More stories

Premium

‘5 procent van de Nederlanders solliciteert via Facebook, Instagram en Snapchat’

Vijf procent van de Nederlanders solliciteert wel eens via Facebook, Instagram en Snapchat. Meer dan de helft is op de hoogte van vacatures die op deze manier verspreid worden. Dit blijkt uit onderzoek van Pro Contact onder ruim 1000 Nederlanders.

Recruitment

Wat de concurrentiestrijd tussen Onefit en ClassPass ons leert over klantloyaliteit

Onefit wordt wel een ‘Netflix’ voor sportscholen genoemd en is ondertussen een begrip in de (Amsterdamse) fitnesswereld. De Amerikaanse equivalent ClassPass betrad in April de Nederlandse markt op agressieve wijze. Zo lanceerde ze met succes in precies dezelfde steden en bij grotendeels dezelfde sportscholen als Onefit. Wat betekent dat voor klantloyaliteit?

Customer Loyalty

De AVG verbiedt helemaal niet dat je fraudemeldingen verzamelt

De Fraudehelpdesk moet stoppen met het op grote schaal verzamelen van voorbeelden van phishing en andere vormen van fraude. Dat meldde de NOS onlangs. Elk doorgestuurd phishing-mailtje kan immers informatie over verdachten bevatten, en die mag je niet zomaar bij elkaar rapen, hoe nobel je doel daarbij ook is. Maar dat ze moeten stoppen, is natuurlijk te kort door de bocht.

AVG

2,1 miljoen Switch-consoles verkocht

Nintendo heeft in het afgelopen kwartaal 2,1 miljoen Switch spelcomputers verkocht. Dat zijn er 13,2 procent meer dan vorig jaar.

Venture

Vijftien miljoen dollar groeigeld voor Harver

De maker van recruitmentsoftware Harver uit Amsterdam haalt vijftien miljoen dollar groeigeld op bij de Amerikaanse investeerder Insight Partners.

Recruitment

Onzekere markt dempt smartphoneverkopen Samsung

De koers van het aandeel Samsung daalde vanochtend fors nadat het bedrijf zijn kwartaalcijfers in Zuid Korea presenteerde. Die waren zoals verwacht niet best. De winst is het afgelopen kwartaal 56 procent gedaald als gevolg van de slechte markt voor geheugenchips.

Venture

iPhone verkoop blijft dalen

Apple presteerde afgelopen kwartaal amper 1 procent beter dan een jaar geleden. De omzet kwam uit op 53,8 miljard dollar, […]

Venture

SoftBank investeert 2 miljard dollar in Grab Indonesië

SoftBank investeert nog eens 2 miljard dollar extra in Grab, de Uber van Zuidoost Azie, maar dan voor de activiteiten in Indonesië in de komende vijf jaar.

Venture

Emily Jacometti (Flavour): ‘We gaan met gamification voor maatschappelijke impact’

Tien jaar lang werkte Flavour met succes in opdracht van commerciële klanten. In 2017 werd de strategie van het bedrijf dat gamification inzet voor gedragsverandering radicaal omgegooid. ‘We vonden dat onze impact te beperkt was. De opdrachten voor klanten waren gaaf, maar vervolgens gooi je het als het ware over de schutting en ga je weer met een totaal ander onderwerp aan de slag. Dat is beperkt en ik vind het ook qua technologie niet duurzaam. Zodoende hebben we onze strategie omgegooid. Nu maken we iets en zorgen zelf dat dat breder toegankelijk wordt’, aldus CEO en medeoprichter Emily Jacometti bij Top Names.

Strategy

Proximus: meer gezinnen convergent

De Proximus Groep sluit het tweede kwartaal af met een aanhoudende klantengroei. Er kwamen 6000 vaste internetklanten bij, 5000 tv […]

Venture

Joost Romeijn investeert 5 miljoen in Vakanties.nl

Sunweb-oprichter Joost Romeijn investeert vijf miljoen euro in Vakanties.nl, de Rotterdamse online reisagent die hij eind 2017 oprichtte met Judith Eyck.

Travel

UberEats spreekt met Europese supermarkten over bezorging

Uber is in gesprek met verscheidene grote supermarktketens in Europa om hen te koppelen met bezorgdienst UberEats.

Venture

Jitse Groen blijft CEO van Just Eat Takeaway.com

Aandeelhouders van Just Eat krijgen de meerderheid van de aandelen als de Britse maaltijdbezorger Takeaway samengaan. Dat blijkt uit een toelichting die vanochtend is gepucbliceerd. Aandeelhouders van Takeaway krijgen 47,5 procent van de aandelen.

Venture

Eindelijk goedkeuring voor fusie T-Mobile en Sprint

De Amerikaanse autoriteiten hebben vrijdag ingestemd met de fusie van Sprint en T-Mobile VS na vijftien maanden onderhandelen. De fusie […]

Mobile

Gebruik van Twitter intensiveert

De intensiteit van Twitter is in twee jaar niet zo hoog geweest als in het tweede kwartaal van dit jaar. Het bedrijf zegt dat het de vruchten plukt van focus op kwaliteit: minder spam en trollen en meer verwijzingen naar vermoedelijk interessante tweets voor gebruikers.

Venture