More stories

John Meulemans vertrekt bij Endeavour

Strategy Director John Meulemans vertrekt bij digitaal marketingbureau Endeavour. Hij zoekt nieuwe uitdaging in het opkomende domein dat influencermarketing en kunstmatige intelligentie combineert.

Digital Agencies

Digital Heroes verder onder onder naam OrangeValley

Digital Heroes gaat per 1 maart verder onder onder naam OrangeValley. Digital Heroes is al sinds 2023 onderdeel van OrangeValley Group en richt zich op het leveren van resultaatgerichte mediacampagnes met behulp van geavanceerde data-analyse.

Digital Agencies

Nieuwe directeur Publicis Nederland

Isabelle Dacz wordt per 1 april de nieuwe CEO van Publicis Groupe Nederland. Jacco ter Schegget verlaat de groep.

Digital Agencies

Bureau Positive koopt TikTok-specialist DUNKD

Positive, het digitale en creatieve contentbureau van Candid Group, neemt TikTok- en videospecialist DUNKD over.

Digital Agencies

Volgende overname United Playgrounds: Fitzroy

Bureaugroep United Playgrounds koopt het strategisch creatieve bureau Fitzroy. Het is de zevende overname in krap twee jaar tijd.

Digital Agencies

Mediaplus Netherlands nieuw branding-mediabureau vanHaren

Mediaplus Netherlands gaat aan de slag voor schoenenretailer vanHaren. De Deichmann groep, waar vanHaren onderdeel van is, koos voor Mediaplus Netherlands na een uitvoerig pitchtraject in verschillende landen.

Digital Agencies

WPP ‘toont’ AI-strategie

Media- en marketinggroep WPP uit Londen wil jaarlijks 250 miljoen euro investeren in nieuwe technologie, waaronder kunstmatige intelligentie.

Digital Agencies

Gemiddeld uurtarief agencies met 5-80 fte groeit met 7,3 procent

Het uurtarief van (digitale) agencies met vijf tot 80 fte lag in 2023 gemiddeld 7,3 procent hoger dan in 2022. Dit komt doordat marktontwikkelingen zoals inflatie en tekort aan personeel de omzetdoelstellingen en begroting van agencies beïnvloeden. Die invloed werkt door in de tariefstelling. Daarnaast bepalen bureaus hun tarieven ook op basis van de indexatie, concurrentie en de waarde die ze leveren, zo blijkt uit recent onderzoek van Simplicate onder bijna vijfhonderd bureaus in Nederland.

Digital Agencies

Happy Horizon lanceert AI-label AInablers

Bureaugroep Happy Horizon opent het label AInablers om daarin specialistische AI-kennis naar de markt te brengen.

Digital Agencies

WeDigital met AI-tool die social-strategieën genereert

Social-agency WeDigital brengt een AI-tool uit die bedrijven in staat stelt om een socialmediastrategie te genereren binnen een kwartier.

Digital Agencies

‘Productiviteit digitale bureaus blijft achter’

De winstmarges van digitale bureaus staan onder druk. 92 procent van de digital agencies, creative agencies en online marketingbureaus is in 2024 meer bezig met hun financiële resultaten dan vorig jaar. Ze kijken vooral naar manieren om hun kosten te verminderen en efficiënter te werken., zo blijkt uit onderzoek van Simplicate onder 500 bedrijven.

Digital Agencies

Barry Loekenbach start bij The Reference

Barry Loekenbach, met meer dan twintig jaar ervaring in sales, marketing, en business process management, zal het sales team van The Reference versterken.

Digital Agencies

Hammerfest neemt (noodgedwongen) nieuwe naam: Home

Het missiegedreven social-first bureau Hammerfest heet vanaf vandaag Home. De eigenaren nemen afstand van de oude naam, omdat blijkt dat een neonazistische organisatie deze ook gebruikt.

Digital Agencies

[Agency Talk] ‘Bureaus krijgen meer, betere sollicitanten’

“Ja, de zoektocht naar talent is er nog steeds, maar er komen meer kwalitatieve open sollicitaties binnen.” Nienke van Heusden, van bureau Kaliber, kijkt in Emerce Agency Talk naar ontwikkelingen op de arbeidsmarkt.

Digital Agencies

Contentbureau R&Z sluit zich aan bij Only creative entrepreneurs

Only creative entrepreneurs breidt verder uit met de toevoeging van het Nijmeegse contentbureau R&Z Content Makers. Het bureau is gespecialiseerd in copywriting, bedrijfsjournalistiek en het produceren van podcasts.

Digital Agencies