More stories

Slack neemt e-mailbedrijf Astro over

Slack heeft zijn grootste acquisitie ooit afgerond. Het neemt Astro over, een Californisch bedrijf dat kunstmatige intelligentie inzet voor het ordenen van e-mail.

Social

Messaging belangrijker voor nieuws, Facebook minder

Zeker jongeren maar ook ouderen gebruiken Facebook steeds minder om zich te informeren over het actuele nieuws. Apps als Instagram, Snapchat en WhatsApp nemen die rol over.

Social

Sociaal netwerk Path stopt

Het sociale netwerk Path, ooit bestempeld als een volgende Facebook, houdt op te bestaan. Op 1 oktober verdwijnt de gelijknamige app uit de Apple App Store en Google Play.

Social

Snap gaat samenwerken met grote mediabedrijven

Snap, het bedrijf achter Snapchat, wil nieuwe inkomsten zien te genereren door mediabedrijven als CNN, Cosmo en NBC News hun eigen Stories te laten samenstellen. Deze bijdragen zijn te vinden in het onderdeel Discover.

Social

Zo adverteer je slim, gericht en goedkoop op LinkedIn

Adverteren op LinkedIn heeft het imago heel duur te zijn. Het lijkt daarmee vooral geschikt voor grote bedrijven. Maar volgens Wilco Verdoold van Loyals kun je ook als MKB-bedrijf prima adverteren op LinkedIn. Zorg er alleen wel voor dat je het slim aanpakt. Dit zijn Wilco’s tips.

Social

Koers Snapchat gehalveerd in half jaar

De koers van het aandeel Snapchat is sinds februari gehalveerd tot nu 7,96 dollar.

Venture

Redesign voor sociale media NOS

De NOS heeft afgelopen week alle sociale media een grafische facelift gegeven. “Van lab naar business”, vertelt hoofd digitale media Lara Ankersit. En dat moet te zien zijn.

Digital Design

Pinterest passeert 250 miljoen actieve gebruikers

Pinterest is de 250 miljoen maandelijkse actieve gebruikers gepasseerd, een toename van 50 miljoen per jaar. In september 2017 stond […]

Social

Hoe BALR. naar 100 miljoen omzet toegroeit

Hoe zet je een jong lifestyle mannenmodemerk met grote internationale ambities goed in de markt? Met die vraag houdt Thomas van Mastbergen, Head of Digital Marketing bij BALR. zich dagelijks bezig. “In de inspiratiefase is een influencer overtuigender dan een banner.”

Influencer marketing

Twitter voegt live audiostreaming toe

Twitter voegt een nieuwigheid toe aan zijn berichtendienst: live audiostreaming met een druk op de knop. De functie is beschikbaar in Twitter en Periscope.

Media

The Cirqle tekent Koreaans mediabedrijf

Het Nederlandse influencernetwerk The Cirqle sluit een contract met het Zuid-Koreaanse mediabedrijf The SMC Group. Het bedrijf van Steven Lammertink vergroot het bereik van de Koreanen naar wereldschaal.

Influencer marketing

‘Vriendschappen en relaties onomkeerbaar veranderd door sociale media’

Onze vriendschappen en relaties zijn onomkeerbaar veranderd door sociale media. Dat stelt Marjolijn Antheunis, hoogleraar op de leerstoel Communication and Technologies, Tilburg School of Humanities and Digital Sciences. Zij pleit voor een ruimere kijk op onze sociale interacties.

Social
Premium

Zalando: Sociale media schuift naar e-commerce

De grens tussen sociale media en e-commerce is nog maar heel dun, merkt Stefano Balestra. Hij is de baas van Zalandos eigen influencerbureau Collabary.

E-commerce
Premium

Adidas houdt voorverkoop op Snapchat

Miljoenen jonge vrouwen zagen de Snapchat Story waarin Adidas de nieuwe Falcon W-schoen aankondigde. Binnen zes uur was hij al uitverkocht, een teken dat social en e-commerce naar elkaar toegroeien.

E-commerce

Betalingen in Messenger maken de user experience helemaal af

Chatomgevingen, al dan niet met chatbots, worden steeds beter en gebruikers wennen er snel aan. Maar wanneer er dan echt overgegaan moet worden tot betalen krijgen klanten vaak nog een externe link aangeboden.

Payment