More stories

Bouwmarkten en webshops concurrent voor bouwgroothandels

Circa de helft van de bouwmaterialen wordt op locatie bezorgd na bestelling via internet (13 procent) of via de telefoon (36 procent). Koplopers in online bestellen zijn de installateurs, die bijna 40 procent via webshops bestellen, terwijl stukadoors en schilders dat slechts met 2 á 3 procent van hun bestellingen doen.

B2B Digital

B2B en content: de kracht van het whitepaper

De conversie-optimalisatie en persuasieve technieken zoals we die kennen in de B2C-benadering hebben een veel minder direct effect in een B2B-markt. In deze long sales cycle speelt content daarom een steeds grotere rol.

B2B Digital

Infographic: Google Plus B2B marketing

Google Plus lijkt steeds belangrijker te worden als het gaat om B2B marketing, meer nog dan Facebook of Twitter. De verwachting is dat over vijf jaar nagenoeg elk bedrijf een Google Plus-pagina heeft en men dus moeilijk kan achterblijven. Vandaar deze gids voor Google Plus B2B marketing.

B2B Digital

Wat B2B marketeers niet van B2C moeten leren

Al enige tijd wordt gesteld dat B2B en B2C marketing naar elkaar toe groeien, en B2B marketeers de principes van B2C zouden moeten omarmen. Maar tussen B2B en B2C blijven nu eenmaal grote verschillen bestaan, stelt Shari Johnston, hoofd Integrated Marketing bij Demandbase.

B2B Digital

Kramp: op naar 1 miljard euro online omzet

Bij grote e-commercespelers denk je al snel aan een bol.com, Zalando of Wehkamp, maar in de B2B-sector lopen ook enkele leuke spelers rond. Neem Kramp, een totaalleverancier van onderdelen voor de agrarische markt. Afgelopen jaar is de zevenhonderd miljoen net niet gelukt, maar met een groei tussen de tien en twaalf procent kan het niet lang duren voor het bedrijf de miljard euro omzet overstijgt.

B2B Digital

Emerce B2B Online: de foto’s

Afgelopen donderdag organiseerden Emerce en Evident de eerste editie van B2B Online in de rustieke omgeving van Inn Style in Maarssen. Thema’s als funnel management, conversie optimalisatie, targeting, storytelling en whitepaper marketing kwamen voorbij. En tussendoor werd een (golf)balletje geslagen. De sfeerbeelden.

B2B Digital

Infographic: de wetenschap van B2B marketing

B2B marketing wijkt in veel gevallen af van B2C marketing, zoals deze infographic van Circle Studio duidelijk maakt. Zeker 71 procent van B2B marketeers gebruiken content marketing voor het genereren van leads, pure advertenties doen er veel minder toe.

B2B Digital

Emerce en Evident lanceren B2B Online

Emerce en Evident lanceren op 17 juni 2014 het allereerste congres B2B Online voor marketing- en salesmanagers. Evident brengt in dit congres vijftien jaar ervaring mee als full service internetbureau in alle B2B sectoren. De redactie van Emerce zorgt voor de samenstelling van het programma met meer dan 20 sessies en B2B praktijkvoorbeelden en cases.

B2B Digital

Mark Berendsen van Google naar Starred.com

Mark Berendsen wordt managing director van startup Starred.com en verlaat daarom zijn positie als Industry Leader Agencies bij Google Nederland.

B2B Digital

Infographic: B2B Content Marketing. Benchmarks, budgets, trends

E-mail nieuwsbrieven zijn nog steeds goed voor interactie met klanten. Dat geldt helemaal voor de B2B branche. Volgens het Content Marketing Institute staan nieuwsbrieven met 80 procent boven blogs. Iets beter nog scoren verhalen op de website van het bedrijf, maar sociale media staan met 87 procent helemaal bovenaan. Sterk in opkomst zijn…infographics.

B2B Digital

B2B Case: de digitale strategie van Volvo Cars

Sinds enkele jaren probeert Volvo in te spelen op digitale ontwikkelingen en een aanpassing van het businessmodel. Daarbij wordt gebruik gemaakt van nieuwe technologieën zoals mobiele toepassingen en Social Media. Het doel is om een directe klantrelatie met eindgebruikers op te bouwen, zonder de relatie met bestaande dealers te verstoren.

B2B Digital

Zakelijke e-mail marketing: gebruik het waar het goed voor is

E-mailmarketing in business to business verschilt gigantisch van e-mailmarketing richting consumenten. Er wordt veel geschreven over consumenten e-mailmarketing, maar juist bij producten en diensten richting bedrijven is het van belang om de juiste snaar te raken.

B2B Digital

In 5 stappen naar een Social Media strategie voor B2B

Uit onderzoek blijkt dat 78% van de Nederlandse bedrijven in 2011 van plan is om meer budget vrij te maken voor Social Media. De kans is groot dat ook u overweegt om in de spelen op de kansen van Social Media in de zakelijke markt. Maar hoe brengt u dat in de praktijk?

B2B Digital