More stories

Gaat Instagram voor de full experience met de nieuwe Shoppingfunctie?

In een ver, ver verleden werd Instagram alleen gebruikt om foto’s en video’s te bewerken, te plaatsen en te bekijken. Maar de laatste jaren groeit het platform steeds meer uit tot een volwaardige full service dienst. De nieuwe functies schieten de afgelopen periode als paddenstoelen uit de grond: na Stories, GIFs en IGTV, kunnen we sinds april 2018 gebruik maken van Shopping via Instagram. Dit om het kopen via Instagram gemakkelijker te maken en gebruikers te voorzien van een naadloze shopping experience. Nu rest de vraag: is Shopping op Instagram inmiddels even succesvol als de eerder gelanceerde nieuwe functies?

Social

Chantal van der Velde (Closure): ‘Via één platform alle abonnementen van een overledene opzeggen’

Toen de oma van Chantal van der Velde vijf jaar na haar dood nog steeds ‘doorleefde’ op Facebook was het genoeg. “Elk jaar weer kreeg ik de mededeling: feliciteer je oma, terwijl mijn oma er niet meer was.” Het inspireerde Van der Velde om haar baan op te zeggen en zich samen met een vriendin op Closure te storten. Tegen Top Names: “Closure is een online platform voor nabestaanden om alle abonnementen, contracten en accounts op één centrale plek af te ronden nadat iemand is overleden. Het gaat om telecom, gas, water en licht, bankzaken, verzekeringen, goede doelen, maar ook social media. Het klinkt eenvoudig, maar er komt veel bij kijken.”

Social

ACM waarschuwt voor nepshops op sociale media

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) start vandaag de campagne Webshop of nepshop? om consumenten te waarschuwen voor aankopen bij nepshops via sociale media. Steeds vaker verkopen bedrijven rechtstreeks, soms zelfs zonder tussenkomst van een website, via sociale media aan consumenten.

Social

Instagram test reclame voor Stories van bedrijven

Instagram was al strategisch belangrijk voor Facebook, maar nu moet het ook meer financieel gaan bijdragen aan de resultaten. Het bedrijf test een nieuwe vorm van reclame voor bedrijven op Instagram.

Social

Facebook: ‘De toekomst is mooi, maar focus op vandaag’

De customer journey gaat niet meer van links naar rechts, maar kriskras via verschillende devices, vindt Sylvain Querne, Head of Retail & eCommerce EMEA bij Facebook. Hij vertelt over localization, personalization en voice en reageert op het Cambridge Analytica-schandaal.

Facebook

Met WhatsApp-buurtgroepen vang je geen boeven

WhatsApp-buurtpreventiegroepen zijn goed voor de sociale cohesie in de buurt, maar je vangt er nauwelijks boeven mee. Dat blijkt uit onderzoek van Mehlbaum, de Vrije Universiteit en het Verwey-Jonker Instituut in opdracht van Politie en Wetenschap.

Social

Aandeel Twitter +19% na kwartaalcijfers

Beleggers reageren positief op de kwartaalcijfers van Twitter, ondanks het feit dat het aantal maandelijks actieve gebruikers wat afneemt.

Social

Wat is de beste tijd om te posten op Facebook, Instagram, Twitter en LinkedIn?

Helaas is het niet voldoende om een socialmediabericht te plaatsen en achterover te leunen, in de hoop dat de likes en commentaren binnenstromen. Om de meeste vruchten te plukken van je sociale inspanningen is het verstandig om actief te zijn op de meest gunstige tijden. Recente onderzoeken vertellen je alles over de beste publicatietijd.

Social

Wordt Snapchat het nieuwe e-commercekanaal?

Snapchat heeft nieuwe e-commerce features gelanceerd: Amazon – visual search shopping en Shoppable Snap ads. Voor merken die zich op jongeren richten is het een interessant kanaal om de doelgroep te bereiken.

Social

Instagram vergroot druk op krimpend Facebook

Amerikaanse tieners haken af bij profielensite Facebook. Slechts vijf procent noemt het zijn favoriete sociale platform. Van de vijftienjarigen logt 28 procent maandelijks nog wel eens in.

Social

Google sluit Google Plus na datalek

Google sluit zijn sociale netwerk Google Plus na een datalek dat sinds 2015 heeft bestaan en pas in maart werd gedicht. Daardoor zijn gegevens van bijna een half miljoen gebruikers gedeeld met apps van derden. Google besloot dat niet aan de grote klok te hangen.

Privacy

Social Travel 30: het zomerseizoen van 2018 in beeld

De zomervakantie zit erop, de scholen zijn weer begonnen. Tijd voor de nieuwste editie van de Social Travel 30, die het hoogseizoen van 2018 in kaart brengt. Welke Nederlandse reismerken hebben in de periode juli tot en met september het best gepresteerd op het gebied van online berichtgeving?

Social

Ierse toezichthouder start onderzoek Facebook

De Ierse toezichthouder op databescherming begint een onderzoek om te zien of Facebook zich aan de nieuwe privacywet houdt. Reden voor het onderzoek: het weglekken van 50 miljoen inloggegevens.

AVG

easyJet laat reizen boeken uit Instagram

Klanten van easyJet in Engeland kunnen bestemmingen die ze op Instagram zien overhevelen naar een app en direct de reis er naartoe boeken.

Travel
Premium

KLM’s AR-handbagagecheck nu beschikbaar in Messenger

KLM rolt de handbagagecheck met behulp van augmented reality (AR) verder uit . Op 18 september jl. werd de service beschikbaar in de app en nu kunnen ook Messenger-gebruikers checken of hun handbagage de juiste afmetingen heeft.

Social