De Digital Services Act, TikTok en de bescherming van kinderen
Ook voor de veiligheid van kinderen op sociale media, apps en het internet in het algemeen geldt: wacht niet af, maar ga aan de slag binnen je organisatie.
Ook voor de veiligheid van kinderen op sociale media, apps en het internet in het algemeen geldt: wacht niet af, maar ga aan de slag binnen je organisatie.
Je zou verwachten dat na de publicatie van het populaire onderzoeksrapport over inclusieve advertentiepraktijken op YouTube, adverteerders massaal waren overgestapt op
We zijn doorgeschoten in de angst voor reclame naast ongepaste content. Omdat we te voorzichtig zijn wordt er te veel uitgesloten.
De context waarin advertenties worden getoond is belangrijk en de effecten verschillen per generatie. Ongeschikte context heeft bij Gen-Z een groot effect.
Uit onderzoek blijkt dat consumenten minder en goedkoper inkopen doen en zich laten inspireren op YouTube tijdens dit hoogseizoen voor veel retailers.
Adverteren zonder je merk te beschadigen was al een flinke opgave. Maar in tijden van oorlog is 'brand-suitable' adverteren nog lastiger. Wat kun je doen?
Maatschappelijk verantwoord merk? Een advertentiestrategie hoort daarbij. Dus: bewust en 'brand-safe' adverteren, naast content die bij je waardes past.
De nachtmerrie: je advertentie bij videos die volstrekt de verkeerde waardes uitdragen. Op YouTube is de trend om te kiezen waar je juist wél wordt getoond.
Het Amerikaanse techbedrijf Channel Factory opent vandaag zijn deuren in Nederland. Het luistert naar content op YouTube om te bepalen of een commercal er wel of niet bij past....