Zo begin je met het maken van e-commerce-oplossingen voor de metaverse
De metaverse: iets van grote techbedrijven? Niet helemaal waar: ook ‘gewone’ e-commercebedrijven kunnen nu al elementen van de metaverse ontwikkelen.
De metaverse: iets van grote techbedrijven? Niet helemaal waar: ook ‘gewone’ e-commercebedrijven kunnen nu al elementen van de metaverse ontwikkelen.
Het mobiele augmented reality-spellenplatform Niantic Labs heeft nieuw groeikapitaal weten aan te trekken ter waarde van 300 miljoen dollar.
De plannen van Meta maken meer en beter thuis- en op afstand werken mogelijk. Er is veel winst te behalen: in tevredenheid van werknemers, in tijd en meer.
Het metaverse: buzzword of echt iets nieuws dat de toekomst gaat veranderen? Kenmerken van het metaverse en inzichten en vooruitzichten van experts.
Snap kondigt de lancering aan van Arcadia, een nieuwe wereldwijde creatieve studio voor branded augmented reality.
Het internationale ruimtestation kan binnenkort iets autonomer worden bestuurd. De bewoners krijgen een AR-bril waarmee ze zonder hulp van aarde de module kunnen beheren.
Innovaties in de verpakkingsbranche: robotica, AR en meer milieuvriendelijke verpakkingen. Al ooit gehoord van papieren wijnflessen? Lees hier meer.
Nu we digitaal bijna perfect mensen kunnen nabootsen is er een nieuwe markt ontstaan voor iconische persoonlijkheden.
Wat zijn de belangrijkste trends voor de komende tien jaar als het gaat om e-commerce? En gaan we inzetten op Augmented- of Virtual Reality?
Fashion technology innovator Anina vertelt over de mogelijkheden van technologie bij het maken, verkopen en recyclen van mode.
Hoe zullen games zich verder ontwikkelen? En hebben we straks allemaal met games te maken? Een rondgang langs vijf toonaangevende mixed game-experts.
Augmented Reality is de gimmick-status inmiddels ruim ontstegen. Van games tot mode: negen toepassingen waar we het komende jaar meer van gaan zien.
Wehkamp zet augmented reality in zodat zijn klanten make-up kan testen op de smartphone, als ware dat een digitale spiegel.
Augmented reality (AR) kennen we van spelletjes als Pokemon Go en praktische tools als AirMeasure. Ook de retail was er vlot bij. En daar is een next step op komst.
Geavanceerde technologie is niet van magie te onderscheiden. Althans, volgens Clarke’s Third law’. Stel je voor dat je 150 jaar geleden nog met paard en wagen rondreed en je zag voor het eerst een auto: ongelooflijk! Hoe kan het vooruitkomen zonder de paarden?! Of recenter, dat je voor het eerst een mobiele telefoon zag in het wild (dan moet je wel minimaal mijn leeftijd hebben *kuch-veertiger-kuch*). Met de komst van LiDAR is er nu een nieuwe manier om magie te creëren: augmented reality op zijn best!