More stories

Apple Siri en Google Assistent even populair

De spraakassistenten van Apple en Google zijn qua gebruik even populair. In de aankoopintenties scoort vooral de Google Home erg hoog, zo blijkt uit onderzoek van Microsoft.

Voice

Chatbot beantwoordt historische vragen aan virtuele Vader des vaderlands

Op zijn geboortedag, 24 april, komt Willem de Zwijger virtueel tot leven dankzij een educatieve chatbot. Makers Helpr en ThiemeMeulenhoff […]

Innovatie
Premium

Saeed Younesi (REXai): ‘We realiseren zelflerende webwinkels’

Ieder mens is anders. Dus waarom zou je ze online dan hetzelfde laten zien? REXai bouwt artificial intelligence technologie die aan e-commerce websites gekoppeld kan worden, waardoor de websites zelflerend worden. ‘Wij proberen de dingen die niet relevant voor jou zijn als klant, niet te laten zien. We leren van wat je online doet en daarmee willen we een plezieriger web- en winkel ervaring creëren. We doen waar Amazon ook heel goed in is: luisteren, leren en daarop inspelen door relevantere dingen aan je te tonen”, aldus oprichter Saeed Younesi bij Top Names.

Artificial Intelligence
Premium

Artificial Intelligence in hotellerie in opkomst

Meer dan vier op de tien hotels hebben een chatbot waar AI-technologie achter zit. Dit blijkt uit onderzoek van hi Inc Marketing.

Artificial Intelligence
Premium

AI verantwoord ontwikkelen? Daar is nu een keurmerk voor

Om te zorgen dat robots en op AI gebaseerde producten op een verantwoorde manier worden ontwikkeld en ingezet, werken de Foundation for Responsible Robotics (FRR) en Deloitte aan het  FRR Quality Mark for Robotics & Artificial Intelligence.

Artificial Intelligence
Premium

UvA benoemt tweede universiteitshoogleraar kunstmatige intelligentie

De Universiteit van Amsterdam benoemt Ivana Išgum per 1 september 2019 tot nieuwe universiteitshoogleraar op de leerstoel AI and Medical Imaging. Išgum is, na de recent benoemde universiteitshoogleraar Maarten de Rijke, de tweede van vier nieuw te benoemen universiteitshoogleraren die zich gaan richten op de interdisciplinaire benadering van kunstmatige intelligentie en haar impact.

Artificial Intelligence
Premium

Travel Tomorrow MeetUp: onbewust maakt bemind

Conversie is in feite het menselijk brein ervan overtuigen een reis bij je te boeken. Dat klinkt rechttoe, rechtaan, maar de mens neemt koopbeslissingen onbewust. Hoe kun je daar als reisbedrijf je voordeel mee doen?

Customer Experience

Tesla zet stap richting concurrentie met Uber

Tesla werkt voert twee vernieuwingen door waardoor het in de toekomst kan gaan concurreren met Uber-taxi’s.

Tech

Hoe onderscheid je je in e-commerce dat wordt gedomineerd door algoritmes?

Hoe onderscheid je je nog als de marketing, verkoop en afhandeling slim en geoptimaliseerd door een advertisingplatform wordt gedaan? Marketplaces, voice en AI zijn de drie grootste e-commerce advertisingtrends van 2019. Ze hebben niet alleen grote invloed op het adverteren, maar ook op de rol van de marketeer en op het verdienmodel erachter. 

Online advertising

Hoe creëren we een rooskleurige AI-toekomst?

Wat is AI nou eigenlijk? Wat kunnen we met AI, maar wat zouden we er ook vooral niet mee moeten […]

SxSW

Accenture sluit Cloud-deal met Google

Accenture wordt grootgebruiker van Google Cloud Platform en richt zich met zijn dienstverlening daarmee op bedrijven uit Fortune 2000. Enterpriseklanten kunnen strategisch advies en bouwwerk gaan inhuren bij het bedrijf. Automatisch schakelen ze daar AI en Googles data management bij in.

Cloud
Premium

EU presenteert ethische richtsnoeren voor kunstmatige intelligentie

De Europese Commissie heeft volgende stappen gezet voor het scheppen van vertrouwen in kunstmatige intelligentie. Een deskundigengroep ‘op hoog niveau’ heeft naar eigen zeggen essentiële vereisten opgezet. Geen wetgeving, maar vrijblijvende richtlijnen.

Artificial Intelligence

Column: Nep!

Het nieuws blijft nep, app installs zijn nep, zelfs webstatistieken zijn harstikke nep. En die video van Jennifer Lawrence met […]

Strategy

AI: Alle hotelreserveringen van Postillion worden gedaan door ‘Michiel’

Wat als je als hotelgroep maandelijks tienduizend e-mails moet beantwoorden? Snel, foutloos en liefst inspelend op alle commerciële kansen die daar in zitten? Daar waar zeventien medewerkers zich hier op stuk beten, is de gehele afhandeling nu in handen van één man. En hij doet dat vlekkeloos. Maak kennis met Michiel, de AI-reserveringsmedewerker van Postillion hotels.    

Customer Service
Premium

Open de ‘black box’ van AI met GlassBox: een toolkit voor transparantie in articifial intelligence

AI-modellen kunnen zo complex worden dat we de uitkomsten niet meer begrijpen. Dit ondermijnt het vertrouwen van zowel bedrijven als klanten. Daarom introduceert Deloitte GlassBox: een toolkit waarmee je kunt kijken in de spreekwoordelijke ‘black box’ van op AI gebaseerde algoritmen.

Artificial Intelligence