More stories

Hoe SNS haar klanten leert kennen met social data analyse

Social Media Manager Marc van den Boom van SNS Bank kijkt vooral naar Big Data: “Met name naar social data. Dat zijn alle gegevens die achter de oppervlakkige tweets en Facebookberichten zitten. Daar zitten vaak hele interessante inzichten onder.”

Analytics

Vormen CRM en IoT straks het perfecte huwelijk?

Interacties en langdurigere dialoog zijn doorgaans de basis van de relatie tussen mens en bedrijf. De traditionele contactmomenten via telefoon […]

Dialogue Marketing

Nederlandse Elastic wil naar de beurs

Elastic wil binnen nu en vijf jaar naar de beurs. ‘Het is voor ons geen droom of must, maar eerder een verplichting aan onze investeerders’, zegt CEO Steven Schuurman in het nieuwste nummer van Emerce, dat morgen bij abonnees op de mat ligt.

Analytics

Financiering voor socialAudience

Startup socialAudience krijgt een niet nader genoemde financiering van Acivate Capital voor de internationale uitrol.

Analytics

Salesforce koopt weer specialist in kunstmatige intelligentie

Salesforce heeft MetaKind gekocht, een Amerikaans bedrijf gespecialiseerd in kunstmatige intelligentie. Salesforce CEO Marc Benioff had daar al geld in zitten.

Analytics

Het Internet of Things gaat niet om de ‘dingen’, maar om data

Iedereen kent inmiddels de verhalen over de 25 miljard connected devices in 2020. Als je de techblogs leest lijkt het internet of things (IoT) alleen maar te gaan over nieuwe gadgets die we allemaal op het internet gaan aansluiten. Wifi-chip erin, appje erbij en klaar. Maar in plaats van te kijken naar al die nieuwe apparaten, is het veel zinvoller om te kijken naar wat het allemaal oplevert. En dan hebben we het vooral over data.

Internet of Things

Cloudera koopt Big Data cloudbedrijf

Big Data bedrijf Cloudera heeft voor een onbekend bedrag Sense overgenomen, een cloudoplossing die datawetenschappers laat samenwerken en waarmee rapporten kunnen worden gedeeld.

Analytics

Onderzoek: DMP’s voldoen niet aan verwachtingen marketeers

Data management platforms (DMP’s) zouden het walhalla voor de marketeer anno nu zijn. Met een druk op de knop zou alle klantinformatie op orde én klaar voor marktsegmentatie, mediaplanning en smart marketing zijn. Maar de marketeer krijgt niet van DMP’s wat hij wil.

Analytics

Adobe lanceert netwerk voor identificatie online consument

Adobe heeft tijdens zijn Marketing Summit de Adobe Marketing Cloud Device Co-op aangekondigd. Daarmee kunnen grote merken gezamenlijk consumenten beter identificeren.

Analytics

Nu ook offline media in Coosto

Coosto voegt offline media toe aan haar social media analysetool. Een samenwerking met LexisNexis maakt het vanaf nu mogelijk om berichten die zijn verschenen op print te analyseren.

Analytics

Slim algoritme bepaalt hoogtepunten voetbalverslagen

RUG-promovendus Danilo Barbosa Coimbra heeft een algoritme ontwikkeld om automatisch hoogtepunten uit video’s van wedstrijden te halen.

Analytics

Google Analytics 360 complete Marketingsuite

Vandaag heeft Google hun complete marketing suite aangekondigd: Google Analytics 360 suite. Naast het bekende Google Analytics Premium en Tag Manager beslaat het ook een nieuw data management platform, een A/B testing tool, een data analyse /visualisatie tool en een attributie tool (Adometry). Wat is er “nieuw” aan deze losse onderdelen? En waarom biedt Google dit aan in een volledige suite?

Analytics

Google steekt Analytics in het nieuw

Google introduceert een nieuwe versie van Analytics Premium, bedoeld voor de grootzakelijke markt, en maakt dat onderdeel van een zware, uitgebreide marketingsuite.

Analytics

Betere klantenbinding? Leer data beter analyseren

In het bedrijfsleven vergaren we steeds meer informatie over onze bezoekers. ‘Big data’ is het toverwoord geworden binnen complete bedrijfstakken en individuele bedrijven. Maar het overzicht in de data, dat zijn we vaak kwijt. Tijd dus voor betere data-analyse. Welke data analyseer je en hoe win je daar klanten mee?

Analytics

Tableau neemt Duitse branchegenoot over

Tableau Software, de expert op het gebied van datavisualisatie, heeft het Duitse HyPer overgenomen. De startup komt voor uit de Technische Universiteit van München.

Analytics