More stories

E-commerce Trendrapport: Omnichannelmarketing en offline gaan nog niet samen

Webwinkeliers hebben in hun omnichannelmarketing nauwelijks oog voor offline. Dit bijkt uit het E-commerce Marketing Trendrapport 2019. Dit is opmerkelijk omdat een groot deel van de respondenten naast één of meerdere webshops ook een fysieke winkel heeft. Zelfs bij organisaties die omzet genereren uit bricks en clicks ontbreekt een duidelijke marketingsynergie tussen online en offline. 

Strategy

Hoe risicovol is near- en offshoring?

Aan nearshoring of offshoring kleeft nog altijd een riskant imago. Die angst is onterecht, vindt Eelke Boersma: met de juiste voorzorgen, krijg je betaalbare kwaliteit met minimale risico’s. Zo kan dat. 

Strategy

Alex Kayyal (Salesforce Ventures): We investeren 100 miljoen dollar in Europese cloud startups

Het gaat Marc Benioff en consorten van Salesforce voor de wind. In twintig jaar tijd bouwden ze een indrukwekkend imperium op in het veld van cloud-based software met 30.000 medewerkers, meer dan tien miljard dollar aan jaarlijkse omzet. In 2009 werd Salesforce Ventures opgericht, dat inmiddels uit negen fondsen bestaat met een totale investering van 700 miljoen dollar. Alex Kayyal, oprichter en partner van het EMEA fonds, richt zich op Europese cloud startups.

Corporate start-ups

Topper van Naspers naar Picnic

De COO van Naspers B2C E-commerce stapt over naar de online supermarkt Picnic. Cristina Berta Jones zal er de internationale expansie begeleiden.

Food

Leaseplan: ‘Binnen 5 jaar over op digitaal businessmodel’

Leaseplan wil binnen drie à vijf jaar helemaal over zijn op een digitaal bedrijfsmodel. De organisatie fungeert dan als integrator met nieuwe en tweedehands auto’s.

Marketplaces

Wat levert een app op?

Als je investeert in een app verwacht je er natuurlijk rendement voor terug. Daarbij denk je dan aan omzet als een direct effect, maar er zijn andere zaken die een app je indirect kan brengen. Dit zijn de belangrijkste.

Mobile

Dit zijn de 10 e-commerce trends voor 2019

Een nieuw jaar; wat zijn dit jaar de ontwikkelingen rondom e-commerce? Dit worden de tien leukste en belangrijkste trends volgens Experius, Evoworks en hostingprovider Byte.

Strategy

Nieuwe Chief Digital Officer voor Ahold Delhaize

Farhan Siddiqi treedt eind deze maand in dienst bij Ahold Delhaize als Chief Digital Officer (CDO).

Venture

Investeerder koopt hostingprovider One.com

Private equity-partij Accel-KKR verkoopt het Europese hostingberijf aan een andere grote investeerder, Cinven.

Hosting

Ontwikkeling medewerkers vergeten onderdeel van digitale werkplek

Nu bedrijven massaal agile werkvormen omarmen en continu zoeken naar innovatie, is het tijd om ook op een nieuwe manier over de lerende organisatie te denken. Zoals klanten overal worden voorzien van geïntegreerde kanalen en content, zo zijn medewerkers en dus de werkgevers gebaat bij een digitale werkomgeving die ze blijft voorzien van nieuwe kennis. Door ‘just in time’ leerervaringen onderdeel te maken van de digitale werkplek, is de stap te zetten van een ‘know-it-all’ naar een ‘learn-it-all’ tijdperk.

Strategy

Column: Laatste strohalm

In de tijd dat General Motors veertienduizend werknemers op straat zet en vijf fabrieken sluit, openen elektrische automerken massaal hun deuren. GM heeft de afgelopen vier jaar een enorme transformatie moeten ondergaan. Het wegsnijden van dure merken zoals Opel in Europa was daar een groot onderdeel van. Investeren in elektrische en autonome voertuigen is het nieuwe mandaat.

Strategy

Zalando verdubbelt aantal fysieke outlets

In de komende twee jaar opent Zalando in Duitsland zes nieuwe fysieke outletstores, een verdubbeling ten opzichte van het huidige aantal. Buitenlandse outlets worden niet uitgesloten.

Fashion

Column: Niveau Netflix

Van het Europees Parlement moeten bedrijven als Netflix en Amazon Prime over twee jaar ten minste dertig procent van hun aanbod in Europa uit ‘lokaal’ product laten bestaan.

Strategy

Dit zijn de drie fasen voor succesvolle crossborder e-commerce

Ruim de helft van de snelst groeiende internationaal georiënteerde bedrijven verkoopt via een eigen webshop én marketplaces. Opvallend is dat het snelstgroeiende Crossborderbedrijf, de nummer één in de CrossBorder Top 30, DisQounts International, de groei realiseerde met enkel de verkoop via marketplaces en dealsites. Dit zijn de fasen die succesvolle internationale verkopers doorlopen.

Marketplaces

Hoe haal je zoveel mogelijk uit shoppingevenementen?

Wat je ook vindt van Singles Day, Black Friday, Cyber Monday en lokale retailevenementen als de Glamour Shopping Day – ze winnen aan populariteit bij de consument en dus bieden ze webshops kansen. Hoe kom je goed beslagen ten ijs bij dit soort piekverkoopmomenten?

Conversie