LinkedIn: nieuwste kans op B2B-interactie?
De interesse in betaald adverteren op Facebook en Google Ads neemt af, terwijl LinkedIn juist populairder wordt, blijkt uit onderzoek onder B2B-marketeers. Een ‘nieuw’ kanaal met nieuwe regels?
De interesse in betaald adverteren op Facebook en Google Ads neemt af, terwijl LinkedIn juist populairder wordt, blijkt uit onderzoek onder B2B-marketeers. Een ‘nieuw’ kanaal met nieuwe regels?
Influencers, storytelling, social innovatie, contentstrategie… Hoe fijn is het als je een expert het hemd van het lijf mag vragen? Dat kan op 21 maart tijdens The Social Conference. Acht vrouwelijke social experts staan tussen 9.00 en 10.00 uur klaar om in vijftig minuten jouw brandende vragen te beantwoorden en je te helpen op een vernieuwde manier naar je social strategie te kijken.
Behalve talkshow-presentatrice is Eva Jinek een online persoonlijkheid met vele duizenden online volgers. Ali Haselhoef, conceptontwikkelaar bij KRO-NCRV vertelt hoe dat zo gegroeid is.
Wat we eten, of wat we juist niet eten, bepaalt wie we zijn. Food influencers serveren hapklare brokken eetbare identiteit. Als food professional kun je niet meer om hen heen. Laurens van Klaveren: “Omdat influencers goed omgaan met zoekmachines, is de vrije keuze toch minder vrij dan je zou denken.”
Allerhande en KARWEI zijn live met Pinterest advertising. Karwei is hiermee de eerste binnen de categorie Home & Deco in Nederland. Allerhande is één van de eersten binnen de Food & Drinks categorie. De eerste resultaten zijn al veelbelovend.
Je denkt er misschien niet zo veel over na, maar YouTube is tegenwoordig op sommige vlakken een veel belangrijkere zoekmachine dan Google. Dat betekent dat bedrijven die geen (of een weinig) actieve YouTubestrategie hebben, daardoor enorme kansen missen. Zowel nationaal als internationaal. Drie tips voor inspiratie.
Slechts 44 procent van de reisbedrijven reageert op een concrete vraag op Instagram. Verder blijkt dat de inhoud van reactie vaak niet voldoet aan de eisen. Medium Instagram blijkt lastig commercieel en communicatief in te zetten voor de onderzochte toeristische bedrijven. In dit onderzoek een aantal benchmarks.
Snap, het bedrijf achter Snapchat, heeft in het vierde kwartaal een recordomzet van 390 miljoen dollar gerealiseerd, 36 procent meer dan een jaar geleden. Maar nog altijd draait het bedrijf verlies, al is het minder dan vorig jaar: 158 miljoen dollar tegen 192 miljoen in 2017.
Het in de gamewereld gewortelde Twitch ontwikkelt zich tot een steeds bredere videodienst. Inmiddels gaat het stevig de strijd aan met YouTube. En dat brengt groeiende commerciële mogelijkheden met zich mee.
Pinterest heeft zijn reclamemachine afgelopen dinsdag beperkt opengesteld voor de Nederlandse markt. Modemerk Scotch & Soda is de eerste die een campagne draait.
Muziekvideo-app TikTok is met een rondgang begonnen langs Europese mediabureaus om hen te informeren over de commerciële mogelijkheden. Er komt reclame in TikTok.
Daan Sip en Niels Verhoeven lanceren hun nieuwe bedrijf SocialReblz. Hun vorige bedrijf verkochten ze eind vorig jaar aan Talpa Network. Met hun nieuwe start-up willen zij influencermarketing professionaliseren.
Pinterest heeft handelsbanken Goldman Sachs en JPMorgan Chase ingehuurd voor zijn beursgang later dit jaar.
Hoe reageren bedrijven uit toerisme, leisure en hospitality als je ze benadert of noemt op Instagram? Slechts 44 procent van de bedrijven reageert op een concrete vraag en slechts 11 procent komt met een respons als ze getagd worden.
Wat als een post op sociale media niet alleen je merk uitdraagt, maar ook het aantal verkopen doet stijgen? Welkom in de wereld van social commerce, waar Instagram en Snapchat je online kassa’s zijn en klantrelaties waardevoller dan ooit.