Scotch & Soda eerste met Nederlandse Pinterest-campagne
Pinterest heeft zijn reclamemachine afgelopen dinsdag beperkt opengesteld voor de Nederlandse markt. Modemerk Scotch & Soda is de eerste die een campagne draait.
Pinterest heeft zijn reclamemachine afgelopen dinsdag beperkt opengesteld voor de Nederlandse markt. Modemerk Scotch & Soda is de eerste die een campagne draait.
Muziekvideo-app TikTok is met een rondgang begonnen langs Europese mediabureaus om hen te informeren over de commerciële mogelijkheden. Er komt reclame in TikTok.
Daan Sip en Niels Verhoeven lanceren hun nieuwe bedrijf SocialReblz. Hun vorige bedrijf verkochten ze eind vorig jaar aan Talpa Network. Met hun nieuwe start-up willen zij influencermarketing professionaliseren.
Pinterest heeft handelsbanken Goldman Sachs en JPMorgan Chase ingehuurd voor zijn beursgang later dit jaar.
Hoe reageren bedrijven uit toerisme, leisure en hospitality als je ze benadert of noemt op Instagram? Slechts 44 procent van de bedrijven reageert op een concrete vraag en slechts 11 procent komt met een respons als ze getagd worden.
Wat als een post op sociale media niet alleen je merk uitdraagt, maar ook het aantal verkopen doet stijgen? Welkom in de wereld van social commerce, waar Instagram en Snapchat je online kassa’s zijn en klantrelaties waardevoller dan ooit.
Snap zou overwegen om Stories in Snapchat langer te bewaren. Momenteel verdwijnen foto’s en video’s na negentig dagen. Dat was ooit een maand.
Eens in de zoveel tijd lees je over een nieuw social medium dat het hélemaal gaat worden. En een paar maanden later weet niemand meer hoe die app ook alweer heette. Nu is weer zo’n moment. Maar TikTok is here to stay.
Facebook heeft plannen om zijn chatdiensten te bundelen, waardoor gebruikers van WhatsApp, Instagram en Messenger berichten naar elkaar kunnen sturen. De muren tussen de diensten worden gesloopt, meldt de New York Times.
Facebook en Instagram zijn met afstand de populairste socialmediakanalen onder webwinkeliers. Dat blijkt uit onderzoek naar de e-commercemarketing-trends van 2019. Social media zetten ze vooral in voor engagement en voor de groei van het aantal webshopbezoekers. Webshops maken minder gebruik van influencers dan vooraf gedacht.
Komende maandag lanceert NS naar eigen zeggen de eerste WhatsApp-thriller van Nederland: Ontspoord.
Hoe reageren bedrijven uit toerisme, leisure en hospitality inhoudelijk als je hen concreet een vraag stelt op Facebook, of een comment zet bij een post van het bedrijf? Is er een CTA, de human voice en personalisatie? Zijn de chatbots wel slim genoeg om zinnige antwoorden te geven?
LinkedIn is hét kanaal waar je niet meer omheen kunt. Gebruik je de bedrijfspagina alleen voor de sporadische vacature, dan is dit het jaar om de maximale potentie van het B2B-platform te benutten. En vergeet ook zeker het vernieuwde LinkedIn Advertising niet.
2018 is ten einde en we maken de balans voor dat jaar op: welke Nederlandse reismerken hebben in het laatste kwartaal het best gepresteerd op het gebied van online berichtgeving?
Social mediagebruikers zitten lang niet altijd te wachten op conversiegerelateerde advertenties. Bovendien hebben er sinds de invoering van de GDPR binnen Facebook en Instagram een aantal veranderingen plaatsgevonden op het gebied van retargeting en lookalike doelgroepen, wat ten koste kan gaan van de kwaliteit van deze doelgroepen. Zo zijn de custom audience insights verdwenen en worden doelgroepen op basis van Facebookpixel data kleiner, omdat niet alle websitebezoekers de benodigde cookies accepteren. Hoe zorg je ervoor dat conversiecampagnes op Facebook en Instagram toch goede resultaten opleveren?