More stories

Rutger Planken (Unilever) over start FoodServicehub: ‘Grotere rol scale-ups bij vinden bedrijfsmodellen’

Unilever Food Solutions start een business unit om samen met scale-ups nieuwe bedrijfsmodellen te ontwikkelen. Rutger Planken, die binnen Unilevers B2B-divisie voor de horeca Global Director eCommerce & Business Innovation is, is oprichter van deze FoodServicehub. Hij ziet toekomst in een aanpak waarin jongvolwassen bedrijven van buiten de organisatie een prominentere rol spelen.

Corporate start-ups

Directie Kees Smit Tuinmeubelen breidt uit

Directeur Henk Smit krijgt gezelschap in de leiding van het bedrijf met de aanstelling van Ohannes Malihas en Mitchel Oude Nijhuis als respectievelijk directeur offline- en directeur onlinemarketing.

Venture

Modewinkels innoveren op duurzaamheid en online betalen

Hel en verdoemenis dwalen door de winkelstraten. Iedere week staat een ander failliet modebedrijf in de schijnwerpers op de catwalks iin de media. Steeds meer winkelpuien worden dichtgetimmerd. Maar: de online verkopen exploderen. Welke bedrijven zijn de overlevers in deze disruptie en hoe krijgen ze dat voor elkaar?

Strategy

Digitaliseren vraagt mondiale én lokale aanpak

Grote ondernemingen als Walmart, Target en Best Buy zijn allemaal tegen uitdagingen aangelopen, of het nu ging om lokale voorkeuren, prijsniveau, taalproblemen of juridische kwesties. Middelgrote bedrijven die internationaal willen groeien, kunnen daarom concluderen dat de beste aanpak voor geografische uitbreiding is om zo trouw mogelijk te blijven aan elke regio. En dat is slechts een halve waarheid.

Cross Border

Zo krijg je elke stakeholder mee met je digitale transformatie

Een uitdaging? Je organisatie meekrijgen in je grootse digitale plannen. Voor iedereen die échte verandering teweeg wil brengen, die met de kennis en technologie van nu de dienstverlening of organisatie wil vernieuwen, zijn dit de belangrijkste handvatten.

Strategy

Digital-only mobiele diensten zijn de toekomst van telco

Telecombedrijven moeten zichzelf opnieuw uitvinden. Op zich hebben ze een goede uitgangspositie om dat te doen: ze hebben al een merk en een marktpositie en bovendien een groep klanten. Maar de churn-cijfers zijn hoog en van de infrastructuur alleen valt niet te leven. Dus zijn er nieuwe businessmodellen nodig.

Strategy
Premium

Alewijn Dekker over koers CODE D’AZUR: ‘Techadvies met oog voor merk’

Creatief digitaal bureau CODE D’AZUR zet steviger in op advies over de combinatie van tech en creativiteit. Het bedrijf staat daarnaast aan de vooravond van een internationalisering. Met het aantrekken van de co-managing director Alewijn Dekker wil het voorloper zijn in advies en een brug slaan van de merkessentie naar technologie.

Digital Agencies

King of the Jungle? Zo word je jager in plaats van prooi binnen digitale transformatie

In 1937 zet Jan Romein, vermaard hoogleraar en Nederlands Kunsthistoricus het op papier. In zijn Essay “De dialectiek van de vooruitgang”, bespreekt hij – voor het eerst- “De wet van de Remmende Voorsprong”. In het kort beschrijft deze “wet” het volgende: Een voorsprong in een bepaald domein, resulteert vaak in een verlaagde stimulans om verdere verbeteringen of vooruitgang op te zoeken en en deze door te voeren.

Strategy

De Chief Marketing Intelligence Officer (CMIO), het fundament van een moderne datastrategie

In 2017 voorspelde Gartner dat CMO’s meer in nieuwe technologie zouden gaan investeren dan CIO’s. Velen waren sceptisch, maar vandaag de dag spendeert de CMO niet alleen meer in IT, het marketingbudget is ook harder gegroeid dan het IT-budget. Databasemanagement wordt een steeds belangrijker onderdeel van het takenpakket van de CMO. Dit leidt ertoe dat je de rol kunt herdefiniëren naar Chief Marketing Intelligence Officer (CMIO). Lees in dit eBook wat deze nieuwe rol inhoudt en wat de impact is op je marketingorganisatie. 

Data

Marketing na de millennials: Wat doen we met Generatie Z?

De laatste tien jaar is miljarden dollars gestoken in het ontcijferen van de meest raadselachtige generatie van onze tijd: millennials. Waarom ook niet? Studies tonen aan dat millennials de Amerikaanse economie aandrijven, met 600 miljard dollar aan huidige jaarlijkse uitgaven en een verwachte 1,4 biljoen dollar tegen 2020. Met zoveel economische invloed hebben de voorkeuren van millennials volledige sectoren verstoord. Leuk, maar de millennial is alweer op leeftijd.

Online marketing
Premium

Digitale omzet Unilever: +47% tot 2,5 miljard

De groei in e-commerce is de grootste drijver in de omzetontwikkeling van fabrikant Unilever. Via het digitale kanaal realiseert het concern nu 4,9 procent van de totale omzet.

E-commerce
Premium

Handpicked agencies neemt belang in Weekend

Creatief bureau Weekend fuseert met collega Departure en diens moederbedrijf verwerft een minderheidsbelang in Weekend.

Digital Agencies
Premium

MediaMarkt overweegt verkoop iBood

CECONOMY, het moederbedrijf van MediaMarkt en Saturn, overweegt om de Nederlandse koopjessite iBood te verkopen. Met die opmerking zet het de Europees werkende webshop in de etalage.

E-commerce

Paypal investeert 500 miljoen in beurskandidaat Uber

Paypal investeert 500 miljoen dollar in Uber. De bedrijven spreken de intentie uit samen een digitale portefeuille te zullen ontwikkelen.

Venture

Zo maak je een blauwdruk voor een design system

Hoe ‘maak’ je een design system? Een dergelijk systeem is de basis voor alle ontwikkeling van producten en marketingcommunicatiemiddelen. Onmisbaar voor een succesvol groeiende organisatie, dus. Het begin van een design system bestaat uit een blauwdruk met drie stappen.

Service Design