More stories

Infographic: Sneltoetsen voor sociale media

Een echte social media junkie? Dan is deze infographic voor jou. Een overzicht van alle sneltoetsen waarmee je toegang krijgt tot belangrijke functies in Twitter, Facebook, YouTube, Tumblr en Google Plus. De samenstellers van de infographic gaan er van uit dat je een pc-gebruiker bent, voor Macfans zal het ook wel moeten werken, op een enkele toets na.

Marketing

KLM op social: ‘Fouten maken mag’

KLM was een aantal jaren geleden trendsettend bezig met social media. Nu komen hun grote concurrenten razendsnel dichterbij. Karlijn Vogel, manager Social Media. bij KLM, vertelt hoe KLM voor blijft lopen.

Marketing

COO Snapchat stapt op

Snapchat is zijn COO Emily White kwijtgeraakt. Zij was ook de dragende kracht achter de uitbouw van Instagram nadat Facebook het sociale netwerk had overgenomen.

Marketing

Social media volgens Merkwerker

Volgens Roos van Vugt van Merkwerker gaat het gezegde ‘Small is beautiful’ zeker op bij social media: “Social media wordt vaak nog overhyped: doe mij maar een viral. Doe mij maar een grote campagne. En waar ik de kracht in zie is dat medewerkers het zelf gaan doen. Vanuit hun eigen identiteit, vanuit hun eigen account.”

Marketing

Social: de Tom Sawyer strategie als business model

Wat zou Tom Sawyer uit Mark Twain’s boek ‘De avonturen van Tom Sawyer’ doen? Dat is de vraag die Gregory Galant van Sawhorse altijd vraagt aan app makers en iedereen die iets viraals heeft gaan.

Marketing

NOC*NSF over mensenrechten en de rol van sociale media

Geert Slot van NOC*NSF vertelt over de koppeling tussen sport en mensenrechten en de rol van sociale media. “Met sport blijf je toch de verbinding zoeken. Een boycot heeft over het algemeen geen zin.”

Marketing

Facebook herziet telling vind-ik-leuks

Facebook waarschuwt dat het aantal vind-ik-leuks op Facebook pagina’s – dus van bedrijven en over producten of diensten – de komende weken kan dalen als gevolg van een nieuwe telling.

Facebook

Infographic: Hoe vaak moet je posten op sociale media?

Sociale marketing houdt over het algemeen in dat je toch al gauw dagelijks berichten moet plaatsen, minimaal eens per dag. Maar niet alle sociale netwerken zijn gelijk. Voor Facebook zijn twee berichten per dag voldoende, anders gaat het aantal likes en commentaren meetbaar omlaag. Bij Twitter zijn drie tweets per dag het beste, en dat is ook het gemiddelde bij Google Plus.

Marketing

De nieuwste sensatie op sociale media: Meerkat

Je eigen tv-zender op Twitter, dat is het idee achter Meerkat, een gratis app die momenteel razendsnel wordt opgepikt. Door journalisten, merken en beroemdheden als Ashton Kutcher.

Marketing

Het geheim van hashtags (infographic)

Tweets met hashtags leveren doorgaans twee keer zoveel interactie met klanten of volgers op. Maar wees er zuinig mee, want meer dan twee wordt juist weer als irritant ervaren. De uitzondering is Instagram. Daar kun je helemaal loos gaan.

Marketing

Hoe Vodafone social media afstemt per doelgroep

Eva Ruiz is marketing directeur bij Vodafone en vertelt over hun succesvolle inzet van sociale media bij Vodafone. “De wereld is veranderd, iedereen zit op social media. Zonder social media kun je gewoon geen connectie maken met je klanten.”

Marketing

Rabobank: social media past bij ons

Boy Sleddering, social media manager bij Rabobank, vertelt over hoe sociale media een grotere rol gaat spelen: “Social media mag geen speeltje zijn van de afdeling corporate communicatie, het moet echt een rol spelen in onze dagelijkse werkzaamheden.”

Marketing

Nieuwe baas voor Google+ verklapt herpositionering

Bradley Horowitz is de nieuwe baas van Google+, de profielensite van Google die maar niet weet door te breken als concurrent van Facebook.

Marketing

Pinterest opent kantoor in Amsterdam

Pinterest gaat zich nog dit jaar in Amsterdam vestigen. Het bedrijf is blijkens een nieuwe advertentie op zoek naar een country manager die vanuit Amsterdam zal gaan opereren.

Marketing

Media Injection koopt Fanrise, Facebook analyticus

Softwarebedrijf Media Injection neemt de klanten en de technologie van Fanrise uit Rotterdam over. Hans Maltha van Burst, een van de verkopende partijen, borgt daarmee de toekomst van het bedrijf dat begon als een ‘feature’.

Analytics