Adobe koopt social engagement platform
Adobe heeft Livefyre overgenomen, een social engagement platform, waarmee merken op Twitter of Instagram kunnen onderzoeken wat er over hen wordt gezegd.
Adobe heeft Livefyre overgenomen, een social engagement platform, waarmee merken op Twitter of Instagram kunnen onderzoeken wat er over hen wordt gezegd.
Mediamonitoring tool OBI4wan uit Zaandam gaat gebruik maken van de Gnip Engagement API, waarmee merken inzicht kunnen krijgen in het werkelijke bereik en engagement van hun tweets.
Big Data kan uitsluitend vruchten afwerpen als de huidige wet- en regelgeving wordt versterkt om fundamentele rechten en vrijheden te waarborgen. Dat stelt de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid in een nieuw rapport.
Nederlandse websites mogen adblockers zonder voorafgaande toestemming detecteren. Dat zegt de Autoriteit Consument en Markt (ACM) tegen RTL Z.
Sentimentanalyse van online monitoringstools zoals Coosto en OBI4wan staat nog in de kinderschoenen. Hoe komt dat en waarom is dat zonde? In 2 delen onderzoek ik de mogelijkheden van sentimentanalyse, de kansen die er liggen voor marketing automation en de schokkende onwelwillendheid van het gros der monitoringstools om zaken te verbeteren op dit vlak. Maar nu eerst: deel 1, waarin we aan de slag gaan met een actueel praktijkvoorbeeld.
Vorige week heeft Google de langverwachte update gelanceerd van de Google Analytics mobile app. De nieuwe app is verkrijgbaar voor zowel Android als Apple iOS en is een must have voor iedere webshop eigenaar, campagne manager of webanalist die graag 24/7 inzicht wil in de online resultaten.
Oxyma zet met de overname van digital marketing performance bureau Oogst uit Amsterdam een volgende stap in zijn buy & build-strategie. “We willen Nederlands eerste echte geïntegreerde omnichannel agency zijn”, aldus Oxyma-directeur Ronald Morcus. Hij is bezig met minimaal nóg een overname in Nederland, terwijl ook het buitenland lonkt.
Steeds meer bedrijven denken na over hun content marketing strategie. Het belang van goede content wordt vaak onderschat. Het wordt – in al dan niet in SEO-geoptimaliseerde vorm – gebruikt op de website, maar draagt verder relatief weinig bij aan het converteren of engageren van klanten. Althans, dat is de gedachte. Maar wat zijn nu goede KPI’s om content goed te kunnen beoordelen? Een van de mogelijkheden is de Engagementscore als custom metric, maar daarnaast zijn er nog andere interessante statistieken in het webanalyticspakket om content meetbaar te maken. Benieuwd welke dit zijn? Lees dan verder!
Het is een vraag waar vrijwel elke online marketeer een keer mee te maken krijgt, is ontdubbeling van affiliate marketing op andere online kanalen verstandig om te doen of juist niet?
Afgelopen dinsdag waren we bij Google in Londen te gast bij het officiële Google Analytics Suite 360 Launch Event. De verwachtingen van dit exclusieve event waren hoog en werden ruimschoots overtroffen. Het werd een inspirerende bijeenkomst met veel concrete informatie over nieuwe onderdelen, waaronder Cross Device User Stitching (vanuit Google profielen) over de hele suite, Audience Overlap & Machine Learning en de roadmap. De belangrijkste bevindingen op een rij.
Data-analyse is een jonge bedrijfstak met veel high-profile start-ups. Hun diensten draaien om het leren uit data en omdat dat bijna overal kan zijn de toepassingen breed. Ze varieren van partner-matching tot sports-analytics, het voorspellen van kredietkansen en risico-analyse. Een hoop publiciteit levert dat zeker op, maar hoe goed zijn deze jonge bedrijven eigenlijk? En hoe meet je dat?
De afgelopen tijd gonst het rondom DoubleClick. De afkortingen DCM, DBM, Studio en DS vliegen adverteerders en marketeers om de oren. Maar wanneer gebruik je DoubleClick? En waarom zou je dit moeten gebruiken? In deze blogpost leg ik uit wat de verschillende onderdelen van DoubleClick voor jou kunnen betekenen. En belangrijker nog: welk voordeel kun je ermee behalen?
De data-afdeling van Dentsu Aegis Network Netherlands, DAN DNA, gaat een samenwerking aan met het Deense Motley.
Zeeman stapt over naar software van Qlik om managementinformatie real time te ontsluiten. Met het visual analytics platform QlikView deelt men informatie met gebruikers op het hoofdkantoor en met regiomanagers in Europa.
Arjen de Ruiter is gestart als technisch directeur bij social media analysetool Coosto. Hiervoor was hij werkzaam bij bol.com als software development manager.