Emerce Campagnepanel: recensie van #enjoylatvia
In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer ligt een influencercampagne voor toeristisch Letland onder de loep.
In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer ligt een influencercampagne voor toeristisch Letland onder de loep.
Facebook, Snapchat, Instagram, WhatsApp… Ieder sociaal netwerk werkt inmiddels met Stories. De mogelijkheden worden steeds uitgebreider en hun werking steeds effectiever. Maar hoe bouw je een goede strategie rondom jouw Stories? Workshop legt uit, met Instagram als voorbeeld.
De internationale marktonderzoeker Yougov uit Engeland koopt de social analytics-specialist Portent.io.
Familie en vrienden van KLM-reizigers kunnen vanaf nu groepsberichten ontvangen op het moment dat een vliegtuig vertrekt, aankomt of verlaat […]
Pinterest zet zoals elk jaar de trends die uit het zoekgedrag van gebruikers naar voren komen op een rijtje. Dit […]
Google gaat zijn sociale netwerk Google Plus al in april sluiten, vier maanden eerder dan gepland, omdat wederom een ernstig lek is ontdekt.
De Italiaanse toezichthouder voor mededinging heeft Facebook twee boetes opgelegd van in totaal tien miljoen euro voor datamisbruik. De boete […]
Wat neem jij eerder aan, een cadeau van een vreemde op straat, of een cadeau dat je via Whatsapp van een vriend krijgt? Precies, dat laatste, dachten ook social sampling-bedrijf Friendgift en cosmeticaconcern Estée Lauder Companies. Ze lanceerden daarom gezamenlijk de gepersonaliseerde campagne ‘My Kind of Love’ waarbij vrienden samples van de nieuwe parfumlijn van Kilian konden geven. Het is de eerste samplingactie via WhatsApp in de Benelux.
KLM zet digitale toepassingen in om klanten zo persoonlijk mogelijk te bedienen. Dit leidt niet alleen tot een hogere NPS-score maar ook tot meer conversie, vertelt vicepresident Digital Marketing en E-Sales Wijnand de Groot tijdens Eye for Travel.
De nieuwe site en app Otro heeft vijftig miljoen dollar venture capital opgehaald. De digitale fanclub biedt onderdak aan exclusieve social uitingen van zeventien van ’s werelds bekendste voetballers.
Elke ruimte als potentiële self-service online winkel. Klanten kunnen er fysieke producten – van de kunst aan de muur tot boodschappen en verzorgingsproducten – direct kopen met behulp van een vertrouwde digitale omgeving. Het is de belofte van Hausmart, een bijzonder jong social shopping-platform dat nog onder de radar opereert en aan de stoelpoten van de grote jongens wil zagen. Een concept dat peer-to-peer social commerce wel heel dicht bij de consument brengt. Denk aan digitale micro-winkels in winkelstraten of Airbnb-hosts die hun gasten producten verkopen.
In de social media trends voor 2019 zie je een interessante paradox: aan de ene kant besteden we steeds meer tijd aan social, aan de andere kant doen we dat steeds meer privé. Wat betekent dat voor adverteerders? Je leest het in deze longread.
Als jij regelmatig in de analytics van je website duikt, dan zul je merken dat een (groot) gedeelte van je verkeer wordt aangegeven als ‘direct’ verkeer. Maar zo direct is dat verkeer vaak helemaal niet. Het kan toch haast niet dat consumenten al die lange en complexe linkjes van je website direct intypen in hun browser? Grote kans dat ze op je website terecht zijn gekomen via dark socials. Een inkijkje in deze marketingtrend.
Facebook krijgt zijn videodienst Watch maar niet goed in de vingers. Ondanks honderden miljoenen aan investeringen in rechten, raakt de YouTube-kloon geen snaar bij jongeren.
YouTube probeert het kaas van Facebooks brood te eten met een nieuwe functie: Stories in de timeline.