B2B-koper prefereert B2C-sites
49 procent van B2B-kopers zegt liever zakelijke aankopen te doen bij een B2C-website, omdat die veelal meer mogelijkheden biedt. Dat blijkt uit onderzoek van Accenture.
49 procent van B2B-kopers zegt liever zakelijke aankopen te doen bij een B2C-website, omdat die veelal meer mogelijkheden biedt. Dat blijkt uit onderzoek van Accenture.
De onlineverkopen van kantoorretailer Staples zijn met 9 procent gestegen in het derde kwartaal van 2014, maar de omzet daalde met 2,5 procent naar 5,96 miljard dollar. Daarom worden nog dit jaar 170 locaties gesloten.
Toegegeven: het is niet makkelijk, aandacht trekken van potentiële klanten waarmee je nog niet eerder hebt gecorrespondeerd. Maar hoe kom je binnen zonder de indruk achter te laten van een luidruchtige stofzuigerverkoper? Heather Morgan waarschuwt bij Business 2 Community voor vijf foute e-mail marketing tactieken.
De integrale aanpak van het digitale landschap gaat een van de belangrijkste B2B-trends van 2015 worden, dat is mijn voorspelling. Tegelijkertijd is het belangrijk dat we de persoonlijke benadering niet uit het oog verliezen in al dat digitale geweld.
Content Marketing Institute en MarketingProfs hebben vijfde studie onder de titel B2B Content Marketing Benchmarks, Budgets, and Trends—North America uitgebracht, die ondanks de sterke nadruk op Noord Amerika een aantal interessante trends weergeeft. Daaruit valt af te leiden dat B2B-marketeers in sommige opzichten nog een lange weg hebben te gaan. Het meten van rendement lijkt het grootste obstakel.
De Chinese internetgigant Alibaba, amper 11 jaar oud, domineert de markt voor online B2B. Dat zegt Frost & Sullivan in een nieuwe studie.
Google wil het Ierse bedrijfsleven een duwtje in de rug geven door ondernemingen te adviseren over online export. Dat meldt The Independent. Al 2000 bedrijven zijn van advies voorzien.
Modeplatform Brandsdistribution.com, dat vanuit Italië kleding aan retailers verkoopt, wordt een echte marktplaats. Derden mogen het groothandelsplatform gebruiken om rechtstreeks kleding aan geïnteresseerden te verkopen.
B2B-marketeers gaan de komende maanden meer geld uitgeven aan mobiele marketing. De uitgaven gaan met 11 procent omhoog. Dat blijkt uit onderzoek van Venture Beat.
Tien jaar geleden was de marketingmix eigenlijk best overzichtelijk. Je kon adverteren in kranten of magazines, radio- en TV commercials inzetten, brochures uitbrengen, direct mailings versturen en evenementen organiseren. Tegenwoordig is dat wel anders. Nu kun je gebruik maken van een scala online marketingtechnieken zoals e-mailmarketing, content marketing, zoekmachineoptimalisatie, bloggen, Google Adwords en sociale media. Dat stelt ons voor de uitdaging om de juiste digitale marketingmix te bepalen. Maar waarin moet je eigenlijk investeren?
Jaarbeurs lanceert B2B Digital 2020, een nieuw platform voor B2B-ondernemingen. Klanten kunnen er informatie en tips vinden over succesvol online zakendoen.
Het Europese marketingteam van elektronicafabrikant Panasonic heeft SAP CRM vervangen door Salesforce, Marketo en Qlikview. Daarmee wil men verkoop, marketing en call centers integreren.
MarketingProfs en het Content Marketing Institute hebben hun jaarlijkse onderzoek naar B2B content marketing afgesloten. Een kleine 1800 Amerikaanse B2B marketeers werd gevraagd naar de trends in 2015. Enkele bevindingen: 70 procent van de B2B marketeers creëren meer content dan een jaar geleden, slechts 21 procent slaagt erin om het rendement te meten. Sterk in opkomst: infographics.
Amerikaanse B2B bedrijven hebben moeite om goede content marketeers te vinden. Het aantal zoekende bedrijven is zelfs in een jaar tijd fors gegroeid, van 22 naar 32 procent. Dat blijkt uit het 2015 B2B Content Marketing Report.
Internetbureau Evident uit Utrecht breidt de directie uit met Ferry Meijndert, die de focus van het bureau op het B2B-segment verder zal verdiepen.