Nieuwe Chief Digital Officer voor Ahold Delhaize
Farhan Siddiqi treedt eind deze maand in dienst bij Ahold Delhaize als Chief Digital Officer (CDO).
Farhan Siddiqi treedt eind deze maand in dienst bij Ahold Delhaize als Chief Digital Officer (CDO).
Private equity-partij Accel-KKR verkoopt het Europese hostingberijf aan een andere grote investeerder, Cinven.
Nu bedrijven massaal agile werkvormen omarmen en continu zoeken naar innovatie, is het tijd om ook op een nieuwe manier over de lerende organisatie te denken. Zoals klanten overal worden voorzien van geïntegreerde kanalen en content, zo zijn medewerkers en dus de werkgevers gebaat bij een digitale werkomgeving die ze blijft voorzien van nieuwe kennis. Door ‘just in time’ leerervaringen onderdeel te maken van de digitale werkplek, is de stap te zetten van een ‘know-it-all’ naar een ‘learn-it-all’ tijdperk.
In de tijd dat General Motors veertienduizend werknemers op straat zet en vijf fabrieken sluit, openen elektrische automerken massaal hun deuren. GM heeft de afgelopen vier jaar een enorme transformatie moeten ondergaan. Het wegsnijden van dure merken zoals Opel in Europa was daar een groot onderdeel van. Investeren in elektrische en autonome voertuigen is het nieuwe mandaat.
In de komende twee jaar opent Zalando in Duitsland zes nieuwe fysieke outletstores, een verdubbeling ten opzichte van het huidige aantal. Buitenlandse outlets worden niet uitgesloten.
Van het Europees Parlement moeten bedrijven als Netflix en Amazon Prime over twee jaar ten minste dertig procent van hun aanbod in Europa uit ‘lokaal’ product laten bestaan.
Ruim de helft van de snelst groeiende internationaal georiënteerde bedrijven verkoopt via een eigen webshop én marketplaces. Opvallend is dat het snelstgroeiende Crossborderbedrijf, de nummer één in de CrossBorder Top 30, DisQounts International, de groei realiseerde met enkel de verkoop via marketplaces en dealsites. Dit zijn de fasen die succesvolle internationale verkopers doorlopen.
Wat je ook vindt van Singles Day, Black Friday, Cyber Monday en lokale retailevenementen als de Glamour Shopping Day – ze winnen aan populariteit bij de consument en dus bieden ze webshops kansen. Hoe kom je goed beslagen ten ijs bij dit soort piekverkoopmomenten?
Communicatiereus WPP, moederbedrijf van onder meer GroupM en TNS Nipo, voert een reorganisatie door. Daarbij vallen 3.500 ontslagen.
Zeventig procent van de merken is niet toekomstbestendig. Kunstmatige intelligentie, voice search en spraakbediening (denk aan Siri, Alexa en Google Home), de opkomst van 5G, stuk voor stuk voorbeelden van ontwikkelingen die maken dat merken continu moeten meebewegen met de tijd. Bestuurders en merkeigenaars zijn zich daarvan bewust, maar weten vaak niet hoe ze het merk ook echt future-proof maken én houden.
RTL Group gaat de VOD-platformen uit de verschillende landen, zoals Videoland in Nederland, samenvoegen tot één. Topman Bert Habets vraagt ‘flexibiliteit’ van de lokale RTL-bedrijven, tekenend voor de omvang van de ingreep.
De Amerikaanse autodeeldienst Lyft heeft een beursnotering aangevraagd bij de toezichthouder op de financiële markt SEC.
Omnichannel is een buzzwoord in de retail dat enige nuancering behoeft. Ja, omnichannel shoppers geven meer geld uit, maar dat wil niet zeggen dat elke klant zit te wachten op een uniforme beleving in al je kanalen.
De Europees werkende skate-, ski- en surfwebwinkel Blue Tomato heeft een fysieke winkel geopend in hartje Utrecht, zijn eerste in Nederland.
Elektrisch rijden wordt snel de nieuwe norm. Maar wat als alle ruim acht miljoen auto’s in het land van een stekker voorzien zijn? Zijn er dan ook acht miljoen oplaadpunten nodig en heeft het stroomnet wel voldoende capaciteit als al die auto’s ’s avonds inpluggen? Volgens de nieuwe Helmondse autobouwer Lightyear hoeft die vraag helemaal niet beantwoord te worden.