More stories

IGTV: 5 soorten video die merken nu kunnen inzetten

Tot nu toe was Stories de beste manier voor merken en bedrijven om in één keer meerdere videofragmenten te delen met hun Instagram-volgers (zij het met een tijdsverloop van 24 uur). Maar net toen je dacht dat sociale videostrategie op Instagram niet beter zou kunnen worden, kondigde het visueel ingestelde platform onlangs zijn nieuwste update aan. Deze zal direct van invloed zijn op Instagram-video-inhoud van merken: IGTV.

Social

FB Messenger prominent in klantcontact NS International

“Als je een alternatief voor luchtvaart en auto willen voor reizen in Europa dan moet je ook het bijbehorende serviceniveau kunnen bieden”, aldus e-commercemanager Jos Blok van NS International. Onlangs begon de invoering van Facebook Messenger voor webcare.

Customer Service

Honderden meldingen van WhatsApp-fraude

Fraudehelpdesk ziet een stijging van het aantal nieuwe meldingen van WhatsApp-fraude. Het gaat om een vorm van oplichting waarbij een ‘familielid’ om geld vraagt. In werkelijkheid komt het verzoek van een oplichter die zich voordoet als het familielid.

Social

Booking.com: reizigers ervaren veel druk van social media

Een op de vier reizigers droomt ervan op social media de kost te kunnen verdienen als influencer. Dit blijkt uit onderzoek van Booking.com onder meer dan 21.500 mensen uit 29 landen.

Social

De slag om de inspiratiemarkt

Nog niet zo lang geleden was visueel zoeken en inspireren vrijwel het exclusieve domein van Pinterest. Maar het platform heeft inmiddels flinke concurrentie gekregen. Van Amazon en Google, maar ook van Snap en Instagram, die gebruikers eveneens willen inspireren met creatieve ideeën.

Media

Tim van der Wiel (GoSpooky & Speaky): ‘De verhalen van brands zijn al honderd jaar hetzelfde’

De twintigjarige Tim van der Wiel is oprichter van GoSpooky, het eerste Snapchat-bureau van Nederland. De jonge ondernemer richtte onlangs ook Speaky op, een nieuw bureau in voice-technologie. Een jongensboek, met als eerste hoofdstuk ‘ik startte een twitteraccount op mijn zolderkamer.’

Social

Shopfuncties Instagram verder uitgebreid

Instagram breidt de mogelijkheden voor e-commerce op zijn platform verder uit. Afgelopen week werden weer nieuwe functies geïntroduceerd die gebruikers moeten bewegen om meer producten te bestellen.

Social

Dit zijn de 7 vernieuwingen op LinkedIn Pages

Deze week kondigde LinkedIn ‘the new LinkedIn Pages’ aan. Dat LinkedIn de naam van bedrijfspagina’s wijzigt van LinkedIn Company Pages naar LinkedIn Pages mag geen vernieuwing heten. Maar de inhoudelijke veranderingen aan Pages zijn een flinke stap vooruit in mogelijkheden om te bouwen aan een community voor jouw organisatie. En daar zijn we blij mee. Een community opbouwen is namelijk niet makkelijk. Je moet de juiste mensen weten te bereiken met relevante content en boeien met zinvolle conversaties.

Recruitment
Premium

TripAdvisor van start als sociaal platform, KLM doet mee

TripAdvisor is vandaag officieel opnieuw gelanceerd als social medium. Reizigers die een trip plannen kunnen dat doen met behulp van de aanbevelingen van vrienden, familie, experts en bedrijven die ze volgen. KLM is een van die bedrijven met een profiel op de vernieuwde site.

Social

Gaat Instagram voor de full experience met de nieuwe Shoppingfunctie?

In een ver, ver verleden werd Instagram alleen gebruikt om foto’s en video’s te bewerken, te plaatsen en te bekijken. Maar de laatste jaren groeit het platform steeds meer uit tot een volwaardige full service dienst. De nieuwe functies schieten de afgelopen periode als paddenstoelen uit de grond: na Stories, GIFs en IGTV, kunnen we sinds april 2018 gebruik maken van Shopping via Instagram. Dit om het kopen via Instagram gemakkelijker te maken en gebruikers te voorzien van een naadloze shopping experience. Nu rest de vraag: is Shopping op Instagram inmiddels even succesvol als de eerder gelanceerde nieuwe functies?

Social

Chantal van der Velde (Closure): ‘Via één platform alle abonnementen van een overledene opzeggen’

Toen de oma van Chantal van der Velde vijf jaar na haar dood nog steeds ‘doorleefde’ op Facebook was het genoeg. “Elk jaar weer kreeg ik de mededeling: feliciteer je oma, terwijl mijn oma er niet meer was.” Het inspireerde Van der Velde om haar baan op te zeggen en zich samen met een vriendin op Closure te storten. Tegen Top Names: “Closure is een online platform voor nabestaanden om alle abonnementen, contracten en accounts op één centrale plek af te ronden nadat iemand is overleden. Het gaat om telecom, gas, water en licht, bankzaken, verzekeringen, goede doelen, maar ook social media. Het klinkt eenvoudig, maar er komt veel bij kijken.”

Social

ACM waarschuwt voor nepshops op sociale media

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) start vandaag de campagne Webshop of nepshop? om consumenten te waarschuwen voor aankopen bij nepshops via sociale media. Steeds vaker verkopen bedrijven rechtstreeks, soms zelfs zonder tussenkomst van een website, via sociale media aan consumenten.

Social

Instagram test reclame voor Stories van bedrijven

Instagram was al strategisch belangrijk voor Facebook, maar nu moet het ook meer financieel gaan bijdragen aan de resultaten. Het bedrijf test een nieuwe vorm van reclame voor bedrijven op Instagram.

Social

Facebook: ‘De toekomst is mooi, maar focus op vandaag’

De customer journey gaat niet meer van links naar rechts, maar kriskras via verschillende devices, vindt Sylvain Querne, Head of Retail & eCommerce EMEA bij Facebook. Hij vertelt over localization, personalization en voice en reageert op het Cambridge Analytica-schandaal.

Facebook

Met WhatsApp-buurtgroepen vang je geen boeven

WhatsApp-buurtpreventiegroepen zijn goed voor de sociale cohesie in de buurt, maar je vangt er nauwelijks boeven mee. Dat blijkt uit onderzoek van Mehlbaum, de Vrije Universiteit en het Verwey-Jonker Instituut in opdracht van Politie en Wetenschap.

Social