend ballonnen 4G internet kan worden geboden op plekken waar geen mobiele ontvangst mogelijk is. Deze week kondigde Google Project Sunroof aan. Wat is het plan?

Disruptie