More stories

LOEY zoekt talentvolste online ondernemer 2017

Het Nederlandse publiek kan vanaf vandaag tot en met 4 juni zijn nominaties insturen voor de titel ‘talentvolste online ondernemer van Nederland’. De winnaar krijgt de LOEY Talent Award.

Start-ups

Serieuze kruiwagen

30-minute meetings, miljoenen aan budgetten, een enorme innovatiedrang én een mindset die altijd in standje opportuun staat. Ik heb het natuurlijk over New York, de stad die Nederlandse ondernemers eigenlijk alleen maar kansen biedt. Want mocht je eigen idee niet slagen, dan is de kans zeer groot dat je een handjevol top-entrepreneurs ontmoet die je alsnog verder brengen. Of het nou gaat om je netwerk, product-feedback dan wel het werven van fondsen.

Start-ups

Evert Jaap Lugt nieuwe managing director YES!Delft

Een van Nederlandse eerste en betere techincubators YES!Delft krijgt in de persoon van Evert Jaap Lugt een nieuwe baas.

Start-ups

MisterFly snelst groeiende Europese startup

Het Franse MisterFly heeft vanmiddag op The Next Web de eerste prijs gewonnen voor de snelst groeiende Europese startup van 2017. De European Tech30 2017 is samen met betaalbedrijf Adyen ontwikkeld en meet de groei in omzet.

Start-ups

Miljoeneninvestering in Tiqets

Tiqets heeft een investering van 17 miljoen US dollar binnengehaald van een consortium van investeerders onder leiding van HPE Growth Capital. Met het geld wil de Nederlandse start-up wereldwijd uitbreiden en de positie van marktleider versterken.

Travel

Mijnbooking.nl: commissie van Booking.com delen met consument

De hoge distributiekosten van Booking.com teruggeven aan de consument, dat is het concept van de nieuwe site Mijnbooking.nl. Oprichter Jens Voets deelt als affiliate partner zijn opbrengsten met boekers.

Travel

Nieuw China fonds voor startups

Durfkapitalist Silk Ventures uit Londen is een nieuw fonds begonnen voor Europese en Amerikaanse startups die in China handel willen drijven. Er is 500 miljoen dollar beschikbaar.

Start-ups

Shake-on: handig persoonlijke informatie uitwisselen op evenementen

Een handdruk en een visitekaartje uitwisselen: het is de basis van netwerken. Shake-on koppelt digitale informatieoverdracht aan deze basale handeling. “De overvloed aan papieren visitekaartjes op netwerkevenementen, en bedenken wie wie ook weer was, is nu echt iets van vroeger.”, zegt Babak Heydari, oprichter van Shake-on.

B2B Digital

Investering voor Yilps, komt met freemium MKB-sites

Investeringsbedrijf Netvalue neemt een belang in startup Yilps. Daarmee verandert de MKB-sitebouwer zijn bedrijfsmodel. Sitebouw wordt gratis, kleine ondernemers betalen enkel nog voor aanvullende dienstverlening.

Online marketing
Premium

Veertig procent klanten Dropbox in EU

Veertig procent van de gebruikers van Dropbox bevindt zich in Europa. Voor zakelijk gebruik blijkt vooral de combinatie met Office 365 een aantrekkelijke.

Strategy

Hoger beroep TradeYourTrip om hoge wijzigingskosten KLM

De klanten van TradeYourTrip die hun citytrip wilden doorverkopen maar door KLM geconfronteerd werden met hoge kosten, gaan in hoger beroep. Dit betekent dat KLM, TUI en ANVR opnieuw voor de rechter moeten verschijnen.

Travel

RTL waardeert Flinders op 15 miljoen

De kwartaalcijfers van RTL Group verklappen dat het Duitse mediabedrijf een waardering van vijftien miljoen euro hanteerde bij de recente investering in de designmeubelwinkel Flinders.nl.

Retail

Financieringsplatorm Rabo&Co landelijk van start

Na een proef met ondernemers en vermogende klanten gaat Rabobank nu over tot introductie van Rabo&Co. Met dit online platform brengt de bank ondernemers die geld willen lenen en vermogende klanten van de bank die willen investeren bij elkaar. Rabo&Co is een aanvulling op bestaande financieringsvormen, zoals regulier bankkrediet en crowdfunding.

Start-ups

Donkere wolken boven Uber Europa, taxiregulering dreigt

Donkere wolken pakken zich samen boven Ubers activiteiten in Europa nu een adviseur van het Europees Hof van Justitie het bedrijf aanmerkt als taxibedrijf, niet puur als bemiddelaar in vervoersdiensten.

Logistics

Waarom Walter Wallet alleen voor Facebook kiest

Walter Wallet is een pasjeshouder dat groeit in populariteit onder mannen. “Het is een mannengadget, vrouwen worden later enthousiast”, vertelt Karin Stoevenbeld. Het succes komt door Facebook: “We gebruiken alleen maar Facebook als communicatiekanaal, met een budget van 2000 a 3000 euro per dag.”

Start-ups