More stories

D66: ‘Privacywetgeving mag nog stap verder’

De privacy zekerheid mag na de invoering van de AVG nog veel verder gaan. Dat stelt D66 Kamerlid Kees Verhoeven.

AVG

Amerikaanse kranten blokkeren sites voor Europeanen

Amerikaanse uitgeverijen lijken in verlegenheid gebracht door de Europese privacywetgeving. Vooral uitgeverij Tronc maakte het vandaag wel erg bont door de toegang tot al zijn kranten vanuit de EU te weigeren, daaronder de LA Times en Chicago Tribune. De uitgever heeft ook apps verwijderd uit Europese appwinkels.

AVG

Nieuwe privacywet vandaag van kracht

Via een Europese verordening wordt vandaag de nieuwe privacywet van kracht. Consumenten genieten meer bescherming en controle dan voorheen, bedrijven moeten zich daar mentaal en operationeel nog op aanpassen.

AVG

Zuckerberg getuigt vandaag voor het Europees Parlement, maar gaat er iets veranderen?

Mark Zuckerberg getuigt vandaag voor het Europees Parlement. Hij zal uitleg geven over hoe Facebook omgaat met data van gebruikers. Jurist en privacy expert Stefan Kulk (Rechtgeleerdheid) en data-specialist Sander Prins (Utrecht Data School) van de Universiteit Utrecht hopen dat er dit keer echt kritische vragen worden gesteld.

AVG

Loyaliteit en AVG: hoe zorg je ervoor dat je klantdata mag blijven gebruiken?

Data vormen de basis van loyaliteitsprogramma’s. Zonder de NAW-gegevens, transactiegeschiedenis en demografische kenmerken van de leden begin je niet veel. De nieuwe Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) heeft dan ook grote gevolgen voor loyalty marketing. Wat zijn de gevaren en hoe zorg je ervoor dat je klantdata kunt blijven gebruiken?

Customer Loyalty

Veel marketingbedrijven niet klaar voor AVG

Een week voor de nieuwe Europese privacywetgeving, de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), is nog niet iedereen klaar met de voorbereidingen. Dat blijkt uit onderzoek van DDMA, de branchevereniging voor data en marketing.

AVG

Hoe de AVG en marketing automation je database automatisch opschonen

Door de invoering van de AVG en de inzet van de juiste marketing automation flows op je data, wordt het mogelijk om nog beter de juiste content via het juiste kanaal op het juiste moment in te zetten. Tenminste, als je dit op de correcte manier weet in te richten. 

AVG

AVG is goede gelegenheid voor een data-schoonmaak

Méér data brengt meer uitdagingen met zich mee. Het wordt moeilijker, kostbaarder en tijdrovender om alle informatie nauwkeurig te verzamelen, te monitoren en te bewaren. Het biedt ook een uitgelezen kans om je data op orde te brengen.

AVG

AVG: dit is de impact op social advertising

Er wordt veel geschreven over de AVG/GDPR, maar welke gevolgen heeft de nieuwe wetgeving voor social media en advertising? Veel, zo blijkt. 

AVG

AVG: dit is het effect op Customer Experience Optimization

De AVG raakt vrijwel alle vakgebieden binnen digital marketing. Wat wordt de impact op Customer Experience Optimization (CXO)? En hoeveel data ga je verliezen als consumenten meer aan de knoppen zitten? 

AVG

Geen uitstel GDPR voor ICANN

De organisatie ICANN, die verantwoordelijk is voor de wereldwijde registratie van domeinnamen, krijgt van de EU geen uitstel op de GDPR-wetgeving. Vanaf 25 mei zijn de WHOIS gegevens over personen achter een domeinnaam niet meer vrij doorzoekbaar.

AVG

Hoe de AVG een concurrentievoordeel kan worden

De AVG, de nieuwe Europese privacywet die ook bekend is onder de naam GDPR, is meer dan het afvinken van een checklist om compliant te worden. Met een slimme datastrategie en de juiste ondersteunende technologie kun je na 25 mei het verschil maken bij je klanten, medewerkers en andere stakeholders.

AVG

Banken denken na over gebruik van persoonsgegevens

De Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) zal de komende maanden onderzoek doen naar het verwerken van persoonsgegevens. De NVB wil zo inzicht krijgen in de houding en opvattingen van onder meer consumentenorganisaties ten aanzien van het gebruik van persoonsgegevens door banken.

AVG

Waarom we blij moeten zijn dat marketeers persoonsgegevens verwerken

In de media komen veel berichten over marketeers die persoonsgegevens verwerken ten behoeve van hun marketingcampagnes. In bijna alle gevallen wordt hier de link gelegd met het schenden van de privacy van consumenten en wordt geconcludeerd dat dat een schandalige praktijk is. Wat is er aan de hand? 

AVG

Is profiling nu verboden onder de AVG?

Dat de komst van de AVG zorgt voor onzekerheid bij veel marketeers en compliance-verantwoordelijken mag duidelijk zijn. De laatste maanden ligt bij bijna alle organisaties op het duiden van de nieuwe richtlijnen en het implementeren van processen om aan de richtlijnen te voldoen.

AVG