More artikelen

Breedband in de VS in meerderheid

Amerikaanse Internetters met een breedbandverbinding hebben in januari meer tijd online doorgebracht dan internetters met een inbelverbinding. Het is voor het eerst dat breedbandgebruikers in de VS op dat punt in de meerderheid zijn.

Fusie Jupiter en NetRatings van de baan

update Onderzoeksbureaus Jupiter Media Metrix en NetRatings hebben hun fusie afgeblazen. De Amerikaanse overheid heeft bedenkingen bij de samenwerking. NetRatings, waarin VNU een meerderheidsbelang heeft, kondigde na de bekendmaking meteen aan dat het vijftien procent van het personeel gaat ontslaan.

Verschillende cijfers over vakantiebestedingen

Uitgaven tijdens het afgelopen vakantieseizoen in de Verenigde Staten stegen met vijftien procent. In totaal werd er in de voorbije weken voor 13,8 miljard dollar uitgegeven, aldus het onderzoek eSpending van ondermeer Nielsen//NetRatings. Onderzoeksgroep Pew komt echter tot aanmerkelijk meer groei, maar minder omzet.

Omzetdaling van 23 procent bij online reisbureaus

Amerikaanse reissites hebben in de maand september 23 procent minder omzet geboekt, maar de totale online bestedingen zijn niet sterk gedaald. Dit zeggen onderzoeksbureaus Nielsen//NetRatings en Harris Interactive . De malaise in de luchtvaartsector begint ook effect te hebben op de aanbieders van internettoegang in de lucht, ook daar vallen ontslagen.

Internetpopulatie groeit nog steeds

Het actieve internetgebruik is in Nederland de afgelopen zes maanden met 6,5 procent gestegen. Ruim 5,2 miljoen Nederlanders hebben in september vanuit huis actief het internet gebruikt. Dit blijkt uit cijfers van Nielsen//NetRatings.

Doorklikratio in tien maanden gehalveerd

Een banner waarop wordt geklikt, begint iets bijzonders te worden. De doorklikratio van topbanners op het Nederlandse deel van het internet is binnen een jaar tijd gehalveerd. Dat blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau Nielsen//NetRatings.

Lycos scoort hoog onder Europese internetters

Het Lycos Netwerk trekt in Europa de meeste bezoekers. In de maand mei haalde het bedrijf een bereik van 27.1 procent, en dat is iets meer dan de nummers twee en drie, MSN (21.9%) en Yahoo (21.2%). De cijfers zijn van de maand mei en komen van Nielsen Netratings. Lycos scoort in de afzonderlijke landen overigens nauwelijks nummer één-plaatsen.

Online advertising in VS domein traditionele adverteerders

Traditionele bedrijven zijn voor het eerst in de meerderheid als adverteerders op internet. Dit blijkt uit de top 100 van grootste online adverteerder in de Verenigde Staten, een rangschikking van Nielsen//NetRatings . Het onderzoeksbureau spreekt van "een aardverschuiving".

Trendbox: Aantal internetgebruikers groeit niet meer

Het internetgebruik in Nederland is de afgelopen drie maanden gestabiliseerd. De groei is eruit, zowel wat het aantal mensen online betreft , als het aantal keren dat ze online gaan. Dat concludeert onderzoeksbureau Trendbox . Uit cijfers van Nielsen//NetRatings blijkt ook dat het gebruik procentueel stabiliseert, maar het aantal internetters neemt volgens dit onderzoeksbureau nog wel toe.

Nielsen//NetRatings meet unieke bezoekers en pageviews Nederlands websites

Nielsen//NetRatings meet in Nederland het succes van webdomeinen tot in detail door. Van de meest bezochte sites publiceert het onderzoeksbureau het aantal unieke bezoekers, het bereik, het aantal pageviews, het aantal bezoeken per unieke bezoeker en de tijd van het totale bezoek. Van de nieuws- en informatie-sites wordt in Nederland Omroep.nl het meest bezocht.

VNU koopt ACNielsen en overweegt verkoop Startpagina en Ilse

UPDATE: VNU koopt voor 2,3 miljard dollar marktonderzoeksbureau ACNielsen . Om de aankoop te financieren wil VNU de afdelingen Consumenteninformatie en Educatieve Informatie in de etalage zetten. In dat geval worden ook Ilse, Startpagina.nl en Vrouwonlijn verkocht, bevestigt woordvoerder Maarten Schikker van VNU. Met de overname van AC Nielsen wordt VNU de grootste leverancier van marketinginformatie ter wereld.

Streaming media populair op werkplek

Streaming media zorgt evenals televisie voor 'prime time', zo blijkt uit onderzoek van Nielsen NetRatings. Het onderzoeksbureau constateerde dat gebruikers van streaming media met name vrijdag en zaterdag veelvuldig kijken en luisteren naar programma's op internet. In de Verenigde Staten maakt de helft van de mensen die op het werk internetten al gebruik van streaming media.

NOS gaat continue surfgedrag meten

NOS Kijk- en Luisteronderzoek (KLO) heeft namens de STER en de publieke omroep een contract gesloten voor het meten van surfgedrag op het Internet. De NOS is hiervoor een verband aangegaan met ACNielsen eRatings.com en hun Nielsen// Netratings service.