’91 miljoen nachten geboekt bij Airbnb’
Airbnb zou in het eerste kwartaal van het jaar 9,4 miljard dollar aan boekingen hebben verwerkt, zo melden bronnen aan Reuters. Het bedrijf geeft zelf geen cijfers vrij.
Airbnb zou in het eerste kwartaal van het jaar 9,4 miljard dollar aan boekingen hebben verwerkt, zo melden bronnen aan Reuters. Het bedrijf geeft zelf geen cijfers vrij.
Nadine Klokke (1976) geeft vanaf 1 oktober als CEO leiding aan Knab en Aegon Bank die per die datum op één locatie verdergaan onder de naam Knab.
Apple verschaft naar eigen zeggen werk aan 2,4 miljoen Amerikanen. Zelf heeft het bedrijf 90.000 Amerikanen op de loonlijst staan. Tegen 2023 zijn dat er nog eens 20.000 meer. In Seattle worden op korte termijn 2000 nieuwe werknemers gevestigd.
Hoe werd een restaurant in Amsterdam in één klap een wereldhype? Volgens Ron Simpson (creatief ondernemer & oprichter The Avocado Show) past een goed idee op een bierviltje. Wat is de succesformule achter The Avocado Show? ‘Ons idee ging viral bij het posten van de eerste simpele foto waarop ons restaurant te zien was. Een goed idee heeft niet altijd goede content nodig: als het duidelijk is en een doelgroep aanspreekt, werkt het. In ons geval was het ‘Vrienden in Amsterdam openen avocado restaurant’ en boem, daar gingen we! We hebben 100 landen de headlines gehaald met ons idee: we waren wereldnieuws. Het hield niet op!’
Alibaba merkt nog maar weinig van de handelsoorlog tussen China en de VS. De omzet over het tweede kwartaal steeg 42 procent naar omgerekend 16,7 miljard dollar. De aangepaste EBITDA steeg naar 5,9 miljard, 25 procent meer dan een jaar terug. De winst eindigde op ruim 3 miljard dollar.
WeWork, aanbieder van co-working kantoorruimten voor startups, leed in de eerste zes maanden van het jaar een verlies van 900 miljoen dollar op een omzet van 1,5 miljard. Dat blijkt uit het prospecus voor de aanstaande beursgang.
Peak Capital start een vierde fonds van 66 miljoen euro. Met dit fonds worden twintig investeringen beoogd in snelgroeiende Europese marktplaats-, platform- en SaaS-bedrijven.
Het Chinese Tencent, het bedrijf achter WeChat en Weixin, meldt woensdag beter dan verwachte kwartaalcijfers als gevolg van gestegen inkomsten uit mobiele games en advertenties.
Eigen frustratie is een mooie drijfveer voor de start van een bedrijf. Rochdi Darrazi begon in 2008 zijn hoofdhaar te verliezen. Zijn zoektocht naar een geschikte scheermes leverde veel frustratie op. De mesjes op de markt bleken ongeschikt voor rondingen en liepen snel vol wanneer er te veel haren geschoren moesten worden. Ruim tien jaar verder verkoopt Rochdi Darrazi onder de naam Boldking zijn eigen scheermes. En wil het bedrijf invulling geven aan de twintig minuten die iedere Europese man dagelijks in de badkamer doorbrengt.
Het Europese langeafstand OV-bedrijf Flixbus sluit tegen de afspraken in de deuren van de onlangs overgenomen concurrent Eurolines. Het gaat om de kantoren Amsterdam Duivendrecht, Rotterdam en Den Haag. De medewerkers van Eurolines Nederland voelen zich gebruikt, meldt FNV.
23 banensites waaronder Best Jobs Online, Intermedia en Jobindex, hebben volgens Reuters een klacht gedeponeerd bij Eurocommissaris Margretha Vestager over Google. Zij willen dat de internetgigant tijdelijk stopt met zijn banenzoekmachine Google for Job omdat er sprake zou zijn van oneerlijke concurrentie.
Het sociale netwerk Tumblr is door telecombedrijf Verizon verkocht aan Automattic, het moederbedrijf van contentplatform WordPress. Het was ooit de grootste miskoop van Yahoo, dat er 1,1 miljard dollar voor neertelde.
De Trump administratie wil dat er meer controle komt op sociale media en wil dat overheidsinstanties als FCC en FTC toezicht gaan houden. Bij de regering van Trump bestaat de indruk dat bedrijven als Twitter en Facebook conservatieve geluiden onderdrukken.
Chipfabrikant Broadcom heeft een belangrijk deel van het antivirusbedrijf Symantec overgenomen voor 10,7 miljard dollar. De consumentendivisie beter bekend als Norton Lifelock blijft in handen van Symantec.
Tonny Loorbach maakt er een sport van om online (marketing)bedrijven groot te maken. Hoe doet hij dat? Loorbach: ‘Een website is geen visitekaartje, maar een marketingmiddel. De meeste website-eigenaren hebben moeite met het maken van een connectie met de bezoeker. Ze vinden het lastig om aan te geven wie ze zijn – en nog belangrijker – wat ze doen. Ondernemers houden de boodschap vaak zo breed mogelijk, om niemand kwijt te raken. Als je tegen iedereen praat, praat je juist tegen niemand.’