More stories

Wat supermarkten van banken kunnen leren over innoveren

Retailers en banken delen een fundamenteel probleem: verouderde IT-structuur weerhoudt ze ervan zich te ontplooien tot bedrijven die smart, lean en klantgericht zijn.  Toch deden banken iets wat prima kan werken voor de supermarktsector. Deze vier stappen leiden tot meer en betere innovatie. 

Strategy

eBay overweegt verkoop Marktplaats.nl

eBay wil overwegen om Marktplaats.nl en andere onderdelen uit zijn Classifieds Group te verkopen. Ook zou ticketbedrijf StubHub binnenkort in de etalage kunnen staan, zo laat het bedrijf aan de markt weten.

Marketplaces

Zalando wil geen winkel meer zijn

Over vijf jaar moeten derde partijen, zoals merkfabfrikanten, veertig procent van de consumentenomzet realiseren op Zalando. Dat is nu tien procent. Het management zet vol in op een marktplaatsstrategie.

Marketplaces

Zo faciliteer je een design sprint

Design sprints worden populairder. Met de komst van Design Sprint 2.0 gaat dat sneller dan ooit: het team – bestaande uit prototypers en een facilitator – komt vier dagen achtereen bij elkaar. De beslisser (‘decider’) en andere stakeholders en experts zijn uitgenodigd voor twee van die dagen.

Service Design

War on talent: Zo creëer je de juiste engineeringcultuur

Er is meer behoefte aan engineering-talent, en de strijd om talent neemt alleen maar toe. Als een organisatie al een engineer vindt, is er nog een grote kans dat deze nieuwe werknemers binnen een jaar vertrekken, soms zelfs al binnen een maand. De reden hiervoor is dat die organisaties niet de juiste omgeving bieden – ze begrijpen de mentaliteit van de engineer niet. Wat houdt de engineering-mentaliteit in?

Recruitment

Hoe moeilijk is het betrouwbaar meten van online bestedingen?

De recente resultaten van het Koopstromenonderzoek Randstad 2018 geven eens te meer aan hoe lastig is het om een goed beeld van de online bestedingen te krijgen. Het totale online aandeel werd becijferd op 14% (dagelijks 3,1 % en niet-dagelijks 24,2%). Dit totaal aandeel wijkt nogal af van wat Thuiswinkel.org (10%) en Strabo (9%) hebben berekend. Waarin zitten de verschillen? 

Strategy

Uit het oog, uit het hart – het gezichtloze merk en zijn impact op de brand equity

Het wordt steeds minder vanzelfsprekend dat de consument je producten of diensten koopt in je eigen kanalen, laat staan via een scherm. Blijft je merk overeind als je de visuele component van je identiteit weghaalt? Er zijn drie ontwikkelingen die deze vraag actueel maken voor alle e-commerce merken en bedrijven: ZERO-UI, marktplaatsen en Programmatic Commerce.

Customer Engagement

BMW en Daimler steken miljard in joint-venture

BMW Group en Daimler investeren een miljard euro in een nieuw gezamenlijk bedrijf rondom modern vervoer. Apps en digitale diensten spelen daarin een centrale rol.

Venture

Zo werken de beste digital bedrijven van Nederland – deel 2: Springest

Anders dan anders. Je gaat wat meemaken. Het ideale bedrijf om een stagedag te doen. Holacracy Safari. Vrijheid. Transparantie. Kreten die mij letterlijk ter ore zijn gekomen als ik vertelde dat ik ‘stage’ ging lopen bij Springest.

Strategy

‘Het is tijd dat techbedrijven openheid en transparantie omarmen’

Ik weet nog goed hoe geïntrigeerd ik was, toen ik voor de eerste keer de woorden van John Perry Barlow hoorde: “Regeringen van de industriële wereld, jullie vermoeide reuzen van vlees en staal, ik kom uit Cyberspace. Uit naam van de toekomst verzoek ik jullie om ons met rust te laten. Jullie zijn niet welkom hier, jullie hebben hier geen soevereiniteit.”

Communicatie

De vier succesingrediënten van B2B-e-commerce

Succesvolle B2B-e-commerce bestaat uit vier pijlers: effectieve klantsegmentatie, differentiatie, heldere doelstellingen en de juiste mensen, processen & technologie. Wie dit op orde heeft, behoort tot de top van de online verkopers, aldus Forrester. Veel van mijn B2B-relaties zien dit als het fundament van hun online groei.

Strategy

Digitale wendbaarheid als KPI voor digitale transformatie

Vandaag de dag hebben consumenten weinig tot geen geduld, verwachten een optimale online klantervaring en gaan er min of meer van uit dat bedrijven digitaal volwassen zijn. Deze whitepaper beschrijft het Digital Agility model en biedt handvatten om de digitale wendbaarheid van je organisatie te verbeteren. Ook gaat deze whitepaper in op de strategieën die je kunt gebruiken om de volgende stap in de digitale transformatie van je bedrijf te zetten.

Digital Transformation

Topman bol.com: ‘We zijn nu platform first’

“We waren een netwerk maar we zijn nu een open platform”. Dit jaar staat bij bol.com in het teken van de transformatie naar een platform first-strategie.

Marketplaces

Amazing Amazon of good old Google?

Misschien moeten we stoppen met speculeren over wanneer Amazon naar Nederland komt, maar bedenken wát de invloed zal zijn van een eventuele entree van Amazon in Nederland. Want waar velen denken aan de gevolgen voor e-commercepartijen zoals bol.com en Coolblue, moet de impact op Google ook niet worden onderschat.

E-commerce platforms

Arnold Struik naar Artefact voor bouw consultingtak

Het Europees werkende marketingbureau Artefact stelt Arnold Struik aan om in de Benelux de consultingtak op te tuigen in deze te gaan leiden.

Digital Agencies