More stories

Waarom AI een einde maakt aan de self-hosted webshop

De voorhoede van de ontwikkeling van artificial intelligence in online retail is het domein van de grote spelers zoals Amazon, Alibaba en eBay. Zij hebben het geld, de teams en de data om hier grote stappen in te zetten – en doen dat ook. Wat betekent dit voor de positie van middelgrote en kleine, nu vaak nog zelfstandige webwinkels?

Artificial Intelligence

Restauranthouder kan flink verdienen door met AI voedselverspilling te meten

Naar schatting komt een derde van het eten dat we produceren niet op het bord. Wereldwijd zou 1,3 miljard ton voedsel verspild worden. In Nederland alleen komt 700 miljoen kilo eetbaar voedsel in de vuilnisbak terecht. Zijn die hoeveelheden niet wat preciezer te meten?

Food
Premium

AI in de reisbranche: twee derde gelooft er heilig in

Artificial intelligence gaat volgens 65 procent van de reisprofessionals voor een revolutie in de reisbranche zorgen. Het grootste voordeel wordt uit operationele efficiency gehaald. Dit blijkt uit onderzoek van Eye for Travel.

Artificial Intelligence

Slimme chatbots in lesmethodes ThiemeMeulenhoff

Uitgever ThiemeMeulenhoff gaat chatbottechnologie toevoegen aan haar digitale lesmethodes. De uitgever maakte op onderwijsbeurs NOT de samenwerking bekend met Helpr, […]

Innovatie
Premium

Hopper komt naar Europa; samenwerking met Lufthansa

De Lufthansa Group investeert miljoenen dollars in een samenwerking met Hopper, de Canadese app die vliegticket- en hotelprijzen voorspelt. De innovatietak van de Duitse luchtvaartgroep gaat samen met Hopper onderzoek doen naar artificial intelligence.

Artificial Intelligence

Billie van bol.com doet 45% klantcontact

De virtuele assistent Billie op de klantenservice van bol.com ontvangt bijna de helft van alle klantcontacten bij het winkelcentrum. Hij handelt zeventig procent van de vragen met succes af.

Customer Service
Premium

Wat is Machine Learning as a Service en hoe helpt het je bedrijf?

Het concept van machine learning heeft als doel computers te laten leren zoals mensen dat doen. Sinds het begin, zo’n 50 jaar geleden, is deze technologie geëvolueerd, waardoor we nu betere, verfijnde manieren hebben om bruikbare patronen in grote hoeveelheden data te vinden. Dit wordt bereikt door een algoritme toe te passen dat ‘if-then’-redeneringen uitsluit en verfijnt en specificeert. Het geeft meer gedetailleerde resultaten, zodat de reikwijdte van de bevindingen groter wordt en er meer mogelijke uitkomsten worden gecreëerd.

Artificial Intelligence

Hoe bouw je een succesvolle chatbot?

De chatbot wordt volwassen en dat biedt mogelijkheden. Er zijn twee belangrijke voorwaarden voor succes: ten eerste ervoor zorgen dat de chatbot toegang heeft tot de juiste informatie en ten tweede inspelen op de sociale bedrading van de gebruiker. Hoe doe je dat?

Singularity
Premium

Nationaal Politielab Artificial Intelligence (AI) geopend

Bij de Universiteit Utrecht is woensdag het Nationaal Politielab Artificial Intelligence (AI) geopend. Via dit lab gaan zeven promovendi onderzoek doen naar hoe kunstmatige intelligentie het politiewerk kan ondersteunen.

Artificial Intelligence
Premium

Zo zet je de eerste stappen richting echte data driven commerce

Vaak wordt gezegd: met data los je marketingproblemen op. Maar met welke data? En welke problemen los je eerst op en welke daarna? Dus: hoe zet je de eerste stappen richting een data driven commerce organisatie?

Artificial Intelligence

Hoe AI de zorgsector transformeert

De zorgsector kent veel innovatieve bots en kunstmatige intelligentie infiltreert de geneeskunde. Hoe ziet het ziekenhuis van de toekomst eruit en wat doet AI in de geneeskunde in ontwikkelingslanden? 

E-health

Vijf tips die het succes van de recruiter bepalen in 2019

Door de jaren heen betreden steeds meer technologische innovaties het Recruiter/HR Tech-domein. Om de candidate- en hiring manager experience te waarborgen, moeten deze zogenaamde digital touchpoints in lijn zijn met de human touchpoints van een recruiter. Met deze vijf waardevolle tips kun je het verschil maken in een wereld vol digitale touchpoints.

Recruitment

Is groei van luchtvaartmaatschappijen afhankelijk van mobiele en slimme technologie?

Aangezien het aantal passagiers de komende twintig jaar zal verdubbelen, zal de luchtvaartindustrie moeten blijven voldoen aan de eisen van een steeds meer verbonden en technisch onderlegde reiziger. Dit zijn de digitale prioriteiten voor luchtvaartmaatschappijen in 2019.

Customer Experience

Hoe de chatbot de beauty-industrie een make-over geeft

Vrijwel elke belangrijke sector maakt gebruik van de vele en nog altijd groeiende voordelen van chatbot-technologie. Het idee is simpel: 24/7 in op een persoonlijke manier in contact staan met doelgroepen. De beauty-industrie is één van de koplopers. Hoe gebruiken zij voice? 

Customer Experience
Premium

AI-onderzoekers ontvangen 750.000 euro voor ontwikkeling chatbots

Een project voor het ontwikkelen van betere chatbots, met onderzoekers van onder andere de Radboud Universiteit, ontvangt een subsidie van 750.000 euro van NWO. Het team, met onder meer communicatiewetenschapper Tibor Bosse en filosoof-psycholoog Pim Haselager, wil met deze chatbots ‘gezond gedrag’ stimuleren.

Artificial Intelligence