More stories

Achtung!: ‘Making = Winning’

Kees Plattel bouwt als Creative Technologist bij Achtung! de case voor prototyping: “Alle grote organisaties proberen te innoveren. Prototyping stelt je in staat om heel snel gefundeerde beslissingen te nemen. Het is een kwestie van itereren en kiezen wat past.”

Digital Design

De strategische transformatie van Apple, deel 2

In het vorige deel van “De Strategische Transformatie van Apple” zijn we ingegaan op de strategische keuzes welke Apple vanaf 2007 heeft gemaakt. Inmiddels zijn we aangekomen in 2015 en is het tijd te kijken naar het heden en de toekomst van het technologieconcern uit Cupertino. Of moeten we Apple misschien toeschrijven aan een andere branche?

Disruptie

Zesty: de perfecte match tussen eHealth en patiëntgemak

Een doktersassistent die je afspraak in de agenda noteert, nadat je een half uur in de wacht hebt gestaan. Het past niet meer in de tijd waarin we met een klik of tik een bestelling kunnen plaatsen. “Zeker wanneer het op zorg aankomt zou dat wel moeten kunnen”, zegt Algemeen Directeur Zesty Nederland, Sinan Belhawi. Zesty biedt die klik en garandeert bovendien de beste zorg in jouw buurt.

Service Design

eDay 2015: hoe zelfsturende auto’s onze levens gaan veranderen

Terwijl het nieuws bol staat van het dieselschandaal van Volkswagen staat Nils Wollny -hoofd digital business van Audi- op het podium van Eday 2015. Hier gaat het gelukkig niet over de duurzaamheidsleugens van Duitse makelij. Wollny vertelt de zaal over de belofte van zelfsturende auto’s.

Research and development

Hoe digitaliseer je fysieke processen? Drie design principes

In onze drang om alle fysieke processen zo snel mogelijk online te brengen, vergeten we wel eens om de voordelen van beide werelden te combineren. We moeten beseffen dat het simpelweg 1 op 1 overzetten van fysieke, vaak papieren, processen naar het online kanaal nog geen digitalisering is. Het trekt mensen niet aan en ze voelen zich niet betrokken. Waarom digitaliseren we fysieke processen niet op de juiste manier zodat consumenten het wel leuk vinden en zich betrokken voelen?

Service Design

Project Sunroof: Google springt in op toenemende vraag zonnepanelen

Een betere wereld door Google. Dat is wat het technologieconcern met steeds meer projecten poogt te bewerkstelligen. In april kondigde Google nog Project Loon aan waarbij met behulp van bijna duizend ballonnen 4G internet kan worden geboden op plekken waar geen mobiele ontvangst mogelijk is. Deze week kondigde Google Project Sunroof aan. Wat is het plan?

Disruptie

Nieuwe verbindingen maken de Perfect City

Steden zijn in opkomst, zowel economisch als in inwonertal. 60% van de groei van het wereldwijde BNP wordt gegenereerd in steden. Een stad is een complex en organisch geheel, een ecosysteem dat vanzelf groter lijkt te worden. Het innovatiethema Perfect Cities gaat over de juiste mix voor de toekomst van logistiek, leefbaarheid, milieu, digitalisering en energie.

Service Design

Payment Service Directive 2 for Dummies (2/2)

De Payment Service Directive is een EU-richtlijn die binnen de Europese Unie zorgt voor de regulering van betalingsdiensten. De richtlijn is erop gericht om de concurrentie in het ‘betalingenlandschap’ te verbeteren en de drempels voor nieuwe toetreders in de payments industry, zijnde niet-banken, weg te nemen. Na een update van de richtlijn in 2009, staat er voor dit jaar een grotere aanpassing voor de deur, die moet leiden tot de implementatie van Payment Service Directive 2 (PSD2).

Payment

‘Designers en onderzoekers moeten nog veel nauwer samenwerken’

De hoogtijdagen van de advertentie-industrie liggen achter ons, maar een belangrijk principe uit de piektijd kan gebruikt worden in deze nieuwe service-economie: designers en onderzoekers moeten veel nauwer samenwerken.

Service Design

Hoe huur ik een UX Designer in? UX Design begrijpen (1/3)

‘Ik zoek een UX Designer’ is een zin die ik steeds vaker hoor, zowel bij grote bedrijven als bij startups. De […]

Web-design

‘Taxi delen?’

Het nieuwe wapen van de taxiwereld in de strijd tegen Uber: taxideelapp Yeller. Bij Taxicentrale Amsterdam en binnenkort ook in Rotterdam kun je een taxi delen met iemand die op hetzelfde moment dezelfde kant op moet.

Start-ups

Financials: hoe richt je een kanaalonafhankelijk experience cycle in?

In de financiële sector zien we customer journeys nog te vaak als een ‘one off’ platte straat, waar we zoveel mogelijk volume doorheen willen duwen. De focus ligt te vaak op leadgeneratie en conversie, terwijl de overige fases in een customer life cycle lang niet altijd dezelfde aandacht krijgen. Bij sommige hypotheekverstrekkers is het niet eens mogelijk om online extra af te lossen. Tevens breidt het kanaalaanbod zich uit als een op hol geslagen konijnenkolonie, terwijl de synergie en consistentie tussen kanalen nog ver te zoeken is. Dit alles resulteert in een matige klantbediening. We moeten onze klanten beter gaan bedienen en we kunnen een heel eind komen als we de volgende 2 principes toepassen.

Service Design

Fast forward met de Nederlandse financiële sector

Waar voorheen een breed assortiment of een verkooppunt op een A-locatie volstond om klanten naar tevredenheid te bedienen is dit nu nog maar het begin van een vijfsterrenklantbeleving. Technologie maakt ons veeleisender, zowel de winkel- en betaalervaring ondergaan grote veranderingen.

Disruptie

Schiphol neemt digitale kanalen op de schop

Schiphol stelt Edenspiekermann aan om zijn digitale identiteit en dienstverlening te helpen doorontwikkelen.

Service Design

Waarom de publieke sector op designers jaagt

Google, Facebook en andere klinkende namen realiseren zich dat designers van strategische waarde zijn voor hun pogingen te blijven innoveren. De private en publieke sector volgen het voorbeeld dat de bedrijven stellen: zij halen de designers weer in huis.

Service Design