Neymar, Beckham, Messi lanceren social app Otro
De nieuwe site en app Otro heeft vijftig miljoen dollar venture capital opgehaald. De digitale fanclub biedt onderdak aan exclusieve social uitingen van zeventien van ’s werelds bekendste voetballers.
De nieuwe site en app Otro heeft vijftig miljoen dollar venture capital opgehaald. De digitale fanclub biedt onderdak aan exclusieve social uitingen van zeventien van ’s werelds bekendste voetballers.
Elke ruimte als potentiële self-service online winkel. Klanten kunnen er fysieke producten – van de kunst aan de muur tot boodschappen en verzorgingsproducten – direct kopen met behulp van een vertrouwde digitale omgeving. Het is de belofte van Hausmart, een bijzonder jong social shopping-platform dat nog onder de radar opereert en aan de stoelpoten van de grote jongens wil zagen. Een concept dat peer-to-peer social commerce wel heel dicht bij de consument brengt. Denk aan digitale micro-winkels in winkelstraten of Airbnb-hosts die hun gasten producten verkopen.
In de social media trends voor 2019 zie je een interessante paradox: aan de ene kant besteden we steeds meer tijd aan social, aan de andere kant doen we dat steeds meer privé. Wat betekent dat voor adverteerders? Je leest het in deze longread.
Als jij regelmatig in de analytics van je website duikt, dan zul je merken dat een (groot) gedeelte van je verkeer wordt aangegeven als ‘direct’ verkeer. Maar zo direct is dat verkeer vaak helemaal niet. Het kan toch haast niet dat consumenten al die lange en complexe linkjes van je website direct intypen in hun browser? Grote kans dat ze op je website terecht zijn gekomen via dark socials. Een inkijkje in deze marketingtrend.
Facebook krijgt zijn videodienst Watch maar niet goed in de vingers. Ondanks honderden miljoenen aan investeringen in rechten, raakt de YouTube-kloon geen snaar bij jongeren.
YouTube probeert het kaas van Facebooks brood te eten met een nieuwe functie: Stories in de timeline.
Tot nu toe was Stories de beste manier voor merken en bedrijven om in één keer meerdere videofragmenten te delen met hun Instagram-volgers (zij het met een tijdsverloop van 24 uur). Maar net toen je dacht dat sociale videostrategie op Instagram niet beter zou kunnen worden, kondigde het visueel ingestelde platform onlangs zijn nieuwste update aan. Deze zal direct van invloed zijn op Instagram-video-inhoud van merken: IGTV.
“Als je een alternatief voor luchtvaart en auto willen voor reizen in Europa dan moet je ook het bijbehorende serviceniveau kunnen bieden”, aldus e-commercemanager Jos Blok van NS International. Onlangs begon de invoering van Facebook Messenger voor webcare.
Fraudehelpdesk ziet een stijging van het aantal nieuwe meldingen van WhatsApp-fraude. Het gaat om een vorm van oplichting waarbij een ‘familielid’ om geld vraagt. In werkelijkheid komt het verzoek van een oplichter die zich voordoet als het familielid.
Een op de vier reizigers droomt ervan op social media de kost te kunnen verdienen als influencer. Dit blijkt uit onderzoek van Booking.com onder meer dan 21.500 mensen uit 29 landen.
Nog niet zo lang geleden was visueel zoeken en inspireren vrijwel het exclusieve domein van Pinterest. Maar het platform heeft inmiddels flinke concurrentie gekregen. Van Amazon en Google, maar ook van Snap en Instagram, die gebruikers eveneens willen inspireren met creatieve ideeën.
De twintigjarige Tim van der Wiel is oprichter van GoSpooky, het eerste Snapchat-bureau van Nederland. De jonge ondernemer richtte onlangs ook Speaky op, een nieuw bureau in voice-technologie. Een jongensboek, met als eerste hoofdstuk ‘ik startte een twitteraccount op mijn zolderkamer.’
Instagram breidt de mogelijkheden voor e-commerce op zijn platform verder uit. Afgelopen week werden weer nieuwe functies geïntroduceerd die gebruikers moeten bewegen om meer producten te bestellen.
Deze week kondigde LinkedIn ‘the new LinkedIn Pages’ aan. Dat LinkedIn de naam van bedrijfspagina’s wijzigt van LinkedIn Company Pages naar LinkedIn Pages mag geen vernieuwing heten. Maar de inhoudelijke veranderingen aan Pages zijn een flinke stap vooruit in mogelijkheden om te bouwen aan een community voor jouw organisatie. En daar zijn we blij mee. Een community opbouwen is namelijk niet makkelijk. Je moet de juiste mensen weten te bereiken met relevante content en boeien met zinvolle conversaties.
TripAdvisor is vandaag officieel opnieuw gelanceerd als social medium. Reizigers die een trip plannen kunnen dat doen met behulp van de aanbevelingen van vrienden, familie, experts en bedrijven die ze volgen. KLM is een van die bedrijven met een profiel op de vernieuwde site.