‘Geen nieuwe CMO voor Unilever’
Fabrikant Unilever zou overwegen om na het vertrek van Keith Weed helemaal geen chief marketing officer meer aan te stellen.
Fabrikant Unilever zou overwegen om na het vertrek van Keith Weed helemaal geen chief marketing officer meer aan te stellen.
Vaak worden bij digitale projecten open source componenten ingezet om sneller tot een resultaat te komen – en daar zijn goede redenen voor.
De film Her laat het ideaalbeeld zien van waar voice naartoe zou kunnen gaan: een virtuele assistent die zich aanpast aan de gebruiker en proactief taken uitvoert. Hoever zijn we hiervan verwijderd en wat betekent het voor je als bedrijf?
Een van Nederlands eerste internetbureaus Info.nl verandert zijn naam in INFO om zijn positionering te actualiseren.
Effectieve inzet van het mediabudget is net als de kerosine in een raket. Er moet voldoende exposure in de tank zitten om de maan te bereiken en weer terug. Dat wil uiteraard niet zeggen dat het bedrijf zoveel mogelijk in media moet investeren. De output moet worden gemaximaliseerd, niet de input. Dat is in essentie een hoofdtaak van de CMO.
De Zuid-Afrikaanse tech-investeerder Naspers brengt zijn internationale activiteiten in Amsterdam naar de beurs. Het bedrijf wordt gewaardeerd op bijna honderd miljard euro. Daarmee wordt het Europa’s grootste beursgenoteerde internetbedrijf.
RTL investeert naast de activiteiten op tv ook fors in het kijken op online platformen, zoals Videoland. De koers is glashelder: het verschil maken met verhalen voor Nederland die raken in hoofd en hart. Het luisteren naar de consument is hierbij nog belangrijker.
Marktplaats.nl komt binnenkort wellicht in Duitse handen als uitgeefconcern Axel Springer de financiering rond krijgt en de winnende bieder is.
Er woedt een felle concurrentiestrijd om de aandacht van de consument dankzij de mondialisering en het feit dat e-commerce laagdrempelig is. Daarbij komt dat tegenwoordig veel producten op elkaar lijken. Kijk bijvoorbeeld maar naar de telecom-business: aanbiedingen van de verschillende leveranciers lijken als twee druppels water op elkaar. In zo’n situatie zullen het merk en de mate van effectieve exposure ervan onder consumenten in toenemende mate bepalen wie er wint in zo’n markt en wie niet.
Telecomorganisatie zijn om vele redenen enorm druk met de digitale transformatie van hun bedrijf en om hun product- dienstenaanbod en customer service hierop af te stemmen. Het behouden van een klantgerichte en holistische visie is een absolute must. Een goede realisatiestrategie is hierbij geen sinecure. Deze whitepaper biedt handvatten en praktische tips voor het ontwikkelen van een digitaletransformatie-strategie voor een moderne telecomorganisatie. Ook biedt deze whitepaper voor bedrijven buiten de telecombranche voldoende informatie om de digitale transformatie van hun bedrijf vorm te geven en te realiseren.
Lang niet alle ondernemingen slagen in hun missie van digitale transformatie, en eigenlijk steeds om dezelfde redenen: de neiging om plannen voor de lange termijn te maken en een organisatie die slecht met verandering overweg kan. Terwijl de succesfactoren van digitale transformatie juist het tegenovergestelde zijn: meebewegen met een flexibel draaiboek, in een bedrijfscultuur waarin verandering centraal staat.
Een recent rapport van Forrester Research, getiteld “The Sorry State of Digital Transformation in 2018” herinnert ons eraan dat digitale transformatie nog een lange weg te gaan heeft tot volledige volwassenheid. Aan CMO’s en Marketing Managers de taak om te investeren in de ontwikkeling van een digitale transformatie strategie. Dit eBook biedt handvatten en praktische tips voor het ontwikkelen en uitrollen van een effectieve digitaletransformatie-strategie.
Te midden van het thuisbezorggeweld van gevestigde supermarkten als Albert Heijn, Jumbo en online super Picnic meldde zich vorig jaar […]
In een IT-wereld die gedomineerd wordt door cloudreuzen moet softwareleverancier Portland zichzelf net als ieder ander IT-bedrijf heruitvinden. Oprichter en eigenaar George van Brugge probeert zijn klanten flexibeler te laten ondernemen en ze voor te bereiden op nieuwe technologische innovaties. Tegelijkertijd moeten hijzelf en zijn bedrijf zich anders positioneren.
Zoals bij elke nieuwe technologie is ook bij voice de grote vraag: wat kan ik ermee? Zitten mijn klanten hierop te wachten? Mis ik de boot als ik wacht met investeren of ga ik dan juist zelf ten onder?