‘Hoteliers zijn niet bang voor Airbnb, onderschatten mobiel’
De grootste uitdaging voor hoteliers is het aantrekken van meer online boekingen. Het minst maken zij zich zorgen over de concurrentie van deelconcepten zoals Airbnb.
De grootste uitdaging voor hoteliers is het aantrekken van meer online boekingen. Het minst maken zij zich zorgen over de concurrentie van deelconcepten zoals Airbnb.
Metazoekmachines worden de etalage waar luchtvaartmaatschappijen hun tickets en extra’s gaan verkopen. Dat is althans de visie van Skyscanner op de toekomst van de distributie van vluchten.
Nu TUI een eigen ‘digitaal hart’ heeft, is het in staat klanten beter te volgen en ze te betrekken bij organisatie. Dat vertelt Edwin Hof, verantwoordelijk voor de e-commerce en digitale marketing bij de reisorganisatie. “We hebben externe bureaus meer losgelaten en silo’s doorbroken. Klantbetrokkenheid en het genereren van user generated content spelen daardoor een steeds grotere rol.”
Emesa begint met René Louter aan zijn derde directeur in iets meer dan twee jaar omdat Günther Vogelpoel de onderneming verlaat. Hij gaat naar mobiel intertainmentbedrijf Creative Group.
Met het drukke zomerseizoen in zicht waarschuwt Schiphol voor lange rijen. Reizigers moeten drie uur van tevoren aanwezig zijn, is het advies. Professor Sicco Santema van de TU Delft vindt dat onbegrijpelijk. “Door de inzet van technologie kunnen de wachtrijen juist korter worden gemaakt.”
Maar liefst 2,8 miljard mensen maken gebruik van sociale media, 37 procent van de wereldbevolking. Maar welke platforms moet je inzetten voor bepaalde doelgroepen? Tracx heeft dat voor je op een rij gezet, Facebook is ideaal voor het aanspreken van Millennials en Gen X, YouTube trekt meer mannen dan vrouwen vanaf 18 jaar en Instagram is meer een vrouwending.
Met ingang van het zomerseizoen op 26 maart a.s. deelt KLM geen papieren kranten meer uit in de economy class. Passagiers zijn daar aangewezen op de KLM Media App, waarin twintig titels worden aangeboden.
Recensiesites en social media zijn de belangrijkste bron die reizigers raadplegen wanneer ze een vakantie plannen. Hoe kun je als reismerk deze user-generated content in je voordeel gebruiken?
Wat doe je als het een jaar duurt voordat je A/B-test significant is? Als je zo weinig verkeer hebt dat testen nutteloos lijkt? Juist. Gewoon blijven optimaliseren! Elke website is geschikt voor conversie-optimalisatie. Ook als je weinig traffic hebt, zijn er optimalisatiekansen.
Vliegtickets.nl heeft drie maanden geleden WhatsApp als servicekanaal ingevoerd en evalueert deze pilot nu. Twintig procent van de klanten maakt gebruik van de messaging app om contact op te nemen en de responstijd is twee keer sneller dan via e-mail.
Zo’n drie jaar geleden richtte de ANWB een intern ‘UX Center’ op voor onderzoek. Het verving daarmee de gebruiksonderzoeken die door externe bureaus werden verricht. Waarom deed de organisatie dat? En wat levert zoiets op?
Google Flights’ invloed op de reisbranche is nog relatief beperkt. Dit blijkt uit onderzoek van OAG onder 2500 Amerikaanse reizigers, van wie slechts 10 procent hun zoektocht naar een vliegreis begint op Google Flights.
Als je je huis kunt verhuren als vakantieverblijf waarom dan niet de camper of caravan die het gros van het jaar toch niet wordt gebruikt? Dit is in een notendop het concept van de Nederlandse start-up Camptoo, vertelt medeoprichter Martijn Peeters.
Snapchat is het communicatiekanaal dat reisexperts het verwarrendst vinden. Dat blijkt uit de Travel Expert Index van Sabre, die maandelijks een panel van professionals uit de reisbranche prangende kwesties voorlegt.
TripAdvisor is van start gegaan met een chatbot op Facebook Messenger. Het recensieplatform geeft aanbevelingen voor restaurants, bezienswaardigheden, vluchten en hotels. Vooralsnog spreekt de bot alleen Engels.