More stories

De vier succesingrediënten van B2B-e-commerce

Succesvolle B2B-e-commerce bestaat uit vier pijlers: effectieve klantsegmentatie, differentiatie, heldere doelstellingen en de juiste mensen, processen & technologie. Wie dit op orde heeft, behoort tot de top van de online verkopers, aldus Forrester. Veel van mijn B2B-relaties zien dit als het fundament van hun online groei.

Strategy

Digitale wendbaarheid als KPI voor digitale transformatie

Vandaag de dag hebben consumenten weinig tot geen geduld, verwachten een optimale online klantervaring en gaan er min of meer van uit dat bedrijven digitaal volwassen zijn. Deze whitepaper beschrijft het Digital Agility model en biedt handvatten om de digitale wendbaarheid van je organisatie te verbeteren. Ook gaat deze whitepaper in op de strategieën die je kunt gebruiken om de volgende stap in de digitale transformatie van je bedrijf te zetten.

Digital Transformation

Topman bol.com: ‘We zijn nu platform first’

“We waren een netwerk maar we zijn nu een open platform”. Dit jaar staat bij bol.com in het teken van de transformatie naar een platform first-strategie.

Marketplaces

Amazing Amazon of good old Google?

Misschien moeten we stoppen met speculeren over wanneer Amazon naar Nederland komt, maar bedenken wát de invloed zal zijn van een eventuele entree van Amazon in Nederland. Want waar velen denken aan de gevolgen voor e-commercepartijen zoals bol.com en Coolblue, moet de impact op Google ook niet worden onderschat.

E-commerce platforms
Premium

Arnold Struik naar Artefact voor bouw consultingtak

Het Europees werkende marketingbureau Artefact stelt Arnold Struik aan om in de Benelux de consultingtak op te tuigen in deze te gaan leiden.

Digital Agencies

Wat het afgelopen ‘Holiday Season’ ons leert over online shopgedrag

Het ‘Holiday Season’ behoort traditiegetrouw tot de hoogtijdagen voor de e-commerce-sector. De kassa’s van de webwinkels hebben flink gerinkeld, maar wat zijn de lessen van het najaar?

Strategy

Zo werken digital bedrijven in Nederland: srprs.me

Srprs.me is als gek idee begonnen. “Wil jij voor mij een weekendje weg boeken?” vroeg de voormalig compagnon van Raymond Klompsma bij zijn vorige bedrijf. Zijn compagnon vertelde erbij dat hij geen informatie over bestemming en hotel wilde weten, want dat leek hem leuker. Raymond, ondernemer pur sang, zag hier gelijk een kans: verrassingsreizen.

Strategy

De vierde industriële revolutie: dataskills maken het verschil

Robots, AI, big data, kwantumcomputers, IoT, grootschalige 3D-printing: de vierde industriële revolutie schudt net als zijn drie voorgangers de wereld flink op. Met alle perspectieven en bezwaren van dien. Is het erg als de datageletterdheid zich onvoldoende ontwikkelt?

Data

Huub Vermeulen, bol.com: Klein blijven om te groeien

Waar moet je op letten als je daadwerkelijk opschaalt? Laurens van Nues zoekt het antwoord bij Huub Vermeulen, CEO van bol.com. Wat zijn zijn lessen van bijna twintig jaar bol.com? 

Marketplaces

De vijf veranderingen van Walt Disney: “It’s all about relationships, not transactions”

Een van de meest iconische merken wereldwijd, The Walt Disney Company, ziet zichzelf niet als e-commercebedrijf of zelfs als merk, maar als consumer commerce company. Dat vertelt Gunjan Bhow, Chief Digital Officer/Chief Product Officer, tijdens de Webwinkel Vakdagen. Pas als de drie elementen van retail (e-commerce, fysieke winkel en merk) samenkomen tot één organisatie, heb je volgens hem een kans om te overleven.

Customer Engagement

Best practices voor het stellen van prioriteiten voor je marketingorganisatie

Met hoge verwachtingen en verzoeken vanuit elke richting, is het cruciaal dat je jouw strategische doelen vastlegt en de doelstellingen voor je marketingteam bepaalt. Voor jou als Marketing Manager is het belangrijk om de juiste balans te vinden tussen snelle kortetermijnwinsten en strategische lange termijn initiatieven.

Marketing

Nieuwe CEO voor CECONOMY

De Duitser Jörn Werner wordt per 1 maart de nieuwe CEO van het moederbedrijf van MediaMarkt en Saturn, CECONOMY.

Retail

Hanneke Stegweg (iLost): ‘Op weg naar een wereldwijde database voor gevonden voorwerpen’

Per honderd hotelkamers worden per nacht één à twee voorwerpen vergeten. Een festival met 1000 bezoekers waar gedronken wordt, levert meer verloren spullen op dan eenzelfde festival zonder drank. Hanneke Stegweg, oprichter van iLost, heeft de cijfers zo paraat. Niet voor niets. Sinds 2013 werkt Stegweg aan haar droom om de Google van lost and found te worden.

Strategy
Premium

Greenhouse Group voegt labels samen in Greenhouse

Greenhouse Group voegt per 1 februari alle merken van zijn bureaus samen tot één nieuw label: Greenhouse.

Digital Agencies

Wat doen webwinkels met social media en influencers?

Facebook en Instagram zijn met afstand de populairste socialmediakanalen onder webwinkeliers. Dat blijkt uit onderzoek naar de e-commercemarketing-trends van 2019. Social media zetten ze vooral in voor engagement en voor de groei van het aantal webshopbezoekers. Webshops maken minder gebruik van influencers dan vooraf gedacht.

Social