Dropbox opent kantoor in Amsterdam
Dropbox heeft vandaag zijn vierde kantoor in Europa geopend: in Amsterdam. Van daaruit wil het meer zakelijke klanten aan zich binden, publiek dat betaalt om de opslagdienst te mogen gebruiken.
Dropbox heeft vandaag zijn vierde kantoor in Europa geopend: in Amsterdam. Van daaruit wil het meer zakelijke klanten aan zich binden, publiek dat betaalt om de opslagdienst te mogen gebruiken.
Binnen de robotica behoort kunstmatige intelligentie (AI) tot de meest controversiële onderwerpen. Auteur en computerwetenschapper Ray Kurzweil gelooft dat rond het jaar 2029 computers alles kunnen doen wat wij nu kunnen – maar dan beter. Hoewel de critici het er niet mee eens zijn, lijkt die mogelijkheid steeds dichterbij te komen.
De nieuwe app van Schiphol weet tot op vijf meter nauwkeurig waar een reiziger zich bevindt. Bezoekers van de luchthaven krijgen hiermee een persoonlijke navigatie-assistent.
Uit onderzoek van Deloitte blijkt dat Nederlanders grote interesse hebben in digitale verzekeringsdiensten. Op digitaal vlak liggen dan ook enorme kansen voor de verzekeringswereld. PwC verwacht niet voor niets een enorme groei van de wereldwijde onlineverzekeringsmarkt, van 2,5 miljard euro aan jaarlijkse premies in 2014 naar 7,5 miljard in 2020. De sector kan er niet meer omheen: het is nu echt tijd dat ze zich aanpast aan de wensen en behoeften van consumenten. Hier zijn 5 diensten die consumenten in 2016 absoluut van de verzekeringswereld verwachten.
De e-commercespecialisten van Online Heroes uit Antwerpen brengen een op RFID gebaseerde digitale paskamer op de markt. Modemerk Sarah Pacini gaat ze installeren in zijn winkels.
Matthijs Klinkert van Fabrique presenteerde op ‘DDW goes Digital’ Wolfgang, een app die de beleving van klassieke muziek ondersteunt met […]
Kees Plattel bouwt als Creative Technologist bij Achtung! de case voor prototyping: “Alle grote organisaties proberen te innoveren. Prototyping stelt je in staat om heel snel gefundeerde beslissingen te nemen. Het is een kwestie van itereren en kiezen wat past.”
In het vorige deel van “De Strategische Transformatie van Apple” zijn we ingegaan op de strategische keuzes welke Apple vanaf 2007 heeft gemaakt. Inmiddels zijn we aangekomen in 2015 en is het tijd te kijken naar het heden en de toekomst van het technologieconcern uit Cupertino. Of moeten we Apple misschien toeschrijven aan een andere branche?
Een doktersassistent die je afspraak in de agenda noteert, nadat je een half uur in de wacht hebt gestaan. Het past niet meer in de tijd waarin we met een klik of tik een bestelling kunnen plaatsen. “Zeker wanneer het op zorg aankomt zou dat wel moeten kunnen”, zegt Algemeen Directeur Zesty Nederland, Sinan Belhawi. Zesty biedt die klik en garandeert bovendien de beste zorg in jouw buurt.
Terwijl het nieuws bol staat van het dieselschandaal van Volkswagen staat Nils Wollny -hoofd digital business van Audi- op het podium van Eday 2015. Hier gaat het gelukkig niet over de duurzaamheidsleugens van Duitse makelij. Wollny vertelt de zaal over de belofte van zelfsturende auto’s.
In onze drang om alle fysieke processen zo snel mogelijk online te brengen, vergeten we wel eens om de voordelen van beide werelden te combineren. We moeten beseffen dat het simpelweg 1 op 1 overzetten van fysieke, vaak papieren, processen naar het online kanaal nog geen digitalisering is. Het trekt mensen niet aan en ze voelen zich niet betrokken. Waarom digitaliseren we fysieke processen niet op de juiste manier zodat consumenten het wel leuk vinden en zich betrokken voelen?
Een betere wereld door Google. Dat is wat het technologieconcern met steeds meer projecten poogt te bewerkstelligen. In april kondigde Google nog Project Loon aan waarbij met behulp van bijna duizend ballonnen 4G internet kan worden geboden op plekken waar geen mobiele ontvangst mogelijk is. Deze week kondigde Google Project Sunroof aan. Wat is het plan?
Steden zijn in opkomst, zowel economisch als in inwonertal. 60% van de groei van het wereldwijde BNP wordt gegenereerd in steden. Een stad is een complex en organisch geheel, een ecosysteem dat vanzelf groter lijkt te worden. Het innovatiethema Perfect Cities gaat over de juiste mix voor de toekomst van logistiek, leefbaarheid, milieu, digitalisering en energie.
De Payment Service Directive is een EU-richtlijn die binnen de Europese Unie zorgt voor de regulering van betalingsdiensten. De richtlijn is erop gericht om de concurrentie in het ‘betalingenlandschap’ te verbeteren en de drempels voor nieuwe toetreders in de payments industry, zijnde niet-banken, weg te nemen. Na een update van de richtlijn in 2009, staat er voor dit jaar een grotere aanpassing voor de deur, die moet leiden tot de implementatie van Payment Service Directive 2 (PSD2).
De hoogtijdagen van de advertentie-industrie liggen achter ons, maar een belangrijk principe uit de piektijd kan gebruikt worden in deze nieuwe service-economie: designers en onderzoekers moeten veel nauwer samenwerken.