More stories

Travel Bricks: zelf online rondreizen samenstellen

Het nieuwe Nederlandse reismerk Travel Bricks is gestart met een grootscheepse campagne op radio, tv en online. De OTA wil een one-stop-shop zijn voor reizigers en zet vooral in op de mogelijkheid zelf rondreizen samen te stellen, vertelt Jan-Rikke Mulder, COO van Travel Bricks.

Travel

‘Google test verkoop van reizen’

Google test hoe ze via de zoekresultaten vluchten en hotels los of als pakket kan verkopen in Duitsland en Engeland. Dit meldt Skift.

Travel

Eerste succesvolle exit voor Walvis Participaties

De eerste succesvolle exit van venture capital fonds Walvis Participaties is een feit: ticketdistributiesysteem Ingresso is voor een onbekend bedrag verkocht aan Accesso, een bedrijf dat toegangscontrolesystemen bouwt voor attractieparken.

Travel

‘Steeds meer extra’s boekbaar in apps van airlines’

Het aantal airlines dat betaalde opties aanbiedt in hun mobiele app, neemt toe. Dit zijn voor de hand liggende diensten zoals het reserveren van een stoel en het bijboeken van ruimbagage, maar ook het meenemen van een huisdier in de cabine kan soms mobiel worden geregeld.

Travel

Zo zet je je merk op de kaart met Instagram Stories

Hoewel het idee van Instagram Stories een regelrechte kopie is van Snapchat, zijn er wel verschillen tussen de twee, en vraagt Instagram Stories om een andere benadering. In deze blog lees je waarom Instagram Stories perfect geschikt is om opvallende content te creëren en hoe je je merk hiermee op de kaart zet.

Social

Marriott: in 3D een meeting plannen

Hotelketen Marriott International heeft een nieuwe mobiele virtual reality-technologie geïntroduceerd voor organisatoren van evenementen. De zogeheten VPViewer is ontwikkeld door het digitale bureau Zebra Design SD.

Travel

Laptopban leidt tot creativiteit bij Golfmaatschappijen

Het verbod op tablets en laptops in de cabine dat de VS heeft opgelegd aan tien luchthavens in het Midden-Oosten en Noord-Afrika heeft tot creatieve oplossingen geleid van de betrokken luchtvaartmaatschappijen.

Travel

ConversionMob splitst technologie af

Marketingbureau ConversionMob splitst zijn data-analyticsexpertise en -technologie af in een nieuw bedrijf, FasterIntel.com

Analytics

Booking.com: gesteggel om Turkse vergunning

Een Turkse rechtbank heeft de activiteiten van Booking.com tijdelijk verboden, omdat deze in strijd zouden zijn met de mededingingsregels. De zaak was aanhangig gemaakt door de branchevereniging van reisagenten in Turkije, TÜRSAB.

Travel

Roompot Vakanties lanceert progressive web app

Roompot Vakanties staat aan de vooravond van de lancering van een eigen progressive web app, onderzoekt de mogelijkheden van on-site personalisatie en is bezig met het verbeteren van de mobiele conversie. “We proberen het de gast zo makkelijk mogelijk te maken,” zegt e-commerce manager Wesley Koolen.

Travel

‘Hoteliers zijn niet bang voor Airbnb, onderschatten mobiel’

De grootste uitdaging voor hoteliers is het aantrekken van meer online boekingen. Het minst maken zij zich zorgen over de concurrentie van deelconcepten zoals Airbnb.

Travel

Skyscanner: metazoekmachines zijn logische distributiepartner van airlines

Metazoekmachines worden de etalage waar luchtvaartmaatschappijen hun tickets en extra’s gaan verkopen. Dat is althans de visie van Skyscanner op de toekomst van de distributie van vluchten.

Travel

TUI: minder ‘reclamebureau denken’, focus op klantbetrokkenheid

Nu TUI een eigen ‘digitaal hart’ heeft, is het in staat klanten beter te volgen en ze te betrekken bij organisatie. Dat vertelt Edwin Hof, verantwoordelijk voor de e-commerce en digitale marketing bij de reisorganisatie. “We hebben externe bureaus meer losgelaten en silo’s doorbroken. Klantbetrokkenheid en het genereren van user generated content spelen daardoor een steeds grotere rol.”

Customer Engagement

René Louter nieuwe directeur Emesa

Emesa begint met René Louter aan zijn derde directeur in iets meer dan twee jaar omdat Günther Vogelpoel de onderneming verlaat. Hij gaat naar mobiel intertainmentbedrijf Creative Group.

Travel

‘Technologie kan vliegen weer leuk maken’

Met het drukke zomerseizoen in zicht waarschuwt Schiphol voor lange rijen. Reizigers moeten drie uur van tevoren aanwezig zijn, is het advies. Professor Sicco Santema van de TU Delft vindt dat onbegrijpelijk. “Door de inzet van technologie kunnen de wachtrijen juist korter worden gemaakt.”

Travel