Zalando wil geen winkel meer zijn
Over vijf jaar moeten derde partijen, zoals merkfabfrikanten, veertig procent van de consumentenomzet realiseren op Zalando. Dat is nu tien procent. Het management zet vol in op een marktplaatsstrategie.
Over vijf jaar moeten derde partijen, zoals merkfabfrikanten, veertig procent van de consumentenomzet realiseren op Zalando. Dat is nu tien procent. Het management zet vol in op een marktplaatsstrategie.
Design sprints worden populairder. Met de komst van Design Sprint 2.0 gaat dat sneller dan ooit: het team – bestaande uit prototypers en een facilitator – komt vier dagen achtereen bij elkaar. De beslisser (‘decider’) en andere stakeholders en experts zijn uitgenodigd voor twee van die dagen.
Er is meer behoefte aan engineering-talent, en de strijd om talent neemt alleen maar toe. Als een organisatie al een engineer vindt, is er nog een grote kans dat deze nieuwe werknemers binnen een jaar vertrekken, soms zelfs al binnen een maand. De reden hiervoor is dat die organisaties niet de juiste omgeving bieden – ze begrijpen de mentaliteit van de engineer niet. Wat houdt de engineering-mentaliteit in?
De recente resultaten van het Koopstromenonderzoek Randstad 2018 geven eens te meer aan hoe lastig is het om een goed beeld van de online bestedingen te krijgen. Het totale online aandeel werd becijferd op 14% (dagelijks 3,1 % en niet-dagelijks 24,2%). Dit totaal aandeel wijkt nogal af van wat Thuiswinkel.org (10%) en Strabo (9%) hebben berekend. Waarin zitten de verschillen?
Het wordt steeds minder vanzelfsprekend dat de consument je producten of diensten koopt in je eigen kanalen, laat staan via een scherm. Blijft je merk overeind als je de visuele component van je identiteit weghaalt? Er zijn drie ontwikkelingen die deze vraag actueel maken voor alle e-commerce merken en bedrijven: ZERO-UI, marktplaatsen en Programmatic Commerce.
BMW Group en Daimler investeren een miljard euro in een nieuw gezamenlijk bedrijf rondom modern vervoer. Apps en digitale diensten spelen daarin een centrale rol.
Anders dan anders. Je gaat wat meemaken. Het ideale bedrijf om een stagedag te doen. Holacracy Safari. Vrijheid. Transparantie. Kreten die mij letterlijk ter ore zijn gekomen als ik vertelde dat ik ‘stage’ ging lopen bij Springest.
Ik weet nog goed hoe geïntrigeerd ik was, toen ik voor de eerste keer de woorden van John Perry Barlow hoorde: “Regeringen van de industriële wereld, jullie vermoeide reuzen van vlees en staal, ik kom uit Cyberspace. Uit naam van de toekomst verzoek ik jullie om ons met rust te laten. Jullie zijn niet welkom hier, jullie hebben hier geen soevereiniteit.”
Succesvolle B2B-e-commerce bestaat uit vier pijlers: effectieve klantsegmentatie, differentiatie, heldere doelstellingen en de juiste mensen, processen & technologie. Wie dit op orde heeft, behoort tot de top van de online verkopers, aldus Forrester. Veel van mijn B2B-relaties zien dit als het fundament van hun online groei.
Vandaag de dag hebben consumenten weinig tot geen geduld, verwachten een optimale online klantervaring en gaan er min of meer van uit dat bedrijven digitaal volwassen zijn. Deze whitepaper beschrijft het Digital Agility model en biedt handvatten om de digitale wendbaarheid van je organisatie te verbeteren. Ook gaat deze whitepaper in op de strategieën die je kunt gebruiken om de volgende stap in de digitale transformatie van je bedrijf te zetten.
“We waren een netwerk maar we zijn nu een open platform”. Dit jaar staat bij bol.com in het teken van de transformatie naar een platform first-strategie.
Misschien moeten we stoppen met speculeren over wanneer Amazon naar Nederland komt, maar bedenken wát de invloed zal zijn van een eventuele entree van Amazon in Nederland. Want waar velen denken aan de gevolgen voor e-commercepartijen zoals bol.com en Coolblue, moet de impact op Google ook niet worden onderschat.
Het Europees werkende marketingbureau Artefact stelt Arnold Struik aan om in de Benelux de consultingtak op te tuigen in deze te gaan leiden.
Het ‘Holiday Season’ behoort traditiegetrouw tot de hoogtijdagen voor de e-commerce-sector. De kassa’s van de webwinkels hebben flink gerinkeld, maar wat zijn de lessen van het najaar?
Srprs.me is als gek idee begonnen. “Wil jij voor mij een weekendje weg boeken?” vroeg de voormalig compagnon van Raymond Klompsma bij zijn vorige bedrijf. Zijn compagnon vertelde erbij dat hij geen informatie over bestemming en hotel wilde weten, want dat leek hem leuker. Raymond, ondernemer pur sang, zag hier gelijk een kans: verrassingsreizen.