More stories

Europees mytaxi wordt FREE NOW

De Europese Uber-variant mytaxi, een product uit de stal van Daimler, voert komende zomer een naamsverandering door. Als onderdeel van de internationale strategische samenwerking met BMW gaat mytaxi FREE NOW heten.

Strategy

Speakap: Van idee in de supermarkt naar een wereldwijd communicatieplatform

Hoe kun je intern communiceren als je enige kanalen een bulletinboard en wat mail-slots in de pauzeruimte zijn? Deze vraag was de aanleiding voor het zelf ontwikkelen van Speakap. Inmiddels wordt er hard gewerkt aan het veroveren van de internationale markt van communicatieplatformen. Michel la Pierre van INFO gaat hierover in gesprek met Erwin van der Vlist en Patrick van der Mijl, medeoprichters van Speakap.

Strategy

Tesla zet stap richting concurrentie met Uber

Tesla werkt voert twee vernieuwingen door waardoor het in de toekomst kan gaan concurreren met Uber-taxi’s.

Tech

Accenture sluit Cloud-deal met Google

Accenture wordt grootgebruiker van Google Cloud Platform en richt zich met zijn dienstverlening daarmee op bedrijven uit Fortune 2000. Enterpriseklanten kunnen strategisch advies en bouwwerk gaan inhuren bij het bedrijf. Automatisch schakelen ze daar AI en Googles data management bij in.

Cloud

Column: Nep!

Het nieuws blijft nep, app installs zijn nep, zelfs webstatistieken zijn harstikke nep. En die video van Jennifer Lawrence met […]

Strategy

De juiste app-ontwikkelaar kiezen? Doorloop dan deze 5 stappen

De kans is groot dat er voor je app in het begin nog geen volledig team op fulltime basis nodig is. Maar hoe selecteer je nu een geschikte app-ontwikkelaar? Nederland kent honderden bedrijven die app-ontwikkeling aanbieden en voor nieuwkomers is het vaak moeilijk om daaruit een goede keuze te maken.

Mobile

‘Geen nieuwe CMO voor Unilever’

Fabrikant Unilever zou overwegen om na het vertrek van Keith Weed helemaal geen chief marketing officer meer aan te stellen.

Marketing

Waarom digitale projecten met open source veiliger zijn dan je denkt

Vaak worden bij digitale projecten open source componenten ingezet om sneller tot een resultaat te komen – en daar zijn goede redenen voor.

Strategy

Wordt de virtuele spraakassistent werkelijkheid?

De film Her laat het ideaalbeeld zien van waar voice naartoe zou kunnen gaan: een virtuele assistent die zich aanpast aan de gebruiker en proactief taken uitvoert. Hoever zijn we hiervan verwijderd en wat betekent het voor je als bedrijf?

Voice
Premium

Info.nl verandert naam in INFO

Een van Nederlands eerste internetbureaus Info.nl verandert zijn naam in INFO om zijn positionering te actualiseren.

Digital Agencies

De moderne CMO lanceert je merk naar hypergroei

Effectieve inzet van het mediabudget is net als de kerosine in een raket. Er moet voldoende exposure in de tank zitten om de maan te bereiken en weer terug. Dat wil uiteraard niet zeggen dat het bedrijf zoveel mogelijk in media moet investeren. De output moet worden gemaximaliseerd, niet de input. Dat is in essentie een hoofdtaak van de CMO.

Strategy

Naspers in Amsterdam naar de beurs

De Zuid-Afrikaanse tech-investeerder Naspers brengt zijn internationale activiteiten in Amsterdam naar de beurs. Het bedrijf wordt gewaardeerd op bijna honderd miljard euro. Daarmee wordt het Europa’s grootste beursgenoteerde internetbedrijf.

Venture

De digitale wereld van RTL/Videoland: Hoe een omnichannel-strategie succes moet brengen

RTL investeert naast de activiteiten op tv ook fors in het kijken op online platformen, zoals Videoland. De koers is glashelder: het verschil maken met verhalen voor Nederland die raken in hoofd en hart. Het luisteren naar de consument is hierbij nog belangrijker.

Strategy

Axel Springer overweegt bod moeder Marktplaats.nl

Marktplaats.nl komt binnenkort wellicht in Duitse handen als uitgeefconcern Axel Springer de financiering rond krijgt en de winnende bieder is.

Venture

Brands in control: over de pure noodzaak van een marketingtransformatie

Er woedt een felle concurrentiestrijd om de aandacht van de consument dankzij de mondialisering en het feit dat e-commerce laagdrempelig is. Daarbij komt dat tegenwoordig veel producten op elkaar lijken. Kijk bijvoorbeeld maar naar de telecom-business: aanbiedingen van de verschillende leveranciers lijken als twee druppels water op elkaar. In zo’n situatie zullen het merk en de mate van effectieve exposure ervan onder consumenten in toenemende mate bepalen wie er wint in zo’n markt en wie niet.

Strategy